Drop Dead Diva :D (om man nu gillar tjejiga serier, men det kanske inte är den genren du är inne på. När jag tänker efter, men i alla fall)
Och ja, PLL var lite segt i början...men det blir bättre!
 
The killing :love: True detective, Dexter, Narkos, Bron, The big bang theory, Outlander, Band of Brothers, Gotham, Homeland, Downton Abbey, How I met your mother, Prison break.
 
Senast ändrad:
The killing :love: True detective, Dexter, Narkos, Bron, The big bang theory, Outlander, Band of Brothers, Gotham, Homeland, Downton Abbey, How I met your mother, Prison break.

Måste även lägga till True blood och The walking dead trots att de båda är overkliga. Kunde bara inte låta bli för de är himla bra! Outlander går ju också lite under overklig också men ge det en chans!

(Och naturligtvis ska det inte vara Narkos utan Narcos! Fattar inte varför min MacBook börjat rätta ord jag skriver..)
 
En bra serie som inte nämnts här och som finns på Netflix är The Americans!
Ett par ryska spioner som lever ett vanligt familjeliv i USA på 80-talet, finns två säsonger.
 
Testa Broadchurch om du gillar krim utan gory details. Law & Order SVU är kanske för rått?

Quantico är en ny serie jag fastnat för, action, lite mysterie och lite Lie to Me-stil.

The 100 - Äventyr, Sci-fi, lite tonårsromans. Fastnade för den vid 3:e avsnittet.
 
Av sånt som finns på Netflix som inte har övernaturliga/overkliga drag:

Dexter - Helt klart en av världens bästa serier (enligt mig) med många säsonger, långa avsnitt, intertextualitet. Tyvärr ett hopplöst dåligt avslut.
Weeds - Underhållande. Hur kan en person ställa till det så jäkligt för sig själv kommer jag aldrig begripa.
Californication - Nästan samma som för Weeds :p Mycket T&A men bra relationsdrama bakom, jag gillar verkligen David Duchovny här!
Orphan Black - Har ett uns av sci-fi i sig men det är mer drama och en annorlunda idé som hittills funkat.
Downton Abbey - Brittiskt kostymdrama.
Rita - Dansk dramaserie om skolvärlden.
A Young Doctor's Notebook - Jag tror serien floppade för den stannade på 1,5 säsong men jag tycker att den dråpliga, brittiska humorn är fantastisk.
Skins - Riktigt bra, brittiskt ungdomsdrama.
Bates Motel - Drama/skräck-serie, prequel till Psycho. Välgjord och genomtänkt om man gillar den lite mörka undertonen.
The 100 - Människor ska återbefolka jorden efter att ha flytt århundraden tidigare då vi förstörde planeten. Det finns såklart en del sci-fi men tyngden ligger inte där. Rätt intressant men jag tycker faktiskt att den hittills varit förutsägbar.

Sedan tycker jag att Dead Like Me är en väldigt underskattad dramakomedi men den har nog alldeles för många övernaturliga element för att fungera om man inte är ok med det.

Sedan finns det ju hur mycket bra som helst som inte finns på Netflix.
 
Den går ju inte att få tag på nånstans, eller har du hittat den?

Jag har tidigare routat genom en proxyserver för att få tillgång till den amerikanska netflix-databasen, har för migatt alla säsonger finns där. Annars går det att streama online eller låna hem från pirathamnen eller andra torrent.-sidor.
 
Visste inte att den fanns förrän efter jag sett amerikanska versionen :o Och nu känns det för sent att se den eftersom storyn är samma..
Jag orkade ett avsnitt av The Killing. Speciellt första säsongen av Brottet är världsklass. Långsamt tempo, storartat skådespeleri, inte minst av Sofie Gråbøl i huvudrollen.
 
Jag har sett Lie to me, Make it or break it, orange is The new black och breakout kings på Netflix som jag gillar mkt. Tips på vad som kan passa mig? Inte overkligt.

Har inte läst igenom kommentarerna, men jag och sambon kollade igenom hela Peaky Blinders för ett tag sen, så sjukt bra! Man vill bara ha mer och mer + att det är massor av ögongodis:

Peaky-Blinders-2.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
198
Senast: 95johsv
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 872
Senast: Inte_Ung
·
Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 317
Senast: Rosett
·
Fritid Ja, jag har en hel del tid nu när jag är sjukskriven och efter cytostatikabehandling blir det lite mindre knop. Så jag behöver tips på...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 278
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp