Bukefalos 28 år!

Sagan om ringen – Gollums revansch?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hedning is in da house! :D

(Det är inte bara @quarter4ever som är kär :angel:)

Överlevde i alla fall att köra från södra till norra Stockholm med sommardäck...


Snabbläst vad som skrivits, men har nog konstaterat att det är en lek jag sätter mig in i efterhand. :p
 
Varför anmälde jag mig egentligen? :banghead: Jag fattar ungefär hälften men vinstvillkoren rör till det ännu mer för mig, jag får väl vänta tills leken är slut för att fatta om min sida har vunnit eller inte. :rofl:

En aning skumt att @Madalitso så här i påsktider har bestämt sig för att @Hedinn är hedning, det borde väl snarare vara mer troligt att Hedinn hedrar de gamla fina kristna traditionerna och inte roar sig alls på långfredagen :cautious: Och det borde alltså göra Madalisto till orch för det är väl det närmsta hedning man kommer i den här leken? O_o:p
 
hm jag har väl inte skrivit att man kan styra så leken tar slut? :confused:
Däremot att man kan veta när leken är lämplig att avsluta för att man vet att ringen finns på sin sida och det är där jag menar att det fördel för orcherna jämfört med goda? Då det är mycket svårare för goda att veta om en annan god som dessutom är ringbäraren.
Det kan ju vara mindre lämpligt att avsluta leken om man anar att Gollum har ringen tex? För om man då lynchar den sista onda så vinner ju inte goda utan Gollum?
Tydligare så?
Så du menar att du har makten att avsluta leken? O_o Det fetade i ditt citat... Det är väl inte så ofta man kan sitta och hålla onda kvar i leken för att det gynnar de goda?
 
@LenaH verkar luta sig tillbaka i början av den här leken, popcorn och sen rätt ohedningaaktigt tittar på ett program om Jesus, skulle det kunna göra henne till god? :cautious:
 
En aning skumt att @Madalitso så här i påsktider har bestämt sig för att @Hedinn är hedning, det borde väl snarare vara mer troligt att Hedinn hedrar de gamla fina kristna traditionerna och inte roar sig alls på långfredagen :cautious: Och det borde alltså göra Madalisto till orch för det är väl det närmsta hedning man kommer i den här leken? O_o:p
Repet gick snabbare än väntat, så hann in en liten vända. Tycker det är elakt av snurrfian att kalla mig hedning när jag om 25 minuter ska in i kyrkan och framföra en musikal om Jesus sista tid med kyrkokören :rofl::rofl::rofl::rofl:
 
Jag sitter här som nybörjare och förstår inte så mycket alls. Vem skal jag rösta på?
Den som verkar skummast, inte alls lätt första dagen, alla grepar efter halmstrån och försöker hitta minsta lilla misstänkta. Så vidare du inte är ond, då ska du försöka få ut de goda, men då borde du kunna fråga i lyan. :D
 
Jag kan ha druckit liiiite för mycket snaps till lunchen/middagen och nu ropar en irish coffee på mig och om jag inte fullständigt ska göra en delfinröstning så bör jag lägga en röst typ nu. Jag röstar från toaletten. ;)

Eftrrsom @Mistimed hade solsken och fint väder, alltså ingen snö, och orcherna bor på domedagsberget där härskarringen ska kastas ner i lava, så bör hon vara orch. Därför: bumpo röstar på mistimed
 
HUR menar ni att "styra när leken ska ta slut"?

Jag kan inte komma på en enda lek där man kunnat bestämma att nu avslutar vi leken. Förutom då när @LenaH tyckte det räckte i Ivanhoe-leken ;) (jag råkar ha den i färskt minne eftersom jag läste om den när jag väckte liv i HoF-tråden) och då drog med sig den kvarvarande ulven

Well, Vi funderade ju på att käka våran sista lyakompis när vi visste att vi förlorat leken redan men valde att låta bli för att vara snälla, då kunde vi ju ha avslutat leken i förtid. :p dock var den ju redan avgjord. :D

Jag är trött, så trött. Klev upp 03:30 och har obekvämt halvsovit på tåg hela dagen. Nu druckit ett glas bubbel. Läst igenom leken, det enda jag reagerar på hittills är diskussionen mellan Madalitso och Q om att kunna styra när leken avslutas (jag vet att Q inte uttryckt sig så, men jag hänger inte med i hennes resonemang när hon svarar Madalitso, jag ska försöka utveckla efter middagen). Jag tycker också det känns lite sådär när någon godförklarar sig själv så väldigt så tidigt i leken som Madalitso gjorde i #65, där hon skriver om "oss goda" och "vi" (eller "i", jag antog det skulle stå "vi" :p ). Jag får alltid för mig att det är någon som vill verka lite extra god som uttrycker sig på det sättet så tidigt i en lek.

Ingen av de utanför lyan känner till lyan och lyan känner inte till dem, så några vinkningar riktade till en speciell spelare läre inte uppstå än. Men det kan ändå vara av intresse att kolla om man kan hitta något som skulle kunna vara en vinkning till/från lyan.

Återkommer efter middagen.
 
Vi blev bortbjudna på middag, även om @Madalitso försöker hävda att hon kommer in i kyrkan utan några problem :p så undrar jag inte om hennes försök att göra Hedinn till hedning snarare speglar Madalitsos person istället och hon är orch.
Snurrfian röstar på Madalitso
 
Jag hittar det misstänkt att bumpo redan har druckit massor snaps och Irish coffee alla vet väl att hobbitter drickat mjöd eller iallafall öl. Måske vara filthy orchises som dricker snaps. Snaps är ont. Sist jag drack dett spydde jag som fan hela kvällen...

Är det sen verkigen sol på dommedagsberget ?? Jag röster på @bumpo
 
Jag hittar det misstänkt att bumpo redan har druckit massor snaps och Irish coffee alla vet väl att hobbitter drickat mjöd eller iallafall öl. Måske vara filthy orchises som dricker snaps. Snaps är ont. Sist jag drack dett spydde jag som fan hela kvällen...

Är det sen verkigen sol på dommedagsberget ?? Jag röster på @bumpo
Du måste feta rösten! :)
 
hm jag har väl inte skrivit att man kan styra så leken tar slut? :confused:
Däremot att man kan veta när leken är lämplig att avsluta för att man vet att ringen finns på sin sida och det är där jag menar att det fördel för orcherna jämfört med goda? Då det är mycket svårare för goda att veta om en annan god som dessutom är ringbäraren.
Det kan ju vara mindre lämpligt att avsluta leken om man anar att Gollum har ringen tex? För om man då lynchar den sista onda så vinner ju inte goda utan Gollum?
Tydligare så?
nä, du skrev inte bokstavligen att man kan styra leken, men du skrev som du skriver ovan att man kan välja att avsluta den. Vilket i mina ögon är ungefär samma sak.

Vet inte om jag är korkad, men jag förstår fortfarande inte hur någon sida kan välja att avsluta leken när man har ringen hos sig. Så länge något av vinstvillkoren inte är uppfyllda så kan man väl inte avsluta leken?

Visst - du har rätt i att om ngn orch har den hos sig så vet hela lyan det, och det är svårare på så sätt för goda att veta om ngn av dem är innehavare av ringen - under förutsättningen att Frodo inte är kvar i leken. Så länge Frodo är kvar så vet vi ju att ringen är på goda sidan :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna!! Tema: Paradise Hotel - Farmen edition Ja ni vet hur det är. Sverige är grått o trist och slaskigt, och det är fasen...
76 77 78
Svar
1 540
· Visningar
42 906
Senast: cirkus
·
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
42 006
Senast: LindgrenV
·
  • Låst
Tjatter Välkomna till ulvleken! Temat för denna gång.. Vampire Diaries/Twilight/Dracula anno 2013.. VAMPYRER! Det är inte lätt att...
30 31 32
Svar
629
· Visningar
35 888
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta nackstöd på bil
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Älgflugor
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp