Rumsväxter 2

Nu läste jag att endel föredrar påle med mossa? Som ska va lite fuktig.
Finns de att köpa?
De jag köpte nu är ju snustorra, kokos
 
Nu läste jag att endel föredrar påle med mossa? Som ska va lite fuktig.
Finns de att köpa?
De jag köpte nu är ju snustorra, kokos
Jag tyckte inte att jag hittade några för vettigt pris när jag letade men det är lätt att göra egna av sånt fyrkantsnät och sphagnummossa :)

Sen vet jag att vissa brukar sprayar sina kokospålar med vatten men det är klart att mosspålar håller sig fuktiga mycket längre tid.
 
Jag tyckte inte att jag hittade några för vettigt pris när jag letade men det är lätt att göra egna av sånt fyrkantsnät och sphagnummossa :)

Sen vet jag att vissa brukar sprayar sina kokospålar med vatten men det är klart att mosspålar håller sig fuktiga mycket längre tid.

Ja kolla lite nu på en annan butik och jag tror också jag får göra en själv isåfall 🙂
Men mossan kan en köpa alltså? 🙈
 
Ja kolla lite nu på en annan butik och jag tror också jag får göra en själv isåfall 🙂
Men mossan kan en köpa alltså? 🙈
Ja. Sphagnummossa säljs torkat i paket och finns på dom flesta blomaffärer.

Själv föredrar jag halvpålar med sluten baksida så dom inte torkar ut så fort.
On4cCvy.jpeg
 
Senast ändrad:
Vilken är er "den här växten är så lätt och tacksam att ha", men som ni misslyckas med gång på gång?

Min är dessa eländiga ampelliljor. De ska vara så tacksamma och växa som ogräs... Pyttsan, inte hos mig iaf. :D
 
Vilken är er "den här växten är så lätt och tacksam att ha", men som ni misslyckas med gång på gång?

Min är dessa eländiga ampelliljor. De ska vara så tacksamma och växa som ogräs... Pyttsan, inte hos mig iaf. :D
Japp! Ampellilja! Helt hopplös, bara dör.
De levde till och med längre när vi använde dem som akvarieväxter när jag var barn.
 
Vilken är er "den här växten är så lätt och tacksam att ha", men som ni misslyckas med gång på gång?

Min är dessa eländiga ampelliljor. De ska vara så tacksamma och växa som ogräs... Pyttsan, inte hos mig iaf. :D
Palettblad. Tycker det borde funka men näh. Dom vill inte alls bo med mig.
Har en nu som jag haft sen i höstas, men har nästan fått död på den så klippte ned och satte det avklippta i vatten. Så får se hur det går denna gång, om något av huvudplantan eller skotten överlever. :D
 
Palettblad. Tycker det borde funka men näh. Dom vill inte alls bo med mig.
Har en nu som jag haft sen i höstas, men har nästan fått död på den så klippte ned och satte det avklippta i vatten. Så får se hur det går denna gång, om något av huvudplantan eller skotten överlever. :D
Oh, jag glömde palettbladen!! Der blir bara en krispig mess.
 
Jag tycker fredskalla är svår att hålla nöjd. Är en kronisk undervattnare så allt som dricker mycket vatten får det jobbigt hos mig 😅
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 850
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 355
Hemmet Okej, trådstart på vad jag hoppas kommer bli en lång tråd uppdateringar regelbundet. Sambon och jag har köpt hus här i Far North...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
12 391
Senast: Seabaz
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 620
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp