Bukefalos 28 år!

Punsch så skön hör min bön

vinkelina

Trådstartare
Citatet är från en barnbok (?) från när jag var liten. Nått med häxor och trollkarlar och värden som räddades kanske. Men har ingen aning om tittel eller författare. Troligen läst på 90 talet. Citatet har fastnat i familjen
 
Det är från Der satanarchäolügenialkohoöllische Wünschpunsch :D Skriven av Michael Endre (Den oändliga historien och Momo eller Kampen om tiden m.fl.). En fantastisk sagoberättelse för alla åldrar och ett magiskt sätt att hantera språket som är så utsökt och samtidigt på ett lekfullt sätt! Sju timmar till midnatt heter den på svenska.
 

Liknande trådar

Relationer Jag bor med familj man och två barn i skolpliktsålder i Göteborg, träffen är i Dalarna en lördag i september. Med kalas så lär bli sent...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 241
Senast: lil-sis
·
Fritid Jag söker titel på en bok, är ganska säker på att det är en B Wahlströms ungdomsroman från 90-tal … Antagligen via deras bokklubb för...
Svar
7
· Visningar
1 447
Senast: Pegasus63
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 877
Senast: fejko
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
19 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp