Pressrelease!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Pressrelease!!!

Det verkar som om flera har gjort gemensam sak av att bara racka ner på vissa föreningar och personer. :crazy:

Finns det verkligen ingen som är intresserad av att de dokument som publicerats på de anklagades hemsidor var korrekta. Både det negativa om att SPHA inte längre var en godkänd avelsförening och nya där SPHA åter är godkänd, har endast publicerats på andra siter än deras egen och Stallmagasinet.....................strange

Moon, Miss black och Jackpot tror ni verkligen att det bara är ni som vet vem som döljer sig bakom ett nick, det är det nog fler som gör:idea:

Old Sorrel
 
Sv: Pressrelease!!!

Får vi då anta att Whatafrecklynxkent och Sporty Danny inte fått några avkommor alls de senaste åren?
Eller använt i avel...

Och vilken är anledningen att de finns på SPHAs sida och gör reklam på sina hemsidor som tillgängliga för ston om man inte använder dem???
Whatafreck Cookie Kiz "Cookie", Regular Paint, sto, 3 år
e. Whatarecklynxkent
Whatafreck Cookie Kiz
It's Obvious She's Freck "Shiny", Breeding Stock, sto, 2 år
e. Whatafrecklynxkent
Sporty Danny kommer under 2008 att finnas tillgänglig via kyld
eller fryst semin

Old Sorrel
 
Sv: Pressrelease!!!

Får vi då anta att Whatafrecklynxkent och Sporty Danny inte fått några avkommor alls de senaste åren?
Eller använt i avel...

Och vilken är anledningen att de finns på SPHAs sida och gör reklam på sina hemsidor som tillgängliga för ston om man inte använder dem???

Whatafreck Cookie Kiz



Old Sorrel

De är tillgängliga utomlands.....
 
Sv: Pressrelease!!!

:bow: Jag håller med dig, som vanligt tappas den ursprungliga frågan bort och det fokuseras på personangrepp och pajkastning.

Detta är taget från sjv:s beslut:

"I SPHA:s ansökan punkt 3.1 – 3.3 beskrivs vad föreningen har för avelsmål och det hänvisas till en bilaga (avelsplan). I avelsmålet ingår beskrivning av avel med hästar som har letala anlag samt att föreningen vill arbeta för en ändring i djurskyddslagstiftningen i enlighet med föreningens avelsplan. I avelsmålet framgår inte hur föreningen tänker bedriva avelsarbetet i enlighet med gällande djurskyddslagstiftning."


Att avla på djur med letala anlag är förbjudet i Sverige!! Är det då så konstigt att den här planen ej blev godkänd??:confused:
 
Sv: Pressrelease!!!

Fast där jar du väldigt fel. Läste det själv på Hästmagazinets hemsida.
Jackpot
 
Sv: Pressrelease!!!

Men det är ju faktiskt ingen i sverige som avlar på positiva paintar
Så med detta menar du att INGEN I Sverige avlar på positiva hingstar I SVERIGE. :angel:
Men däremot avlas det med OLWS positiva Svenska hingstar med Svenska ägare utomlands....men det är ju en helt annan sak, eller?

Old Sorrel
 
Sv: Pressrelease!!!

Så hur hamnade Hästmagazinet i denna diskussion, jag trodde detta handlade om Stallmagasinet och SPHA kontra SRHA och Lucky Rider, hmm så fel man kan ha:confused:

Old Sorrel
 
Sv: Pressrelease!!!

Läs nu det jag skrivit sakta Monke och gärna mer en en gång!!
Ha också i minnet att "Tala är silver, tiga är Guld"
[/QUOTE]
Miss Black:
det här med YTTRANDEFRIHET,gäller det bara om man har en åsikt som instämmer med den här smutskampanjen?:confused:
 
Sv: Pressrelease!!!

Det har i vissa medier påståtts att SPHA arbetar aktivt för att man skall få avla med hästar som är bärare av letala anlag vilket gör att man inte följer svensk djurskyddslagstiftning. Detta är alltså direkt felaktigt. Det SPHA gör är att föreningen med stöd från bl a EU-kommissionen arbetar för att få till stånd en förändring av det svenska regelverket

Moon jag riktar mig till dig eftersom du verkar ha koll på det här, även Jackpot, Miss Black och Wild Rein kanske skulle vilja ge sin syn på detta. Detta är saxat ur en av de pressreleaser som skickats ut av Advokat Eva Kornhall, säg Hästmagazinet och Stallmagasinet.

Scandinavian Reining Horse Association och Lucky Rider har på sina respektive hemsidor skrivit att SPHA arbetar aktivt för att man skall få avla med hästar som är bärare av letala anlag vilket gör att man inte följer svensk djurskyddslagstiftning. Detta är alltså direkt felaktigt. Det SPHA gör är att föreningen med stöd från bl a EU-kommissionen arbetar för att få till stånd en förändring av det svenska regelverket.

Detta är saxat ur pressreleasen från Eva Kornhall på sphas hemsida liksom fösta inlägget i denna tråd.......Vad har hänt, vilken är riktig om vi nu pratar om ändringar i dokument sanningar och lögner:confused:

Så vitt jag förstår var det bara addressaten om var ändrad i det dokument från JBV som legat ute på de omtalade hemsidorna medan det i detta fall är ändrat i texten som Advokaten skrivit.....

Old Sorrel
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Pressrelease!!!

Ja det är ju pga den lagstiftning vi har här i Sverige som de dessa hingstar skickas ner till Europa. Hade jag själv en (i Sverige förbjuden) topphingst så hade jag också ställt honom utomlands för avel.

Får vi inte stopp på det här vansinnet snart så finns risken att vi får se flera av de bästa Quarterhingstarna (och stona) emigrera neröver också. De har ju samma problem med lagstiftningen gällande det recessiva anlaget HERDA som uppmärksammats stort i hela världen.

Och det är inte bara cutting/reininghästarna som är i farozonen (man räknar med åtmistone 30%) pga kända bärare som Dry Doc, Doc O'Lena, Poco Pine m.fl. Utan även Pleasuresidan hotas då ju den otroligt kända och väl använda hingste Zippo Pine Bar är en känd bärare.

Men för att återgå till tråden, låt oss nu glädjas över att SJV tagit sitt förnuft till fånga och istället titta framåt och göra något bra! Själv tänker jag börja med att ta en livsbejakande skogstur med hästen i det vackra höstvädret.
 
Sv: Pressrelease!!!

Så med detta menar du att INGEN I Sverige avlar på positiva hingstar I SVERIGE. :angel:
Men däremot avlas det med OLWS positiva Svenska hingstar med Svenska ägare utomlands....men det är ju en helt annan sak, eller?

Old Sorrel

Ja, än så länge har ju inte resten av världen antagit svensk lagstiftning mej veterligen..... :angel:
 
Sv: Pressrelease!!!

Exakt, så innan ni skriker: AVELSFÖRBUD!!! När det gäller paintarna tänk på hur det här kommer att drabba alla er som har quarter i längden också....
 
Sv: Pressrelease!!!

Jag har inte påstått att någon har Svensk lagstiftning utan frågan var bara att du skrivit att man inte avlade på positiva hingstar i Sverige, och det gör man även om det inte sker inom landets gränser mao.

Ni vrider och vänder på allt så att inget fattar vad ni menar till slut:mad:

Och vad gäller att skrika avelsförbud är det ingen som gjort det...

Ingen här har motarbetat vare sig Paintföreningen eller deras anhängare, eller deras strävan för att ändra lagstiftningen, det är ju det som är så konstigt.

Tråden handlar om att vissa internet siter publicerat JBVs beslut både det officiella avslaget och det officiella godkännandet. :idea:


Old Sorrel
 
Sv: Pressrelease!!!

Mitt inlägg handlade inte alls om att man inte får säga och tycka vad man vill, bra att diskussioner förs!
Vad jag reagerar på är att man kan väl hålla sig till sanningar i diskussionerna, de blir mer kreativa och dessutom roligare då :-) OK??
Men Oldsorrel, hur kan det komma sig att du bara nämner OLWS positiva hingstar i dina inlägg???
ALLA individer, ston som hingstar som bär på OLWS (eller något annat lethal anlag för den delen, ex. HERDA) är förbjudna i Svensk avel idag. Mig veterligen ligger fortfarande avelsplanen kvar som mål för framtida avelsarbete för SPHA.
 
Sv: Pressrelease!!!

skulle vara roligt att veta på vilka grunder jordbruksverket har omvaderat sitt föregånde beslut:angel:
 
Sv: Pressrelease!!!

:
Kan det kanske finnas en liten anledning till att du Moon ondgör dig över LR och SRHA...har du någon vinst i att sabba för ex LR?

Monke:smirk:

Väljer här att svara dig på de samtliga inlägg du skrivit till mig....

* Det är INTE dokumentet i sig som jag hänger upp mig på... Det är att det är ett öppet word dokument som 2007-09-04 kl 12,09 blivit ändrar. Och där man ändrat mottagaren på detta dokument. Varför detta gjorta kan man ju undra över... Varför inte låta rätt mottagare stå kvar... Sen skrev både SRHA & LK att SPHA bryter mot svensklagstiftning. Ett förslag till en lagändring är knappast det samma som att bryta mot denna...

*Om Stallm å SPHA har kommit med osanna uppgifter på sina hemsidor kan jag inte ta ställningen för detta har jag inte sett... Jag kan inte heller få det till att jag skulle tjäna något på att sabba för LK!!! Menar du att en liten människa skulle kunna med sina åsikter sabba för SRHA & LK?? Då är de nog sköra redan innan skulle jag tro. :confused::confused:Och knappast mina åsikter som sabbar.

//M
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Pressrelease!!!

När de plockade bort den del i avelsmålet där avel med letala anlag fanns så är det inte längre olagligt. Det var orsaken.
 
Sv: Pressrelease!!!

Moon jag riktar mig till dig eftersom du verkar ha koll på det här, även Jackpot, Miss Black och Wild Rein kanske skulle vilja ge sin syn på detta. Detta är saxat ur en av de pressreleaser som skickats ut av Advokat Eva Kornhall, säg Hästmagazinet och Stallmagasinet.
Detta är saxat ur pressreleasen från Eva Kornhall på sphas hemsida liksom fösta inlägget i denna tråd.......Vad har hänt, vilken är riktig om vi nu pratar om ändringar i dokument sanningar och lögner:confused:


Du riktar detta tillmig,fast jag fattar inte alls vad du menar? FÖrstår verkligen ingenting. Vad är detdu är ute eftr????


Så vitt jag förstår var det bara addressaten om var ändrad i det dokument från JBV som legat ute på de omtalade hemsidorna medan det i detta fall är ändrat i texten som Advokaten skrivit.....

Old Sorrel

Förstår inte detta stycke heller och det känns inte så intressnt heller iofs. Vill bara säja att jag ej först¨r¨vad du vill och vad det är jag ska svara på här.
JAckpot
 
Sv: Pressrelease!!!

Det verkar som om flera har gjort gemensam sak av att bara racka ner på vissa föreningar och personer. :crazy:

Finns det verkligen ingen som är intresserad av att de dokument som publicerats på de anklagades hemsidor var korrekta. Både det negativa om att SPHA inte längre var en godkänd avelsförening och nya där SPHA åter är godkänd, har endast publicerats på andra siter än deras egen och Stallmagasinet.....................strange

Moon, Miss black och Jackpot tror ni verkligen att det bara är ni som vet vem som döljer sig bakom ett nick, det är det nog fler som gör:idea:

Old Sorrel

Jag vill ännu en gång påpeka att det inte är dokumentet i sig som jag hänger upp mig på... Det är att det är ändrat, ser det som att det fanns en anledling till detta å undrar varför.

Att du skulle veta vem som "gömmer" sig bakom nick är väl inte så konstigt om du är insatt i det hela. Men att du skulle vara säker på vem jag är tvivlar jag på då jag knappt känner någon i vars sig det ena el det ändra "lägret"

Så då anser Ni väl att jag inte heller ska få ha några åsikter å att jag ska dra mig tillbaka. Men så länge jag bli missförstådd över VAD i dokumentet jag stör mig på känner jag att jag måste "försvara" mig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Kan man tro sina ögon??? Har SJV insett det galna i bråket om OLWS??? Vi hoppas och tror att detta är på riktigt och inte en dröm...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 199
Senast: Joice
·
Avel Detta är saxat från ridsport. Vad anser ni om det?? Själv anser jag att det är för j-vligt... finns ju redan nu folk som skiter i...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 781
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp