Inte mig heller..Ja, lukteningen förvarnade mig. Haha. Man mÄste rengöra varje dag, det guckar verkligen igen snabbt!

Blev dock sugen pÄ nÄn av dessa innan nÀr jag kollade till Lyan innan..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte mig heller..Ja, lukteningen förvarnade mig. Haha. Man mÄste rengöra varje dag, det guckar verkligen igen snabbt!
Jag har ocksÄ haft sÄ att det kommer och gÄr lite i början. FortsÀtt rengöra och pilla sÄ lite som möjligt blir det vÀrre ta kontakt med den som gjorde piercingen.Hur vet man om hÄlet Àr infekterat?
Gjorde ju en helix för en och en halv vecka sedan. Gjort rent ordentligt tvÄ gÄnger per dag. Men igÄr började det göra ont i hÄlet igen och idag Àr det varmt runt hÄlet och pulserar av smÀrta.
Ăr det nĂ„got att vara orolig för eller Ă€r det normalt? Bara att fortsĂ€tta rengöra?
Skönt att höra att det kommer och gÄr i början. DÄ avvaktar jag ett tag till.Jag har ocksÄ haft sÄ att det kommer och gÄr lite i början. FortsÀtt rengöra och pilla sÄ lite som möjligt blir det vÀrre ta kontakt med den som gjorde piercingen.
Din piercing Àr ny och lÀker, den Àr kÀnslig i början, men det Àr normalt!Hur vet man om hÄlet Àr infekterat?
Gjorde ju en helix för en och en halv vecka sedan. Gjort rent ordentligt tvÄ gÄnger per dag. Men igÄr började det göra ont i hÄlet igen och idag Àr det varmt runt hÄlet och pulserar av smÀrta.
Ăr det nĂ„got att vara orolig för eller Ă€r det normalt? Bara att fortsĂ€tta rengöra?
Skönt att höra!Din piercing Àr ny och lÀker, den Àr kÀnslig i början, men det Àr normalt!
Generellt sÀger man att en broskpiercing tar ca 2-4 mÄnader att lÀka.
Det finns sÀkert nÄn nÀrmare som kan kolla om det blir problem!Skönt att höra att det kommer och gÄr i början. DÄ avvaktar jag ett tag till.
Den som gjorde piercingen finns dock 80 mil norrut, vilket kanske var lite dumt sÄhÀr i efterhand.![]()
Ă h vad trĂ„kigt att det blev sĂ„!Ărat slutade inte svullna och gjorde mer och mer ont, sĂ„ ringde 1177. DĂ€r sa sköterskan att jag skulle ta ut örhĂ€nget och Ă„ka in pĂ„ jourcentralen.
NÀr jag tog ut örhÀnget rann det ut en massa gult var sÄ Äkte till jourcentralen dÀr jag fick trÀffa len Àkare som skrev ut pencellin.
Det var nog inte meningen att jag skulle ha en piercing ÀndÄ.![]()
Ja, jÀttetrist att det blev sÄ nÀr jag vÀl vÄgade ta den.à h vad trÄkigt att det blev sÄ!
Lustigt att det blev en infektion nÀr det var en piercare som gjort den.. Gjorde han i steril teknik?Ja, jÀttetrist att det blev sÄ nÀr jag vÀl vÄgade ta den.
FÄr se om jag vÄgar göra en ny sÄ smÄningom.
Det finns ju alltid en risk, spelar ingen roll hur noga man Àr ibland har man otur.. blir ju liksom fel vid lÀtta operationer ocksÄ ibland tex.. sen minimerar man ju risken genom att gÄ till en professionell piercare, och ja det Àr skittrÄkigt att det blev sÄ oturligt för @parellikusken men jag tror det blir bra nÀsta gÄng!Lustigt att det blev en infektion nÀr det var en piercare som gjort den.. Gjorde han i steril teknik?
Jobbar inom vÄrden sÄ vet mycket vÀl att det finns risker för infektion osv.. men kÀnns vÀldigt trist för henne om hon gick till professionell piercare och det Àr dÀrför jag frÄgar om han anvÀnde steril teknik..Det finns ju alltid en risk, spelar ingen roll hur noga man Àr ibland har man otur.. blir ju liksom fel vid lÀtta operationer ocksÄ ibland tex.. sen minimerar man ju risken genom att gÄ till en professionell piercare, och ja det Àr skittrÄkigt att det blev sÄ oturligt för @parellikusken men jag tror det blir bra nÀsta gÄng!![]()
Sov utan smycken och se om det hjÀlper sÄ dem drar ihop sig? Eller va utan smycken nÄn dag/ar?Jag hÄller pÄ och velar över hur jag ska göra med mina jÀkla lobes. Alla smycken jag har blir skitfula eftersom hÄlen Àr sÄ töjda, och jag fattar inte varför de har töjt sig heller för jag har haft flera omgÄngar med likadana kattsmycken i mÄnga Är utan att hÄlen töjt sig. Fast nu blev jag osÀker pÄ om jag var tvungen att ta om dem eller inte efter jag fick ta ut allt nÀr jag var sjukOm jag fick det sÄ kanske det Àr orsaken? Fult Àr det iallafall
SÄ nu Àr frÄgan om det blir snyggast att töja dem Ànnu mer (lukten kÀnde jag redan till och det Àr ett minus) eller sÀtta in smycken som inte vÀger nÄgonting och hoppas pÄ att de drar ihop sig
Jag satte in plaststavar med en lÀtt kristall sÄ jag hoppas att de drar ihop sig lite iallafallSov utan smycken och se om det hjÀlper sÄ dem drar ihop sig? Eller va utan smycken nÄn dag/ar?