Pressrelease!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Pressrelease!!!

Om det är samma text på båda sidor, så lär de ju bara ha kopierat samma text. Det är fortfarande författaren till texten som, jag antar, missat grammatiken. Eller så har h*n inte fattat vad det hela handlar om.

Det var det jag menade.


Förståd nästan att det var så du menade men nupratar vi om en som har journalist utbildning om jag inte har fel för mig. Och jag tror att h*n inte skrivit fel utan menat varje ord i texten. Tycker det är synd att det ska smuttskastas så mycket som det gör. Har också för stått att detta är betydligt större än vad jag misstänkte innan jag satte mig in i detta....
 
Sv: Pressrelease!!!

Detta visste jag inte om. Så texten är skriven så med flit pga av annat gnabb?

Texten på de tidigare nänmda hemsidor är uppenbart skriven efter det att det har varit mycket gamalt groll den sista tiden (el rättare sagt en längre tid)
 
Sv: Pressrelease!!!

Jag tyckte det var en väldigt bra jämförelse. Alltså att man inte kan börja kör 90 överallt bara för att man arbetar för att få igenom en sån ändring.
Tydligt och bra.

Men det är ju faktiskt ingen i sverige som avlar på positiva paintar, så jo den jämförelsen var kass.... :(
 
Sv: Pressrelease!!!

Är det någon som vet vad det står i avelsplanen???:confused: Eller var man kan få tag i information???
 
Sv: Pressrelease!!!

Denna skrivelse kommer från Advokaten som på uppdrag av SPHA även har överklagat Jordbruksverkets avslag till SPHA om plan och riktlinjer. Vad jag har förstått så har ett möte ägt rum på verket den 25/9 då även generaldirektören ska ha kallat till detta möte för att på plats lösa det hela på ett så bra sätt som möjligt. Ett bra initiativ från verkets sida, :bow: Styrelsen:bow:
 
Sv: Pressrelease!!!

Men det är ju faktiskt ingen i sverige som avlar på positiva paintar, så jo den jämförelsen var kass.... :(

Jag uppfattade det inte som att det faktiskt var så. Utan just att monke menade tvärtom. Att de som faktiskt är insatta i det hela följt lagen, men jobbat för en ändring. Hon skrev ju att man faktiskt inte kan köra 90 bara för att min vill få en ändring.
 
Senast ändrad:
Sv: Pressrelease!!!

Jag uppfattade det inte som att det faktiskt var så. Utan just att monke menade tvärtom. Att de som faktiskt är insatta i det hela följt lagen, men jobbat för en ändring. Hon skrev ju att man faktiskt inte kan köra 90 bara för att min vil få en ändring.

Jag får nog hålla med "Lenita". att jag också uppfattade som att man avlar.... Varför kör de annars i 90.
Men som vanligt är det väldigt lätt att missuppfatta varandra här i cybern. Betoningar och tonfall faller ju bort av en viss anledning:smirk:
 
Sv: Pressrelease!!!

Denna skrivelse kommer från Advokaten som på uppdrag av SPHA även har överklagat Jordbruksverkets avslag till SPHA om plan och riktlinjer. Vad jag har förstått så har ett möte ägt rum på verket den 25/9 då även generaldirektören ska ha kallat till detta möte för att på plats lösa det hela på ett så bra sätt som möjligt. Ett bra initiativ från verkets sida, :bow: Styrelsen:bow:

Jag menade i mitt tidigare inlägg de skrivelser de har på srha å LR inte det som finns på spha sida sedan igår
Det har jag fattat, var det hela kommer ifrån men vissa i detta inlägg misstänker nog att det hela är uppdiktat. (Har jag iallafall uppfattat det som när de skriver)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Pressrelease!!!

Nu blev det röööörigt. Fattar inget. Men det spelar väl kanske inte såstor roll. Det viktiga är att SPHA fick rätt igen och att de som försöker läggakrokben fick backa igen. Synd bara att SRHA blandat sig i detta. Skadar nog den föreningen oxå i längden. De flesta som är lite insattavet ju vads om händer.Westernvärlden är inte så stor. Vi är inga dummhuven. Lite väl genomskinligt att först arrangera tävling samtidigt som SPHA-SM och sedan en vecka innnan nya SM:et lägga paintklasser på SRHA:s tävling.
Att de inte fattar att de skadar all paintavel å paintförsäljning. vet massor med folk som inte vill skaffa paint på grund av allt bråket. ÅÅÅ vad jag önskar de kunde börja med något annat, varför inte föda upp kaniner eller nåt.
Jackpot
 
Sv: Pressrelease!!!

Nu blev det röööörigt. Fattar inget. Men det spelar väl kanske inte såstor roll. Det viktiga är att SPHA fick rätt igen och att de som försöker läggakrokben fick backa igen. Synd bara att SRHA blandat sig i detta. Skadar nog den föreningen oxå i längden. De flesta som är lite insattavet ju vads om händer.Westernvärlden är inte så stor. Vi är inga dummhuven. Lite väl genomskinligt att först arrangera tävling samtidigt som SPHA-SM och sedan en vecka innnan nya SM:et lägga paintklasser på SRHA:s tävling.
Att de inte fattar att de skadar all paintavel å paintförsäljning. vet massor med folk som inte vill skaffa paint på grund av allt bråket. ÅÅÅ vad jag önskar de kunde börja med något annat, varför inte föda upp kaniner eller nåt.
Jackpot

Virtuella marsvin...... :angel: Mycket lättskötta... ;)
 
Sv: Pressrelease!!!

Nu blev det röööörigt. Fattar inget. Men det spelar väl kanske inte såstor roll. Det viktiga är att SPHA fick rätt igen och att de som försöker läggakrokben fick backa igen. Synd bara att SRHA blandat sig i detta. Skadar nog den föreningen oxå i längden. De flesta som är lite insattavet ju vads om händer.Westernvärlden är inte så stor. Vi är inga dummhuven. Lite väl genomskinligt att först arrangera tävling samtidigt som SPHA-SM och sedan en vecka innnan nya SM:et lägga paintklasser på SRHA:s tävling.
Att de inte fattar att de skadar all paintavel å paintförsäljning. vet massor med folk som inte vill skaffa paint på grund av allt bråket. ÅÅÅ vad jag önskar de kunde börja med något annat, varför inte föda upp kaniner eller nåt.
Jackpot


Visst blev det rörigt... Men miss black skrev att det var SPHA´s advokat som skrivit presslägger, vilket jag vet. Jag har hela tiden påpekar att srha å LK inte gått ut med sanningsenlig text på sin hemsida. Med tanke på var de fått dokumantet och skriften ifrån... Förmodligen klampar jag i klaverat nu å skriver mer än vad vissa vill läsa men jag tycker att det e på tiden att srha å LR kommer med en ny skrivelse om vad spha blivit utsatta för.
Enligt mig har de 2 hemsidorna inte varit så schyssta och nu tycker jag att de får rätta till det hela.
Tycker inte att LK haft bra journalistik som inte kolla upp infon ordentligt innan de publicerat den artikel......:o
 
Sv: Pressrelease!!!

Du har helt rätt, de borde komma med en ursäkt, tycker jag.
 
Sv: Pressrelease!!!

Visst blev det rörigt... Men miss black skrev att det var SPHA´s advokat som skrivit presslägger, vilket jag vet. Jag har hela tiden påpekar att srha å LK inte gått ut med sanningsenlig text på sin hemsida. Med tanke på var de fått dokumantet och skriften ifrån... Förmodligen klampar jag i klaverat nu å skriver mer än vad vissa vill läsa men jag tycker att det e på tiden att srha å LR kommer med en ny skrivelse om vad spha blivit utsatta för.
Enligt mig har de 2 hemsidorna inte varit så schyssta och nu tycker jag att de får rätta till det hela.
Tycker inte att LK haft bra journalistik som inte kolla upp infon ordentligt innan de publicerat den artikel......:o

Tyvärr är det så att de båda hemsidorna leds av folk som står bakom de som försöker sätta kroksben för SPHA's jobb mot en lagändring.... :crazy:
Nu har väl jag också skrivit mer än jag borde... :cool:
 
Sv: Pressrelease!!!

Ursäkt har jag svårt att tro. Drömma kan man ju. Jag ser fram emot hur de ska kunna skriva det här bara. De har ju gått ut med ganska grova fel, det r ju därför advokaten påpekar det kan man gissa. Det är en allvarlig anklagelse de kommer med och de måstej u tala om nu att de haft fel. Det kördes nog lite för fort när den skrivelsen lades ut. Typ 95km/h på 90väg eller nåt eller så glömde man kolla vad källan hade för anledning.Och så lade man ut källans namn oxå. De tyckte jag var skoj. Ska man lägga krokben ska man kanske tänka lite till.
Jackpot
 
Sv: Pressrelease!!!

Är det inte så att den första avelsplanen blev underkänd? Det måste väl finnas något skäl till det eller...? Är det någon av er som verkligen vet vad det stod i den??:confused: Annars är ni väl lika duktiga på att skriva felaktigheter som de "andra":confused:
 
Sv: Pressrelease!!!

På paintinfo.se kan man läsa följande citat, som alltså är det i texten som avser avel/djursskyddslagen. Hur man kan tolka detta som att de bryter mot lagen är ju som sagt var en gåta.

"Årsstämman 2006 gav styrelsen samt avelsgruppen i SPHA i uppdrag att arbeta för en förändring av nuvarande djurskyddslag gällande hästavel, enligt avelsplan, se bilaga1."

Man kan nu läsa på SPHAs hemsida att advokaten menar att sån information inte behöver vara med i Plan och Riktlinjerna, och det har hon väl en poäng i. Så om jag förstår saken rätt så har man skalat bort allt som inte är nödvändigt att ha med. Verkar klokt.
 
Sv: Pressrelease!!!

Så här har ATL:s hästsidor tolkat det förra beslutet:

Fredag 7 september 2007

"Avslag för avelsplan
Jordbruksverket har avslagit en avelsplan från Swedish Paint Horse Association, SPHA. Avelsplanen lade fram av SPHA som en lösning på bland annat OLWS-problematiken.

I beslutet skriver Jordbruksverket att avel med hästar som bär på nedärvda letalanlag, dödliga anlag, leder till ökad spridning av anlaget. På kort sikt kan en sjukdom som OLWS undvikas genom att endast testade hästar används i aveln, dock medför det på lång sikt att anlaget ändå sprids. Det är enligt svensk lag inte tillåtet att avla på hästar med anlag som medför lidande för avkomman."


Protokollen från mötena med Jordbruksverket är väl offentliga,så det enklaste är väl att få svaren därifrån.:idea:
 
Sv: Pressrelease!!!

Är det inte så att den första avelsplanen blev underkänd? Det måste väl finnas något skäl till det eller...? Är det någon av er som verkligen vet vad det stod i den??:confused: Annars är ni väl lika duktiga på att skriva felaktigheter som de "andra":confused:

Jag kan inte ta åt mig om att jag skiver något felaktigt. Och om första avels planen blev godkänd el ine är väl inte det som diskuteras eller har jag fel?

Det jag hela tiden poängterat är att srha å LR gått ut med ett öppet word dokumet som är formaterat av en annan än den som står att det e adresserat till. Detta och att de hävder att spha INTE längre är en förening var de snabba att lägga ut Men den nya infon, som trots allt är väldigt intressan, tycks de dröja med. Varför kan man ju bara spekulera i och jag kommer fram till slutsatsen att de helt enkelt inte vet hur det ska göra. För hur de än gör så är de redan bort gjorda i mina ögon!!!:o:o:o
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Pressrelease!!!

Så här har ATL:s hästsidor tolkat det förra beslutet:

Fredag 7 september 2007

"Avslag för avelsplan
Jordbruksverket har avslagit en avelsplan från Swedish Paint Horse Association, SPHA. Avelsplanen lade fram av SPHA som en lösning på bland annat OLWS-problematiken.

I beslutet skriver Jordbruksverket att avel med hästar som bär på nedärvda letalanlag, dödliga anlag, leder till ökad spridning av anlaget. På kort sikt kan en sjukdom som OLWS undvikas genom att endast testade hästar används i aveln, dock medför det på lång sikt att anlaget ändå sprids. Det är enligt svensk lag inte tillåtet att avla på hästar med anlag som medför lidande för avkomman."


Protokollen från mötena med Jordbruksverket är väl offentliga,så det enklaste är väl att få svaren därifrån.:idea:
Det är ju därför jag bett personer i denna tråd att kontaka JBV el sin "källa" för att få tag på detta dokument så de kan lägga ut detta också. Som ett regelmässigt dokument el ett öppet word dokument kan de ju välja själv. Vilket de nu tycker är bäst.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Kan man tro sina ögon??? Har SJV insett det galna i bråket om OLWS??? Vi hoppas och tror att detta är på riktigt och inte en dröm...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 201
Senast: Joice
·
Avel Detta är saxat från ridsport. Vad anser ni om det?? Själv anser jag att det är för j-vligt... finns ju redan nu folk som skiter i...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 785
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp