Schabrak-tråden

Supersugen på att köpa PS schabrak, men har en 16,5" sadel och cob är slutsålt i alla färger jag tyckt varit fina.. tror ni storlek full blir alldeles för stort?
 
Supersugen på att köpa PS schabrak, men har en 16,5" sadel och cob är slutsålt i alla färger jag tyckt varit fina.. tror ni storlek full blir alldeles för stort?
Jepp!
Köpte av misstag full till min lus, hon är 160 men kort, har 17 tum sadel. Tyckte det såg ut som ett tält. Bytte till cob och dom passade mycket bättre. Aldrig varit med om så stora schabrak innan, har full på alla mina andra från Eskadron etc utan problem.

Någon som vet hur ES schabrak är jämfört med PS?
 
Jepp!
Köpte av misstag full till min lus, hon är 160 men kort, har 17 tum sadel. Tyckte det såg ut som ett tält. Bytte till cob och dom passade mycket bättre. Aldrig varit med om så stora schabrak innan, har full på alla mina andra från Eskadron etc utan problem.

Någon som vet hur ES schabrak är jämfört med PS?
ES är mer normalstora👍
 
Jepp!
Köpte av misstag full till min lus, hon är 160 men kort, har 17 tum sadel. Tyckte det såg ut som ett tält. Bytte till cob och dom passade mycket bättre. Aldrig varit med om så stora schabrak innan, har full på alla mina andra från Eskadron etc utan problem.

Någon som vet hur ES schabrak är jämfört med PS?
Tack för svaret! Då får jag leva utan helt enkelt..

Jag har full på mitt (dressyr) schabrak från Equestrian Stockholm och tycker det passar :)
 
Tack för svaret! Då får jag leva utan helt enkelt..

Jag har full på mitt (dressyr) schabrak från Equestrian Stockholm och tycker det passar :)
Jag kan tänka mig att ps i full kan passa beroende på hur stor hästen är. Har du padd under sadeln gör det också att större schabrak funkar😊

Jag har en rätt nätt och kort 17 tumssadel och har både cob och full i ps. Hästen är dock ganska stor😊
 
Supersugen på att köpa PS schabrak, men har en 16,5" sadel och cob är slutsålt i alla färger jag tyckt varit fina.. tror ni storlek full blir alldeles för stort?
Det beror på vilket år det är ifrån. Dom som är nya för detta året i dressyrfull är enorma. Och då finns dom inte ens i cob tror jag
Hoppmodellerna är normala så vitt jag vet.
 
Jag kan tänka mig att ps i full kan passa beroende på hur stor hästen är. Har du padd under sadeln gör det också att större schabrak funkar😊

Jag har en rätt nätt och kort 17 tumssadel och har både cob och full i ps. Hästen är dock ganska stor😊

Det beror på vilket år det är ifrån. Dom som är nya för detta året i dressyrfull är enorma. Och då finns dom inte ens i cob tror jag
Hoppmodellerna är normala så vitt jag vet.
Vill ha hoppmodell. Hästen är väldigt smäcker men rätt bred bröstkorg.
 
Jag hittade till min stora glädje Le Mieux självkylande schabrak i hoppmodell i Frankrike. Det har varit restnoterat överallt i ett år. Tyvärr blev min resväska med bl a min shopping fast på Charles de gaulle. Jag får helt enkelt vänta lite till.
 
Jag funderar på att ta hem min hoppsadel som jag haft ute på försäljning hos min sadelutprovare då jag överväger att hoppa in min unghäst och kommer ju behöva införskaffa hoppschabrak igen..... :angel:
 

Liknande trådar

Utrustning Vart har ni köpt era galgar till schabrak och stövlar?
Svar
5
· Visningar
597
Senast: Boomshaklak
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
402
Senast: WildHorse
·
Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 489
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här är blandat stolpar från dagens föreläsning och "påståenden" från diskussionsfrågorna som handlar om intressen och självkännedom...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp