Bukefalos 28 år!

Sagan om ringen – Gollums revansch?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom jag just nu inte gör något annat än sitter och väntar på saker så får jag väl försöka skriva nått, innan leken bara blir diskussion om vädret ;)

Alla utom hedning verkar iaf ha hittat hit, sen är det inte så många som skriver. Flytt är väl kanske en giltig ursäkt, men vad har ni andra för anledning? :mad:

Av de som skriver är det mest frågor om rollistan, men det gör iaf att jag nu känner jag har hyfsad koll, sen om det stämmer eller inte får vi väl se :o

Funderade kring vinstvillkoren och tänkte att om det nu är så att just orcherna som måste bli fler än god för att avsluta leken så är det mer aktuellt för oss goda att få ut dom än nazgulen (eller för den delen gollum som inre påverkar när leken slutar) om i vill kunna styra när leken avslutas? Eller? :idea:
 
Eftersom jag just nu inte gör något annat än sitter och väntar på saker så får jag väl försöka skriva nått, innan leken bara blir diskussion om vädret ;)

Alla utom hedning verkar iaf ha hittat hit, sen är det inte så många som skriver. Flytt är väl kanske en giltig ursäkt, men vad har ni andra för anledning? :mad:

Av de som skriver är det mest frågor om rollistan, men det gör iaf att jag nu känner jag har hyfsad koll, sen om det stämmer eller inte får vi väl se :o

Funderade kring vinstvillkoren och tänkte att om det nu är så att just orcherna som måste bli fler än god för att avsluta leken så är det mer aktuellt för oss goda att få ut dom än nazgulen (eller för den delen gollum som inre påverkar när leken slutar) om i vill kunna styra när leken avslutas? Eller? :idea:
Alltså det är lite knepigt oavsett för goda- eller onda med för den delen -att veta när man ska avsluta leken? Orcherna har en fördel att de vet ju om de har ringen(undantaget om ficktjuven har den) men kan inte veta om nazgülen/ Gollum eller en god har den om Frodo blir lynchad (såtillvida inte det är bara lyan som sett till att Frodo lynchas- samtidigt kan det ju bli lite svårt för dem iom att ringen har ett skydd mot lynch och att Sam kan offra sig
Blir Frodo käkad vet vi ju att en av orcherna i lyan har den- goda kan ju inte veta säkert att en god har den -om nu inte Frodo är i livet förstås då vet vi ju att det är vinst för goda.:) FÖRTYDLIGANDE; Jag menar att om Frodo lynchas så vet inte heller goda, möjligen med undantag för tvillingarna om den hamnar hos en av dem- om det är en god som har den
Goda måste hursom ha ut alla onda för att leken ska avslutas sas, men du har en poäng i att om alla orcher är ute så kan inte orcherna styra det så att leken avslutas för att de är fler än goda
Dock gäller väl alltid att det är bra att ta ut en ulv tycker jag!
 
Senast ändrad:
Psykopaten tar alltid med sig någon.
Orcher- sitter i lyan. En av orcherna är psykopat och kan när hon dör drar hon med sig en slumpmässig spelare. Orcherna får välja att skydda en person som de spanat in som potentiell allierad.
En till fundering: kan psykopaten ta med sig en annan i lyan iom att det står en slumpässig spelare? Eller menar du att det är slumpmässig spelare utanför lyan?
 
Jag känner mig nästan mer förvirrad efter alla hundra frågor om rollerna. Men antar att frågetecken kommer att besvaras efterhand när jag blivit varm i kläderna.

Jag kan till stor del hålla med @quarter4ever om hennes uträkning för hur många onda, goda och Gollum som är med. Det känns mest logiskt med 6 onda och 12 goda (+ 1 Gollum).

Utöver detta har jag inte något konkret att komma med. Dels då jag är mitt uppe i förberedelserna för att mina föräldrar ska komma hit och fira mig. Så får läsa ikapp mig senare i em/tidig kväll.
 
Jag ska bort ikväll så gissar att jag inte kommer vara online så mycket.
Känner mig fortfarande förvirrad men bra att ni andra ställt frågor. Blir kanske lite mindre förvirrad av det :p
 
Jag har (till skillnad från er andra?) njutit av det fina vintervädret och passat på att åka lite skidor idag :D
Har läst igenom lite snabbt och tycker att ni andra har frågat (och fått svar på) många av de saker jag själv funderade på gällande roller och vinstvillkor. Sen tror jag också att 6 onda sannolikt är rimligt, varav två är utanför lyan.
Jag tyckte först det verkade vara många roller med specialförmåga. Men å andra sidan är de flesta begränsade på ett eller annat sätt, så jag har nog ändrat mig om det.

Nu ska jag ut en långpromenad med hunden, ska försöka återkomma med fler tankar senare
 
Jag kommer nu vara borta till ca 19:30 och inte kunna varken läsa eller skriva fram till dess, men kommer tillbaks i god tid innan dl och hoppas det kommit lite mer att gå på tills dess :)
 
Jag läser vad ni skriver men har haft morgonfodring (vilket borde heta något annat för man börjar 7 och är klar vid 13) så ska sova en stund innan jag försöker fatta något
 
om i vill kunna styra när leken avslutas? Eller? :idea:

att veta när man ska avsluta leken?

HUR menar ni att "styra när leken ska ta slut"?

Jag kan inte komma på en enda lek där man kunnat bestämma att nu avslutar vi leken. Förutom då när @LenaH tyckte det räckte i Ivanhoe-leken ;) (jag råkar ha den i färskt minne eftersom jag läste om den när jag väckte liv i HoF-tråden) och då drog med sig den kvarvarande ulven
 
HUR menar ni att "styra när leken ska ta slut"?
hm jag har väl inte skrivit att man kan styra så leken tar slut? :confused:
Däremot att man kan veta när leken är lämplig att avsluta för att man vet att ringen finns på sin sida och det är där jag menar att det fördel för orcherna jämfört med goda? Då det är mycket svårare för goda att veta om en annan god som dessutom är ringbäraren.
Det kan ju vara mindre lämpligt att avsluta leken om man anar att Gollum har ringen tex? För om man då lynchar den sista onda så vinner ju inte goda utan Gollum?
Tydligare så?
 
HUR menar ni att "styra när leken ska ta slut"?
Jag kanske är korkad såhär på långfredagen (det har varit en väldigt lång fredag alltså :D) men jag tänker att antalet onda utanför lyan kanske kan påverka när leken kan/bör ta slut beroende på om det blir typ dödläge dr det är lika många onda som goda men där det är onda utanför lyan?

Eller äh, jag bara svamlar :o
 
hm jag har väl inte skrivit att man kan styra så leken tar slut? :confused:
Däremot att man kan veta när leken är lämplig att avsluta för att man vet att ringen finns på sin sida och det är där jag menar att det fördel för orcherna jämfört med goda? Då det är mycket svårare för goda att veta om en annan god som dessutom är ringbäraren.
Det kan ju vara mindre lämpligt att avsluta leken om man anar att Gollum har ringen tex? För om man då lynchar den sista onda så vinner ju inte goda utan Gollum?
Tydligare så?
Men även om orcherna vet vilka som är orcher (vilket jag iofs tycker känns lite väl snällt tolkat utifrån orcherna i Lotr med tanke på deras tankeverksamhet - egentligen borde orcherna inte veta något :D) så vet de ju inte resten och beroende på hur många som är kvar så är det ju mer eller mindre svårt att styra leken? Så det behöver ju liksom inte nödvändigtvis bli enklare att veta när en ska försöka slå spiken i kistan så att säga bara för att en sitter i en lya?
 
Jag läser och läser... Min enda slutsats så här långt är att enklast skulle vara om jag blev lynchad eller käkad tidigt. ;)

Hoppas kunna sitta vid datorn om en stund, då är det lite lättare att få överblick.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna!! Tema: Paradise Hotel - Farmen edition Ja ni vet hur det är. Sverige är grått o trist och slaskigt, och det är fasen...
76 77 78
Svar
1 540
· Visningar
43 028
Senast: cirkus
·
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
42 087
Senast: LindgrenV
·
  • Låst
Tjatter Välkomna till ulvleken! Temat för denna gång.. Vampire Diaries/Twilight/Dracula anno 2013.. VAMPYRER! Det är inte lätt att...
30 31 32
Svar
629
· Visningar
35 936
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp