Projekt 2019

Jag fick mĂ„la idag iaf, det slutade regna! 😀

8A197A42-CE84-42CA-8FFE-57CAC6C4DCFC.jpeg
 
Är det nĂ„n förbannelse över hundhus hĂ€r eller? VĂ„rt projekt har stĂ„tt stilla hur lĂ€nge som helst nu, fortfarande bara ett skelett med tak 😞 Tur vi inte Ă€r i akut behov av det..
HÀr har det istÀllet byggts fÄrhus (som jag skulle mÄlat idag men det ösregnar), trÀdgÄrdfixats och jagats Àlg..
Men jag tror det! TÀnk om det bara kunde fÄtt gÄ lÀtt nÄgon gÄng...
Maken Àr dessutom sÄn som vill att det ska bli perfekt, han har jÀttesvÄrt att nöja sig med okej liksom, sÄ han har jÀtteproblem med att det inte blev rakt golv och att det Àr snett och vint. Jag har vÀl en slÀng av det ocksÄ men försöker intala mig att hundarna knappast bryr sig, och det Àr ju faktiskt de som ska vistas dÀr mest!
 
Det har gÄtt framÄt idag, jag fick precis höra att ena hunden invigt sitt rum/box! :D Han var dock inte sÄ smidig pÄ att ta sig igenom luckan men lÀr vÀl klura ut det tÀnker jag! Ska se om jag kan fÄ nÄgon bild pÄ spektaklet nÀr jag kommer hem frÄn jobbet :D
 
Men jag tror det! TÀnk om det bara kunde fÄtt gÄ lÀtt nÄgon gÄng...
Maken Àr dessutom sÄn som vill att det ska bli perfekt, han har jÀttesvÄrt att nöja sig med okej liksom, sÄ han har jÀtteproblem med att det inte blev rakt golv och att det Àr snett och vint. Jag har vÀl en slÀng av det ocksÄ men försöker intala mig att hundarna knappast bryr sig, och det Àr ju faktiskt de som ska vistas dÀr mest!

HĂ€r Ă€r det mest sĂ„ att sambon har lite svĂ„rt att avsluta projekt. Det Ă€r ju sĂ„Ă„ mycket roligare att pĂ„börja nya 😆 Men fĂ„rhuset verkar ju faktiskt bli ganska sĂ„ klart nu! 😀
 
Golvet har legat och vÀntat sen jag lade golvet i köket och hallen för vad, 2 Är sen snart? Det tog jag tag i hÀrom dagen och gÄrdagen Àgnades Ät att mÀta, kapa, betsa och smacka upp panel pÄ den vÀggen, samt byte av lysknapparna till hall och ytterlampa. Andra vÀggen dÀr ute Àr bara en liten rimpvÀgg bredvid kÀllardörren, sÄ dÀr ska det sÀttas tapet i helgen, för den har inte levererats Àn.
En bra början pÄ den lilla plutthallen har det dock blivit och nÀr den Àr klar, sÄ ska jag börja pÄ i den rÀtta hallen :)

76207274_3135886729762105_3456878937278251008_o.jpg


74475944_3135886976428747_5872730155025170432_o.jpg


KlistermÀrkesresterna pÄ ytterdörren Àr nu borta och den ska betsas och frÀschas upp rent allmÀnt, vilket nog blir gjort senare idag :up:

I rÀtta hallen kommer det ocksÄ att bli betsad panel pÄ en vÀgg och resten tapet, sÄ de kommer att matcha och hÀnga ihop.
 
Eftersom tapeterna kom 2 dagar innan satt leveransdag, sĂ„ pĂ„gĂ„r det lite tapetpyssel redan nu đŸ€©

74223431_3137544942929617_8649293045780447232_o.jpg


75336311_3137545362929575_9021344222724227072_o.jpg


Även kĂ€llardörren ska snyggas till sĂ„klart och trappnosen + golvlister dĂ€r mot tapeten ska pĂ„ plats, men plutthallen Ă€r snart klar och fĂ€rdig :up:
 
Vi ska lÀgga om golv och tapetsera om i sovrummet i helgen. Sambon har tagit ledigt idag och har redan rivit ut det gamla laminatgolvet. In ska hÄrdvaxoljad parkett. Dock stötte vi pÄ patrull i och med att rester av en gammal fastlimmad heltÀckningsmatta lÄg under golvet. Det var som om heltÀckningsmattan hade varit spaltbar och att de hade dragit av det övre mattskiktet och resten blev kvar i limmet.

NÄja, vi beslutade oss till sist för att inte börja riva i skiten, utan vi lÀgger foam med ÄngspÀrr ovanpÄ och sedan parketten uppe pÄ det.

Dock sÄg det ut som om det var en STOR blodflÀck under laminatgolvet. Man fÄr vÀl hoppas att den Àldre kvinna och hennes numera avlidna make som bodde hÀr före oss inte tagit livet av nÄgon i sovrummet. :nailbiting:
 
Vi ska lÀgga om golv och tapetsera om i sovrummet i helgen. Sambon har tagit ledigt idag och har redan rivit ut det gamla laminatgolvet. In ska hÄrdvaxoljad parkett. Dock stötte vi pÄ patrull i och med att rester av en gammal fastlimmad heltÀckningsmatta lÄg under golvet. Det var som om heltÀckningsmattan hade varit spaltbar och att de hade dragit av det övre mattskiktet och resten blev kvar i limmet.

NÄja, vi beslutade oss till sist för att inte börja riva i skiten, utan vi lÀgger foam med ÄngspÀrr ovanpÄ och sedan parketten uppe pÄ det.

Dock sÄg det ut som om det var en STOR blodflÀck under laminatgolvet. Man fÄr vÀl hoppas att den Àldre kvinna och hennes numera avlidna make som bodde hÀr före oss inte tagit livet av nÄgon i sovrummet. :nailbiting:

Nu har nÀstan sambon lagt fÀrdigt golvet. Han blir helt fÀrdig i morgon förmiddag. Det betyder att jag kan spackla vÀggar imorgon eftermiddag och sedan tapetsera pÄ lördag och sedan fÄ pÄ lister och kontaktuttag pÄ söndag.
 
FortsÀtter med lite tapetsering, men nu i den rÀtta hallen och imorgon tÀnker jag börja sÀtta upp panel pÄ motsatt vÀgg :)

75462424_3144402182243893_1643186691390832640_n.jpg


74291003_3144403115577133_1514231157321891840_n.jpg


Ska sÀtta upp hatthyllan och gardinstÄngsfÀstena igen ocksÄ sÄklart och ganska sÀkert tar jag tag i det idag och med lite tur och hÄrt arbete, sÄ blir hallen klar imorgon :up:
 
Vi har pÄbörjat ett nytt projekt ute. Ska bygga ett enkelt tak pÄ sidan av stallet dÀr traktorn ska stÄ. Vi har köpt en helt ny hÀsttransport som vi skulle vilja ha under tak sÄ dÀr traktorn stÄr nu ska transporten fÄ stÄ sen.
 
HÄller pÄ att lÀgga golvvÀrme. Köpte skivorna i somras pÄ Beijer. Skulle komplettera nu. Dom har bytt leverantör och mÀrke och det finns inte en chans att det fungerar. Finns inget som fungerar i hela stan. Ringer tillverkaren och frÄgar om dom har nÄgon ÄterförsÀljare som vill skicka nÄgra skivor. TyvÀrr, men dom ordnar det Ät oss. Vilken stjÀrna! :love:
 
1.
Bygga garage inuti befintlig ladugĂ„rdsdel. PĂ„börjat och det mesta materialet finns. Tiden dĂ€remot 😇😎

2.
Bygga stomedfölutebox. Mitt (om allt gÄr vÀl:nailbiting:Nervös) föl kommer hem med sin mamma under sommaren. Material och plats finns men lite pyssel med marken dÀr först.

3. FortsĂ€tta stĂ€ndiga arbetet med att fylla ut för en typ ridvolt. đŸ€—
Hade glömt av den hĂ€r trĂ„den! 🙈
1. PÄgÄr sporadiskt. Har inte brÄttom heller. FÄtt offerter pÄ vissa delar (takstol tex) och mycket Àr pÄ gÄng iallafall.

2. Klart! Blev jĂ€ttebra, blev en lösdrift istf box(ar) som varit vĂ€lanvĂ€nd sen sto med föl kom 😍

3. Det finns endel att fylla ut 😎dvs stĂ€ndigt pĂ„gĂ„ende arbete. Men 'volten' blir större o större 😁
 
Just det, maken kontaktade dom som bytte vĂ„ra fönster pĂ„ undervĂ„ningen för nĂ„gra Ă„r sen om att vi vill ha offert pĂ„ övervĂ„ningen. Kommer bli dyrt 🙈 Men vi har börjat prata mer seriöst pĂ„ badrumsrenovering och fönstret behöver bytas före.
 
GÄr lite trögt med vÄrt traktorgarageprojekt. Vi Àr inte sÄ lockade till att stÄ ute och snickra i konstant regn och grÄvÀder. Men vi ska försöka göra ett ryck till helgen sÄ har vi dagsljus i alla fall. Har börjat i kÀllaren igen ocksÄ. Har mÄlat hörnen dÀr vi skulle ha skÄp och hylla sÄ vi kunde stÀlla det pÄ plats för fÄ resten av golvet fritt sÄ vi kan mÄla det ocksÄ. Skulle tro att vi tar tag i detta och mÄlar klart nÀsta vecka.
 
HÀr gÄr det trögt. Skulle mÄla hallen i fredags nÀr jag var ledig men dÀckade i feber och har inte haft nÄgon ork i helgen. Men har fÄtt ledigt frÄn jobbet för att tapetsera med mamma den 11/12 och tapeter Àr bestÀllda sÄ det Àr pÄ g iaf! Jag skulle gÀrna ha hallen klar innan jul men det Àr vissa detaljer maken mÄste göra och det gÄr lite trögt sÄ vi fÄr se.
 
VÀdret har inte riktigt varit med oss gÀllande att vara ute och snickra. Regn och nÄn enstaka plusgrad hela veckan fram tills i natt för nu snöar det istÀllet :p Men vi fick upp alla tre stolpar och i alla fall tvÄ "takstolar", den tredje ska vi försöka fÄ upp idag sÄ Àr det snart dags för att regla mellan takstolarna och sen lÀgga plÄt. Blir ett vÀldigt enkelt tak gjort av virke och plÄt vi redan har hemma pÄ gÄrden.

Vi ska flytta upp grinden till hÀsthagen ocksÄ sÄ maken satte stolp igÄr sÄ vi fick det gjort innan det blir fruset under helgen. Ska fixa taket sÄ vi kan ta bort snedstöttorna bara innan vi kan dra om trÄden och lÄta hÀstarna anvÀnda den delen. Kommer bli bra :)
 
Snart Àr takehelvetet klart! Trött pÄ att snickra i skitvÀder :p TÀnkte försöka göra ett sista ryck med att fÄ pÄ resten av plÄten och kapa lite utstick ikvÀll. Sen fÄr det duga för i Är.

Hagen Àr uppflyttad och det blev vÀldigt bra. Behöver flytta lampan vi har i nocken pÄ stallet bara för nu skuggas den av taket vi byggt. FÄr sÀtta den pÄ lektstugan istÀllet sÄ hagen lyser upp som innan.

Maken har Àven tagit kontakt med snickare om offert pÄ nytt badrum. Detta blir inte nu utan nÄgon gÄng under nÀsta Är isÄfall. Men vi vill veta vilka pengar det handlar om pÄ ett ungefÀr sÄ vi kan planera. Ridbanan Àr ÀndÄ prio 1 under 2020 :D
 

Liknande trÄdar

  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jÀmförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igÄng, gÄ in pÄ banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
584
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok DÄ Àr det alltsÄ dags att försöka lÀra sig skriva ett nytt Är. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
710
Senast: cassiopeja
·
AnlÀggning Nu Àr det Àntligen dags att börja fundera pÄ renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltsÄ inget fÀrdigt stall, utan det Àr gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 339
Senast: Ajda
·
Hemmet Dags för en ny trÄd för vÄra projekt :) Klistrar in listan för 2020 nedan. Fick gjort en del av de, lite extra som inte Àr med pÄ...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
6 573
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp