putsa koppar?

Jag har fått bort såna. Men det tar typ 5 minuters gnugg med en fläck, så värdet i att göra det är tvivelsamt.

Ja, alltså... det jag putsar är de få kopparföremål jag har kvar som dekoration (jag har slängt ut en massa...). Finns inte en suck att jag anstränger mig i onödan, de jag har kvar är kvar av sentimentala skäl :D
 
Jag har insett att oputsad koppar är vackert.

Jag putsar inte. Den mörka, djupa färgen är så jag tycker att koppar "ser ut" - det där bleka, nyputsade är inte koppar för mig.
Det kommer ju en punkt när det inte är mörk och djup färg längre, utan grönt eller rent av svart. Då är det dags att putsa för mig, men lite ojämnheter gör oftast inte så mycket tycker jag. Bara att det liksom ser ut som koppar igen.

Ja, alltså... det jag putsar är de få kopparföremål jag har kvar som dekoration (jag har slängt ut en massa...). Finns inte en suck att jag anstränger mig i onödan, de jag har kvar är kvar av sentimentala skäl :D
Jag har bara ljusstakar. Måste ha dem då jag inte tål elektriskt ljus på kvällarna, och det känns så onödigt att köpa nytt. Men putsningen är definitivt inte prio ett.
Bra jobbat i så fall!

Tro mig. Jag har gnuggat längre än 5 minuter och gått bet :D:meh:
Det var i och för sig med Häxans och inte med badrumsrengöring, men det kanske inte gör någon skillnad. Jag fick i alla fall hålla på tills det blev gjort, timmar var det... Nej, inte värt det!
 
Lite fler tips då även om du gett upp.
Det med soda hade jag varit väldigt försiktig om jag använde. Om hushållssoda är samma som kautiksoda är det i sig ju rätt frätande.
Orkar inte fundera på vilka produkter reaktionen kan ge och hur försiktig man måste vara just nu...
https://www.tv4.se/artikel/4fbfb95e04bf7251940060f8/antikskolan-svensk-koppar
Nej hjälp. Soda har jag inte ens övervägt. :eek:
Det jag använt är sånt som jag fixat att jobba med utan handskar.
citronsyran gnuggade jag med fingertopparna. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 641
Senast: anna_panna
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 700
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 067
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 507
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp