Resa och färdas i Sthlm med litet barn

Sv: Resa och färdas i Sthlm med litet barn

Hyggligt tror jag faktiskt. Åker Arlanda Express sällan, men tåget som går från spåret bredvid ganska ofta. Känns som att Arlanda express stannar mer sällan, betydligt mer sällan, praktiskt taget aldrig.
Jag har åkt AE mellan 15-20 dagar per månad, tur och retur, i 18 månader nu och det är bara vid ett tillfälle som jag varit med om att den stannat, och så har jag hört talas om att det hänt vid ett annat. Det har hänt på vintern att tåg har blivit inställda men då har alla som köpt biljetter fått taxi betalt av AE. Likaså är ju resegarantin rätt bra - pengarna tillbaka om den är mer än 2 minuter sen.

Jämfört med flygbussarna som långsamt köar sig därifrån tillsammans med taxibilarna skulle jag absolut kalla Arlanda Express driftsäkert :) (och jämfört med SJ ska vi inte ens tala om!)

(litet tillägg till ditt inlägg bara :))
 
Sv: Resa och färdas i Sthlm med litet barn

Tack alla!

AE verkar vara bästa alternativet, även om det visar sig att vi har tillgång till sjuktaxi. Man kanske kan ta taxi från centralen till sjukhuset, blir ju kortare stund i bil. Dottern är inget fan av att åka bil nämligen...
 
Sv: Resa och färdas i Sthlm med litet barn

Samtidigt så måste du ju praktiskt taget snubbla över tunnelbanestationen på vägen till taxin :p och det var väl bara ett par stationer...

(eller ok, erkänner, taxbibilarna står ca 5 meter från AE spåret och tunnelbanenedgången är lite längre bort)
 
Sv: Resa och färdas i Sthlm med litet barn

Jag hoppas på fint väder så vi kan promenera, stockholm är fint :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vad ska man göra när man planerat livet efter ETT barn och ett till knackar på? Misstänker att jag är gravid. Vi har skyddat oss med...
2
Svar
21
· Visningar
3 654
Senast: ako
·
Småbarn Undrar om någon här har varit i (södra) Kina med barn? Jag funderar på att åka dit ett par veckor nästa sommar. Tänker mej till ön...
2
Svar
34
· Visningar
3 252
Senast: Dalatjej
·
Övr. Barn Hur ska jag orka med allt som har med sonen att göra, å hans jävla diagnos?! Jag känner mig som en zombie som bara går runt här hemma...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 382
Senast: scrubs
·
Övr. Barn Vid vilken ålder anser ni att barn klarar av att resa ensamma på tåg. Jag har en son som pendlar till sin pappa en helg i månaden i...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 554
Senast: Pem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp