Ponnygalopp utomlands?

Betsy

Trådstartare
Har varit dunderförkyld och varit hemma i två dagar = långtråkigt :p Har fördrivit tiden genom att surfa runt på olika sidor och funderat och filosoferat :) Har blandannat en fundering som jag inte löst ännu - finns ponnygalopp utomlands?
/Betsy (när jag är uttråkad ploppar alla möjliga funderingar upp i mitt huvud och de flesta kan sorteras in under kategorin Onödigt vetande :))

Sv: Ponnygalopp utomlands?

Finns i både Norge och Danmark. Skandinaviska mästerskap rids mellan Sverige, Norge och Danmark

Sv: Ponnygalopp utomlands?

I Sydtyrolen i norra Italien är galoppsport med haflinger mycket populärt. De två största loppen är Ostermontaggalopprennen och Herbstgalopprennen, som inleder respektive avslutar tävlingssäsongen på galoppbanan i Meran (Merano). Däremellan rids olika smålopp på mindre banor.

Det är stor folkfest vår och höst, med parader med utsmyckade hästar och vagnar, vadslagning, och segrarna vinner enligt vad jag har hört 1000 Euro, så dessa två vår- och höstlopp är riktigt stora.

090413ostermontag_galopprennen_gross.jpg

Liknande trådar

Äldre Jag har insett att jag vet alldeles för lite om hur människor från andra kulturer och religioner lever. Jag vet hur man lever när man är... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
12 995
Senast: skatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..