Politik i USA

Andrew Jackson anses av amerikanska historiker vara en av de sämsta presidenter i USA:s historia, pga hans politik efter att han blev president pga Lincolns lönnmord. Men poängen var att Trump hade Andrew Jackson av alla presidenter och andra framstående amerikaner i oval office och Biden har Rosa Park och Cesar Chavez

Jag vet mycket val vem Andrew Jackson var ... Jag tror inte vi kan dra nagra vaxlar pa att Trump hade Jackson's picture i oval office ... Han var nog mest bekymrad om att inte ha nagon som Obama eller aven Bush hade dar och tog forsta basta. 😋
 
22B278A3-9106-45DB-99E5-883C19A894A9.png
Jag kan tipsa om appen BothSides som lägger in artiklar bredvid varandra så man ser både höger och vänster-medias rubriker om samma ämne samt länkar till artiklarna. Fungerar ganska bra faktiskt.
 
En sak jag funderar på är det här med enandet av landet. Har Biden sagt något om hur han vill åstadkomma detta på fyra år? Tror ni att det kommer att gå? Hur skall det göras?
 
En sak jag funderar på är det här med enandet av landet. Har Biden sagt något om hur han vill åstadkomma detta på fyra år? Tror ni att det kommer att gå? Hur skall det göras?
Jag tänker, att med lite tur får han 8 år. Om han får ha hälsan osv. Så splittrade som republikanerna är nu, lär de knappast få ihop nån majoritet i nästa val. Speciellt inte om Trump drar med sig några miljoner till sitt Patriotparti.
Republikanerna (de som fortfarande är vettiga) lär slita sitt hår i förtvivlan.
 
Alltså, hela den här tiden hade han en röd knapp som han kunde trycka på istället för den andra stora röda knappen (kärnvapen), jag vet inte om det hade varit en lättnad att veta det eller inte. Antingen kunde han då bli lätt lurad och trycka på Cola knappen istället för kärnvapen knappen eller så kunde han råka trycka på fel knapp ... :nailbiting:
Det är nog tur att jag inte visste detta förut :rofl:
 
Jag tänker, att med lite tur får han 8 år. Om han får ha hälsan osv. Så splittrade som republikanerna är nu, lär de knappast få ihop nån majoritet i nästa val. Speciellt inte om Trump drar med sig några miljoner till sitt Patriotparti.
Republikanerna (de som fortfarande är vettiga) lär slita sitt hår i förtvivlan.
Jag har läst att Biden har bekräftat redan att han inte tänker ställa upp igen i nästa val.

Tillägg: Har fått bilden att han bara ställde upp för att han tyckte att Trump bara måste bort och att han var en av de bästa kandidaterna för att få flest röster på från republikarna också.
 
Jag tänker, att med lite tur får han 8 år. Om han får ha hälsan osv. Så splittrade som republikanerna är nu, lär de knappast få ihop nån majoritet i nästa val. Speciellt inte om Trump drar med sig några miljoner till sitt Patriotparti.
Republikanerna (de som fortfarande är vettiga) lär slita sitt hår i förtvivlan.
Ja, om något positivt kan tänkas komma från Trumps presidentskap så måste det vara om han får till en splittring av Republikanerna. Nog fler än jag som önskat att tvåpartisystemet i USA skall luckras upp lite.
 
Biden har uttryckligt sagt att han inte tanker sitta mer an 4 ar. Men vi far se vad som hander.
Fast det mumlade GWB också om. Så sådana ”vallöften” får man ju ta med en nypa salt. Det var ju ett stort gäng kandidater (Pete B, Amy K) som helt plötsligt drog sig ur leken och gav sin support till Biden när han sade det där om fyra år förra våren och därigenom gjorde det svårare för Bernie Sanders att få kandidaturen. Strategi strategi strategi...
 
Fast det mumlade GWB också om. Så sådana ”vallöften” får man ju ta med en nypa salt. Det var ju ett stort gäng kandidater (Pete B, Amy K) som helt plötsligt drog sig ur leken och gav sin support till Biden när han sade det där om fyra år förra våren och därigenom gjorde det svårare för Bernie Sanders att få kandidaturen. Strategi strategi strategi...

True! :up:
 
Biden kommer vara 82 nästa val och har varit glasklar med att han inte kommer att ställa upp till omval. Gissar att demokraterna kommer att grooma flera yngre förmågor mayor Pete som nu är i kabinettet (om han går igenom kongressen), Kamala naturligtvis, Beto O'Rourke och det finns en del andra också. Det har varit demokraternas svaghet att de inte fått fram bättre kandidater.

Hans tal i Delaware var rörande där han sa att han alltid trott att han skulle stå där och se Beau som president. Ska man vara amatör psykolog undrar man hur Hunter Bidens drog problem och misslyckande som affärsman har med Beaus död att göra liksom hans mor och syster när han var ung.
 
<snip>
Republikanerna (de som fortfarande är vettiga) lär slita sitt hår i förtvivlan.

Bara som "curiosity" can jag tala om att pa mitt job ar det manga (manga!) som avgudat Trump. De har alla "trappat ner" efter valet utom en. Innan inauguration sa den som varit mest fanatisk att Biden skulle in svaras in ... "Nagot kommer att handa, det har de sagt." Biden kommer inte att bli president.

I dag pratade jag med "Fanatikern" som nar mask blev mandatory sa alla maste ha mask har i Oregon borjade harja om hur fel det var, att ingen minsann (!) kunde tvinga honom att ha ansikts mask, han vagrade anvanda den, tog av den sa fort cheferna vande ryggen till, etc, och i dag sa han att han forstar och haller med om att mask tvanget ar bra. :eek::confused:

Pa fragan, "Hur har du det" svarade han att allt ar bra och jag vet ju att Biden vann fair and square. 😲🤔

Ge det bara lite tid och det stora flertalet i republikanska partiet kommer att slappa ytterkanten och jamka sig lite mer mot mitten.
 
Bara som "curiosity" can jag tala om att pa mitt job ar det manga (manga!) som avgudat Trump. De har alla "trappat ner" efter valet utom en. Innan inauguration sa den som varit mest fanatisk att Biden skulle in svaras in ... "Nagot kommer att handa, det har de sagt." Biden kommer inte att bli president.

I dag pratade jag med "Fanatikern" som nar mask blev mandatory sa alla maste ha mask har i Oregon borjade harja om hur fel det var, att ingen minsann (!) kunde tvinga honom att ha ansikts mask, han vagrade anvanda den, tog av den sa fort cheferna vande ryggen till, etc, och i dag sa han att han forstar och haller med om att mask tvanget ar bra. :eek::confused:

Pa fragan, "Hur har du det" svarade han att allt ar bra och jag vet ju att Biden vann fair and square. 😲🤔

Ge det bara lite tid och det stora flertalet i republikanska partiet kommer att slappa ytterkanten och jamka sig lite mer mot mitten.
Bara apropå: Biden inauguration leaves QAnon believers in disarray - BBC News
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
816
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 941
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 561
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
96 641
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp