Politik i USA

Spänningen är olidlig! Juryn i D.C är tydligen klara för dagen, men en talesperson är tydligen kvar i byggnaden när de andra har gått, kanske ska hen lämna över vad de röstade om till en domare, kanske inte. :nailbiting:
 
Om någon är intresserad av att läsa åtalet så finns det här: https://www.msnbc.com/deadline-whit...ueanthem&utm_medium=social&utm_source=twitter

Och här är den särskilda åklagaren som säger några ord om det. Det dröjde ju lite innan sekretessen togs bort senast, men jag antar att Smith lärt sig att Trump isf hinner snacka lite väl mycket oemotsagt på den tiden, och därför skyndande på nu.

I övrigt är det värt att nämna att det bara är Trump som är åtalad än så länge, vilket är lite otippat. Men å andra sidan förståeligt om man vill försöka få det avklarat så snart som möjligt (och Smith har inte varit främmande för att lägga till personer och åtalspunkter i efterhand i Florida-åtalet). Republikanerna hojtar redan om att det är Jack Smith som borde åtalas etc... och jag tror fortfarande att Trump blir republikanernas presidentkandidat. Vidhåller fortfarande att DeSantis är det farligare alternativet, men reservation för att Trump verkar vilja göra som Bibi i Israel (som ju också har lite trubbel med rättvisan) och ge sig själv mer makt.
 
Är det någon som kollar på dramat i representhuset just nu? MAGA galningarna har krävt votering av en misstroendeförklaring av Kevin McCarthy som är speaker of the house. Innan McCarthy valdes till speaker of the house i januari så krävdes det 15 omröstningar. Nu verkar det som han kommer att förlora.
 
Är det någon som kollar på dramat i representhuset just nu? MAGA galningarna har krävt votering av en misstroendeförklaring av Kevin McCarthy som är speaker of the house. Innan McCarthy valdes till speaker of the house i januari så krävdes det 15 omröstningar. Nu verkar det som han kommer att förlora.
Är det nu det andra inbördeskriget i USA börjar?
 
Är det nu det andra inbördeskriget i USA börjar?

Först måste de rösta färdigt och mtp vad som hände förra gången kommer det ta sin lilla tid. Det finns ingen kandidat som kommer få tillräckligt många röster. Har de otur kan det pågå tills det är dags att välja nya kongressledamöter ;)
 
Är det någon som kollar på dramat i representhuset just nu? MAGA galningarna har krävt votering av en misstroendeförklaring av Kevin McCarthy som är speaker of the house. Innan McCarthy valdes till speaker of the house i januari så krävdes det 15 omröstningar. Nu verkar det som han kommer att förlora.
Ja, men alltså det finns väl inte heller något givet alternativ sen...
 
Så det blir väl någon liknande runda och honom igen.

Förra gången tog det 15 omgångar och nu ser det ännu mer ut som McCarthy inte har tillräckligt många röster. Det enda som skulle kunna hjälpa honom är om demokraterna röstar för honom. Vilket de inte kommer göra mtp vad han har gjort under tiden som speaker.
 
Förra gången tog det 15 omgångar och nu ser det ännu mer ut som McCarthy inte har tillräckligt många röster. Det enda som skulle kunna hjälpa honom är om demokraterna röstar för honom. Vilket de inte kommer göra mtp vad han har gjort under tiden som speaker.
Nej, men klockan börjar väl ticka inför nästa potentiella nedstängning.
 
Jag antar att det här egentligen är ganska illavarslande inför valet nästa år, om den mest MAGA-stolliga falangen tycker att den här talmannen, som också är extrem, är för positiv gällande samarbete över blockgränserna....

Grejen är att de är en mycket liten minoritet, Lauren Boebert tex röstade nej till en misstroendeförklaring. Resten av GOP och Fox news är helt galna på dem. Men pga hur jämt det är i HoR så har de avgörande betydelse trots att de bara är fem, sex stycken.
 
Grejen är att de är en mycket liten minoritet, Lauren Boebert tex röstade nej till en misstroendeförklaring. Resten av GOP och Fox news är helt galna på dem. Men pga hur jämt det är i HoR så har de avgörande betydelse trots att de bara är fem, sex stycken.
Jo, men jag tänker mer att det trots allt går rätt bra för Trump i opinionen och att de här dårarna är nåt slags förlängning och jag kan tänka mig att den delen av basen inte är negativ till problemen.
 
Jo, men jag tänker mer att det trots allt går rätt bra för Trump i opinionen och att de här dårarna är nåt slags förlängning och jag kan tänka mig att den delen av basen inte är negativ till problemen.

Att det går bra för Trump är inte detsamma som att det går bra för republikanerna. De borde ha krossat demokraterna i midterms och istället förlorade de knappt. Till en stor del pga dårarnas åsikter om abort mm. Visst går det bra i opinionsundersökningarna just nu för Trump, men GOP problem är att så länge han finns så kommer de inte kunna lansera en kandidat som har en reell chans att slå Biden. DeSantis är ju helt ute nu. Stackaren har blivit degraderad till att debattera Newsom.

Trumps kult dominerar GOP men alla mittenväljare som både Trump och Biden behöver, även om de inte tycker om Biden tycker ännu sämre om Trump och hans MAGA.
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
816
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 912
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 554
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
96 409
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • Sytråden del 4
  • Dasspapper

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp