Pressrelease!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Pressrelease!!!

Jag får nog hålla med "Lenita". att jag också uppfattade som att man avlar.... Varför kör de annars i 90.
Men som vanligt är det väldigt lätt att missuppfatta varandra här i cybern. Betoningar och tonfall faller ju bort av en viss anledning:smirk:


Vi tolkar olika. Jag tolkar det hela som det jag skrev innan.
Att 90-körningen var ett exempel på att man ju inte kunde köra 90 överallt bara för att man jobbade för en ändring.
Men men. Skit samma.
 
Sv: Pressrelease!!!

Jag tycker bara att det är bra att alla parter har kommit överens. Nu har ju SPHA blivit godkända av JBV då är väl allt bra. Det är ju ett extra + att man nu också får ta in dräktiga ston till Sverige igen, då är det ju inget hinder om man vill åka utomlands för att få sitt sto med föl med vilken hingst man vill.
 
Sv: Pressrelease!!!

Avslaget på plan och riktlinjerna kändes nästan som en vendetta handling i nuläget. Skönt att det inte fungerade. :bow:

Kan bara enkelt konstatera att de som dragit igång den här debatten om resseciva letalanlag har råkat förstöra kopiöst för sin egen ras i folkmun. Kan väl aldrig ha varit meningen? Eller?
(Missförstå mig rätt.. korrekt information i frågan är nödvändigt för att man ska kunna ta egna beslut efter det).

Tänk om alla med paint som brinnande intresse kunde jobba för samarbete som gagnar rasen och aktiviteterna runt rasen- bl a tävling och avel (med tillhörande nödvändning information).
Nä- svälj stoltheten- väx up- och jobba gemensamt för att paintens ställning stärks i stället! Eller byt ras.... :angel:
 
Sv: Pressrelease!!!

Avslaget på plan och riktlinjerna kändes nästan som en vendetta handling i nuläget. Skönt att det inte fungerade. :bow:

Kan bara enkelt konstatera att de som dragit igång den här debatten om resseciva letalanlag har råkat förstöra kopiöst för sin egen ras i folkmun. Kan väl aldrig ha varit meningen? Eller?
(Missförstå mig rätt.. korrekt information i frågan är nödvändigt för att man ska kunna ta egna beslut efter det).

Tänk om alla med paint som brinnande intresse kunde jobba för samarbete som gagnar rasen och aktiviteterna runt rasen- bl a tävling och avel (med tillhörande nödvändning information).
Nä- svälj stoltheten- väx up- och jobba gemensamt för att paintens ställning stärks i stället! Eller byt ras.... :angel:

:bow:Du har helt rätt:bow:
 
Sv: Pressrelease!!!

Fortsatt godkännande för Swedish Paint Horse Association, SPHA

Bakgrunden är följande. Någon utanför SPHA:s styrelse synes ha fått den ansvariga handläggaren att tro att SPHA inte följer svensk djurskyddslagstiftning vilket naturligtvis var direkt felaktigt.

Sedan kan man ju i sitt stilla sinne undra vem denna någon är :confused:. En otroligt hjälpsam person som kanske VILL att sjv ska tolka allt SPHA gör/gjort fel :idea: Himla bussigt faktisk! Namn på denna någon/några är ju inte så svårt att räkna ut, eller :angel:
 
Sv: Pressrelease!!!

Sedan kan man ju i sitt stilla sinne undra vem denna någon är :confused:. En otroligt hjälpsam person som kanske VILL att sjv ska tolka allt SPHA gör/gjort fel :idea: Himla bussigt faktisk! Namn på denna någon/några är ju inte så svårt att räkna ut, eller :angel:

Nä det e nog inte så svårt alls att lista ut....Skammligt tycker jag!!!

Jag sitter hör och är smått arg å irriterad just nu... Tycker det e beklämmande att Lucky Rider, som himla snabbt la ut förra artiklen, inte nämner ett enda ljud om detta nya beslut. Innan kunde jag tycka att LR var en rätt ok tidning men vet e f*n vad jag ska tycka nu.....
Helt uppenbart är det ju att en viss person har ett stort inflytande på den tidning och vad som ska publiceras.... Det är min enda uppfattning eftersom de lyser med frånvaro av info på sin hemsida

:(:(:(:(
 
Sv: Pressrelease!!!

Beslutet från Jordbruksverket finns inte publicerat på någon av de "seriösa" hemsidorna så vitt jag kan se?

Att de vill ha en lagförändring är ju långt ifrån "att bryta mot lagen" och jag kan tycka det är beklämmande att två stycken hemsidor tar in dokument,publicerar dessa på sina hemsidor utan att kolla bakgrunden till "beslutet" Detta tycker inte jag är att kolla upp "båda" sidor utan de har bara lyssnat till den ena. Och vad jag förstår så är detta, till den sidan som inte vill ha det som spha´s nya styrelse. Samma sida som de fått dokumentet ifrån, ändrat och klart..... Inte så fin journalistik.....

De dokument som publicerats tidigare är det officiella dokument som kommit från JBV, det kan ju inte handla om att lyssna på den ena....Om SPHA lämnat in en ansökan och den fått avslag och en myndighet skickar ut det beslutet måste det väl vara ok att publicera det eller? Vad är ändrat i domumentet enligt din mening i förhållande vad det skulle ha stått?

Monke:confused:
 
Sv: Pressrelease!!!

Varför har du svårt att tänka dig att Stallmagasinet och SPHA skulle gå ut med osanna uppgifter, vad är det som gör dem speciella i jämförelse med andra?
Jag vet att båda dessa hemsidor har gått ut med oriktiga uppgifter men inte katten kastar jag skit på dem för det.:smirk:

Monke:confused:
 
Sv: Pressrelease!!!

Jackpot: Jag kan bara anta att SRHA är intresserade av detta då Paint hästen tillsammans med Quarterhästen de stora raserna inom reining.
Lenita: Så de Svenska hingstar som är positiva används inte i avel nu då?
Jackpot:
Lite väl genomskinligt att först arrangera tävling samtidigt som SPHA-SM och sedan en vecka innnan nya SM:et lägga paintklasser på SRHA:s tävling.
Att de inte fattar att de skadar all paintavel å paintförsäljning. vet massor med folk som inte vill skaffa paint på grund av allt bråket. ÅÅÅ vad jag önskar de kunde börja med något annat, varför inte föda upp kaniner eller nåt.
SRHA har väl inte arrangerat tävling samtidigt som SPHA-SM eller Championatet som jag skulle vilja kalla det?
2006 arrangerade SRHA en Paint Championat på SR så att med andra ord hade SRHA första tjing på att arrangera Paintklasser det datumet, att man sedan valde att bara göra ungdomsklasser står i relation till den inslagna banan sedan början av 2007 då det arrangerades att lika dant evenemang i Skåne på Spring Break.
Och vad beträffar bråk så har jag inte sett någon annan än SPHA hänga ut andra föreningar och tävlingsarrangörer på sin hemsida...

Monke:smirk:
 
Sv: Pressrelease!!!

Kan det kanske finnas en liten anledning till att du Moon ondgör dig över LR och SRHA...har du någon vinst i att sabba för ex LR?

Monke:smirk:
 
Sv: Pressrelease!!!

Bortgjorda i dina ögon....och det var dom inte innan...?
De båda siterna har lagt ut ett dokument med beslut från Jordbruksverket precis som gjorts nu, dvs det nya där JBV nu godkänner SPHA igen efter att man tagit bort avelsplanen.

Monke:)
 
Sv: Pressrelease!!!

Lenita: Så de Svenska hingstar som är positiva används inte i avel nu då?
Monke:smirk:

Inte i sverige i alla fall.... I resten av världen får de ju användas, så om ägaren önskar skicka sin positiva hingst utomlands för att betäcka är ju helt upp till den.... :angel:
 
Sv: Pressrelease!!!

du är skojig du Monke. Nu slår du åt alla håll å missar. Som jag skrev innan. Vi är inga dumhuven. Roligt sätt att säja det på att du "antar att SRHA är".Alla vet ju hur dte är, Monke. Är slaget förlorat kanske man ska sluta slåss.
Jackpot
 
Sv: Pressrelease!!!

Jag måste bara hålla med Jackpot, nu är du allt ute på hal is Monke!!
Men jag ska förklara för dig vad vi andra sedan länge har förstått (fast du verkar tror vi är lite dumma!) Det första dokumentet från JBV om ett avslag på SPHA:s plan och riktlinjer, är/var mycket riktigt ett offentligt dokument. Men du har helt fel när du påstår att dokumentet skickades direkt från JBV till SRHA och LR. Inga offentliga dokument skickas från statliga myndigheter per automatik, du/någon måste be om dokumentet i fråga. Man behöver inte vara Einstein för att förstå att då måste du/någon naturligtvis veta om att beslutet/dokumentet faktiskt finns! Hänger du med???
Dokumentet som skickades till LR och SRHA var skickat som ett öppet Word-dokument, vilket i sig är ett graft fel från vederbörande på JBV. Att mottagaren av dokumentet, M.B sedan går in och skärmdumpar sin mottagaradress och lägger till Margaretha Bäcklund som mottagare, kallas urkundsförfalskning, även om M.B inte ändrade något i själva texten.
Att sedan LR och SRHA inte har bättre koll än att dokumentet i sin helhet med skärmdumpning och allt läggs ut på deras hemsidor, är kanske inte vad som från början var meningen....
Många har också reagerat mot förtexten till bilagan (dokumentet) där både SRHA och LR påstår att SPHA bryter mot lagen. Att verka för en förändring av lagen kallas yttrandefrihet och ingår i vår svenska grundlag, när dessa båda tillsynes oberoende hemsidor går ut med samma felaktiga påstående väcker det naturligtvis en viss misstänksamhet. SRHA är ju en ideell förening, men LR är trots allt en offentlig tidning och har faktiskt ett journalistiskt ansvar, kontroll av källmaterial är en grunläggande skyldighet, tro det eller ej!
Jag kan förstå om båda dessa forum vill lägga ut nyheter, men varför inte lägga ut positiva sådana som gagnar sporten??
Som ex. för SRHA:s del, där måste ju Paint EM varit intressant. I svenska nationslaget ingick Reining ryttaren, Anders Josefsson med "Cut From a Diamond" och SRHA är väl fortfarande en Reining förening i botten, eller? Att Anders tog brons individuellt och dessutom vann Reiningen i lagtävlingen, där Sverige fick en bronsmedalj är väl jätteroligt för sverige, Paintägare och andra intresserade att läsa om. Paint Championatet gick jättebra i år, speciellt för Paintungdomarna som SRHA tydligen satsat på det här året. Varför, kan man fråga sig, skriver SRHA inget om det??? var det månne inte "rätt" ungdomar där??
Läs nu det jag skrivit sakta Monke och gärna mer en en gång!!
Ha också i minnet att "Tala är silver, tiga är Guld"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Kan man tro sina ögon??? Har SJV insett det galna i bråket om OLWS??? Vi hoppas och tror att detta är på riktigt och inte en dröm...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 200
Senast: Joice
·
Avel Detta är saxat från ridsport. Vad anser ni om det?? Själv anser jag att det är för j-vligt... finns ju redan nu folk som skiter i...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 783
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp