Bukefalos 28 år!

Rumsväxter 2

Visa bifogad fil 101627
Jag fick skicka sambon till posten för att hämta ut den här idag :love: Monstera thai constellation.
Nackdel med att råka befinna mig i en annan stad, svårt att smyga in nya växter när sambon måste hämta dom :laugh:

Nu är det dock absolut växtstopp ett tag, måste sälja många sticklingar innan jag har betalat av denna skönhet :angel: kollegorna höll på att svimma när jag sa vad den kostade. Hoppas att sambon glömmer fråga 🤪
Så jäkla fin!!

Vilka vill du sälja?? :D :D
*en som nyss shoppat 9 nya sticklingar och absolut inte ska ha fler. :angel:
 
Så jäkla fin!!

Vilka vill du sälja?? :D :D
*en som nyss shoppat 9 nya sticklingar och absolut inte ska ha fler. :angel:
Inga, det är väl det stora problemet? 🤪

Får återkomma nästa gång jag ska klippa!

Jag var så stolt för någon vecka sen, sålde bort rätt mycket! Sen gick det bara en stund så köpte jag fem nya växter. Sen planterade jag om lite växter och behövde då dela flera stycken.. 🙄 :laugh:
 
Visa bifogad fil 101627
Jag fick skicka sambon till posten för att hämta ut den här idag :love: Monstera thai constellation.
Nackdel med att råka befinna mig i en annan stad, svårt att smyga in nya växter när sambon måste hämta dom :laugh:

Nu är det dock absolut växtstopp ett tag, måste sälja många sticklingar innan jag har betalat av denna skönhet :angel: kollegorna höll på att svimma när jag sa vad den kostade. Hoppas att sambon glömmer fråga 🤪
Gud så snygg 🥰
Hur stor är den? Kostade? 🙈
 
Helveteee, jag orkar inte 😭
20220929_160842.jpg
 
20220930_205914.jpg

Den här skönheten har dukat under medan jag varit hemifrån. Jag hade velat ersätta den med något som kan stå på samma ställe och kanske inte är en gullranka eller sväris. Förslag? Inget/mycket begränsat direkt solljus men ljus från båda öst och väst så många ljustimmar.
 
Den här skönheten har dukat under medan jag varit hemifrån. Jag hade velat ersätta den med något som kan stå på samma ställe och kanske inte är en gullranka eller sväris. Förslag? Inget/mycket begränsat direkt solljus men ljus från båda öst och väst så många ljustimmar.

Svårt att se vad det en gång varit? 🤔😅
Men med det läget funkar ju det mesta. En calathea av något slag? Eller en ormbunke? (Vill man ha något stort är ju många ormbunkar otroligt läckra!) Eller en hoya, finns enorm variation och många är löjligt lättskötta?
 
Svårt att se vad det en gång varit? 🤔😅
Men med det läget funkar ju det mesta. En calathea av något slag? Eller en ormbunke? (Vill man ha något stort är ju många ormbunkar otroligt läckra!) Eller en hoya, finns enorm variation och många är löjligt lättskötta?
Jag tror att det var en stackars elefantöra en gång i tiden 😅
 
Jag måste också visa min odödliga Maranta leuconeura/Moses stentavlor. Skulle vara så kinkig men min har jag tom planerat i en grumlig plastlåda i ett undanskymt hörn när jag tröttnade på den. Fortsatte blomma och frodas. Skamklipper den ett par gånger per år och byter aldrig från pyttekruka, ändå prunkar den inom ett par månader. Jaja, den är kanske ämnad att ta över efter elefantörat. Snigelkrukan är helt bortkastad på den iallafall, syns ju knappt :mad:
 

Bifogade filer

  • 20220930_211130.jpg
    20220930_211130.jpg
    255,5 KB · Visningar: 40
Svårt att se vad det en gång varit? 🤔😅
Men med det läget funkar ju det mesta. En calathea av något slag? Eller en ormbunke? (Vill man ha något stort är ju många ormbunkar otroligt läckra!) Eller en hoya, finns enorm variation och många är löjligt lättskötta?

Tror du på ormbunke? Det vill jag väldigt gärna ha men lyckades inte med krokodilbräken och är ingen hejare på att spraya mina växter..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 717
Senast: Keb71
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 551
Hemmet Okej, trådstart på vad jag hoppas kommer bli en lång tråd uppdateringar regelbundet. Sambon och jag har köpt hus här i Far North...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
12 518
Senast: Seabaz
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 820
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp