Pressrelease!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Pressrelease!!!

Att avla på djur med letala anlag är förbjudet i Sverige!! Är det då så konstigt att den här planen ej blev godkänd??:confused:[/QUOTE]

Helt rätt!!!!! Det är förbjudet att avla på djur!!!! Inte bara på paintar väl?? Utan alla raser, hinstar som sto Även gäller det ju övriga djurraser...
Ej att glömma!!!!
 
Sv: Pressrelease!!!

Moon jag riktar mig till dig eftersom du verkar ha koll på det här, även Jackpot, Miss Black och Wild Rein kanske skulle vilja ge sin syn på detta. Detta är saxat ur en av de pressreleaser som skickats ut av Advokat Eva Kornhall, säg Hästmagazinet och Stallmagasinet.



Detta är saxat ur pressreleasen från Eva Kornhall på sphas hemsida liksom fösta inlägget i denna tråd.......Vad har hänt, vilken är riktig om vi nu pratar om ändringar i dokument sanningar och lögner:confused:

Så vitt jag förstår var det bara addressaten om var ändrad i det dokument från JBV som legat ute på de omtalade hemsidorna medan det i detta fall är ändrat i texten som Advokaten skrivit.....

Old Sorrel

Nu tappade du mig helt å hållet.....
Som jag sagt tidigare till dig och som du skriver sist i ditt inlägg....
Det är att dokumentet var ändrat och detta MÅSTE de båda sidorna kännt till!!!!
 
Sv: Pressrelease!!!

Dessa hingstar som det skrivs om här har lika stor rätt att användas inom EU som vilken annan hingst bara att man får åka med sitt sto till Danmark eller Tyskland det finns ingen av dessa som bryter mot någon lag, och absolut inte om betäckningen görs i ett annat land varken via semin eller naturligt. Det finns massor av hingstar i övriga EU som inte skulle få betäcka i Sverige och som Sverige nog kommer att få på nöten för bara inom travet så har staten fått betala många miljoner till hingst ägare både i Sverige och övriga EU. Italien ligger på tur nu och har stora diskussioner med Sverige då pratar vi bara travet. Jag tror inte ett detta kommer att hålla i en EU rättslig process när man bara kan ta bron till Danmark för att få sitt sto inseminerat.
 
Sv: Pressrelease!!!

Var det inte också så att newsflashen blev ändrad på LR samt SRHA´s hemsidor?? Jag vill minnas att det första jag såg var att inte SPHA var godkänd förening längre...en stund senare när jag åter tittade på dessa sidor var texten ändrad?!?:confused:

Och ännu inget på hemsidorna om att SPHA nu är godkänd registerförande förening för Painthästar i Sverige???

....ibland går det snabbt.....ibland inte:eek:
 
Sv: Pressrelease!!!

Jag har funderat lite och beslutat att tråden får vara kvar i sin helhet då diskussionen är aktuell för westernanhängares vidkommande. Dock tror jag att det inte finns så mycket mer relevant att anföra, och behåller den därför låst.

Jag ber er respektera detta och inte starta fler trådar i ämnet. Känner ni att beslutet är orättvist får ni gärna höra av er till mig.

Er ödmjuka
Lovis
moderator
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Kan man tro sina ögon??? Har SJV insett det galna i bråket om OLWS??? Vi hoppas och tror att detta är på riktigt och inte en dröm...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 178
Senast: Joice
·
Avel Detta är saxat från ridsport. Vad anser ni om det?? Själv anser jag att det är för j-vligt... finns ju redan nu folk som skiter i...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 715
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Överproduktion av hud?
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp