Bukefalos 28 år!

Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Puh att jag frågade LL så specifikt om det. Habina var nära att låtsas vara förtrollad den natten, tills vi insåg att chansen fanns att spionen fått infon om vem som skulle ha varit förtrollad. :p

Haha, synd att ni INTE gjorde så. Då hade jag kunna fatta något i alla fall.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Mina fantastiska ledtrådar (och tolkningar) efter dag-DL igår:

OJ! Det var oväntat, efter Askos inhopp var jag övertygad om att hon var ulv, men nu blir det en del att omvärdera känner jag... :crazy:

= Jag trodde ni hade offrat en ulv först, snyggt jobbat! Vilka är Viras kollegor?

Jag med, jäkla skit. :(

= Kanske Caisa? (Hade vissa aningar sen innan, mer efter det)

Det kan man lugnt säga :crazy:. Måste vara första gången jag har sett en god spelare rösta på sig själv! Frågan är ju nu om det var ulvarna som startade det hela, eller om det var goda som skötte det och onda bara behövde luta sig tillbaka och följa strömmen.

Då är det bara att hoppas på nattens beskydd, eller ännu hellre att ulvarna lyckas tugga i sig tjuven...

= Är det du som är tjuven? Vem faaaan kan vara skyddad?

Ja. Och om siaren är skyddad, eller åtminstone inte käkas så borde vi ha en chans tycker jag... Så får vi väl hoppas att inte ulvarna fått nys om vem det kan vara. Även om en käkad tjuv såklart vore det bästa i det här läget.

Alltså, det fetade. Kan det bli tydligare än så, eller? :D :rofl:

Resten är tvärtomspråket i sin glans. "Käka den ni tror är siaren. Och ge fan i mig."
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Citat:
Ursprungligen postat av Hedinn Visa inlägg
Ja. Och om siaren är skyddad, eller åtminstone inte käkas så borde vi ha en chans tycker jag... Så får vi väl hoppas att inte ulvarna fått nys om vem det kan vara. Även om en käkad tjuv såklart vore det bästa i det här läget.
Alltså, det fetade. Kan det bli tydligare än så, eller?

Resten är tvärtomspråket i sin glans. "Käka den ni tror är siaren. Och ge fan i mig."

Det är ju briljant! nu när jag har facit. :rofl:
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Din jäkla trollkarl!
Alltså jag tyckte ni var så satans hala. Det gick fan inte att få hål på nånting.
Jag siade ju Hedinn och hittat lite hur hon connectade med Caisa som jag siade igår.

Och Habina din jäkel. Det var ju ungefär dig jag genom uteslutningsmetoden fattade att du var ond.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Nu fattar jag Hedinn! :idea: Synd att jag inte hade möjlighet att läsa det igår kväll (ja, för då hade jag verkligen fattat. :p )
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

JAG såg ju dina budskap till Vira eftersom jag siat dig.
Men så frustrerande
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Och Habina din jäkel. Det var ju ungefär dig jag genom uteslutningsmetoden fattade att du var ond.

Hehe... Fast hade jag varit förvirrad god bybo så hade jag varit precis lika misstänksam mot dig. Tyckte du skrev så konstiga saker. :crazy:
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Ja jag fick mig ett och annat gott skratt kan meddelas. framförallt första natten då jag tror att ni var en del fågelholkar där ute ;)

Tur att jag kunde roa någon. :D Måste dock säga att det ändå underlättar att "råka" sno från en ulv, dag två förslagsvis, så man har nån koll även på goda sidan, så man har någon att försöka uppmärksamma på vem man är. Och jag älskade de små berättelserna jag fick! :D

Jag kan ju dock meddela att jag inte delade med mig av alla mina tankar igår, pga din migrän. Men jag kan säga att det såg ut ungefär så här i mitt huvud när Jag trodde att Asko var ond och påväg att lynchas:

"Åh, drama måste vara siaren. Jag kan sno från henne inatt! Men neeej... Ulvarna har garanterat också räknat ut det så käkar de henne och så förstörs alltihop. Speciellt om hon är skyddad. JA, jag snor från ängeln så får de fritt fram! *mycket nöjd över min snilleblixt och meddelar LL* .... Jaha... Och hur i H*LVETE ska jag meddela ulvarna att ängeln är desarmerad så de kan käka siaren nu då..? :banghead:

Typ så. :angel:
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Ja jag fick mig ett och annat gott skratt kan meddelas. framförallt första natten då jag tror att ni var en del fågelholkar där ute ;)

JAG såg ju dina budskap till Vira eftersom jag siat dig.
Men så frustrerande

Jo, jag förstod nästan att du hade uppfattat det, men jag trodde nog mer att du var spion än siare. Eftersom jag skyddade mig själv natt ett så kunde jag ju mycket väl ha avslöjat min roll för spionen... Och spionen kunde ju även ha fått infon att jag snott från en ulv. Annars var det ju ett förbannat högt spel, speciellt mot slutet kände jag att jag var allt annat än diskret, men det blir ju aldrig lika tydligt för nån som inte vet. Och jag tänkte att det borde gå bra så länge jag kunde hålla mig vid liv åtminstone. :p
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Fattade inte du att jag var siaren?
Jag tycker jag var lite väl tydlig och faktiskt rent av förvånad att jag inte blev äten tidigt.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Tjuven är ju en rätt briljant roll, du snodde från Mammas så fick du henne siad på köpet. Som bonus fick de hennes ängelkonster....
Jag gick på Mammas första dagen för att sia henne på natten och om hon var god, som hon ju var så tvärvände jag och då tänkte jag att åtminstone hon kommer fatta att jag är siare.

Sen så var planen att fortsätta likadant med dig, du var så jävla hal att jag var säker på att du var nån av de onda, men jag lyckades inte teoria någe bra utan att hinta, jag hade velat kalla dig för kameleont, problemet är ju att då hade ju dina onda kompisar fattat att du var tjuven. Särskilt som jag såg hur du connectade med både Vira och Caisa. Vira var jag såpass säker på att jag valde att sia Caisa. Men fan man kan ju inte få ut tre personer alldeles på egen hand liksom
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Jag hade det i bakhuvudet eftersom du verkade sätta fingrarna på rätt personer, men samtidigt kändes du så väldigt försiktig och tillbakadragen så därför var jag mer inne på spion.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Fattade inte du att jag var siaren?
Jag tycker jag var lite väl tydlig och faktiskt rent av förvånad att jag inte blev äten tidigt.

Det blev du, men tjuven snodde ju käket den natten och käkade oos istället. :cautious:
Sen trodde vi att du skulle vara skyddad, plus att du inte var speciellt farlig eftersom du inte verkade få med dig någon speciellt, och vi tyckte dessutom det skulle vara lätt att få med sig ett drev mot dig i dagens DL om vi misslyckats med käket, speciellt som vi redan förtrollat en spelare att rösta på dig... :angel:
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Mina fantastiska ledtrådar (och tolkningar) efter dag-DL igår:



= Jag trodde ni hade offrat en ulv först, snyggt jobbat! Vilka är Viras kollegor?



= Kanske Caisa? (Hade vissa aningar sen innan, mer efter det)



= Är det du som är tjuven? Vem faaaan kan vara skyddad?



Alltså, det fetade. Kan det bli tydligare än så, eller? :D :rofl:

Resten är tvärtomspråket i sin glans. "Käka den ni tror är siaren. Och ge fan i mig."

Alltså, när man inte VET att du är tjuv är det ju omöjligt att förstå tyvärr. :laugh:
Men du har rätt, ganska briljant. ;)
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Det är ju ganska svårt när det är flest onda som är engagerade i spelet. Jag kände det som att jag och Mammas/OOS var rätt ensamma där på slutet. Dramatik kom ju lite till undsättning. Men ändå var det svårt kan jag säga eftersom jag fattade i stort vilka som var onda, det var i princip bara Habina jag inte var säker på men hade lite små misstankar mot.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Och vänta nu lite här, varför trodde du JAG var ond? :cautious: Jag som var så snäll?! Jag var den ENDA som inte tyckte goda Asko var konstig, bland annat! :mad:

Den största anledningen till att jag trodde du kunde vara tjuv var ju för att du aldrig reagerade på nåt som nån av oss som var onda gjorde. När du började hålla med Vira blev jag ännu mer schalur.

Och jag som hade sett fram emot Cirkus teorier mot mig idag. :angel: det var nästan som att jag hoppades på att misslyckas med käket... :D
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Om du bortser från diskussionen med Drama i förra leken var det väl ingen större skillnad? :D Shit vad jobbigt när hon kom in och verkade vilja dra igång en NY sån diskussion. Jag bah "Nej.", men jag kunde ju inte INTE bemöta henne, det hade varit ännu konstigare. :p

Jag var ganska säker på att du var ulv, speciellt efter att Asko inte var det. Och hade leken fortsatt idag hade jag definitivt gett mig efter dig igen:)
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Det är ju ganska svårt när det är flest onda som är engagerade i spelet. Jag kände det som att jag och Mammas/OOS var rätt ensamma där på slutet. Dramatik kom ju lite till undsättning. Men ändå var det svårt kan jag säga eftersom jag fattade i stort vilka som var onda, det var i princip bara Habina jag inte var säker på men hade lite små misstankar mot.

Ja jag förstår det! Det blev ju nästan lite walk-over när så många goda hoppade av och byttes ut och sen var flera inaktiva. Tycker du gjorde det bra med vad du hade att jobba med. Jag trodde faktiskt du bara siat goda, så det var därför du aldrig "gick på" nån, som det kändes. :p
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Jag var ganska säker på att du var ulv, speciellt efter att Asko inte var det. Och hade leken fortsatt idag hade jag definitivt gett mig efter dig igen:)

Jag tror dig, hade jag varit god hade jag röstat på dig igår och inte Asko, för jag tyckte dina teorier mot mig var sjukt skumma. :D
 

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
53 54 55
Svar
1 090
· Visningar
34 874
Senast: qitis
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 709
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
80 152
Senast: Niyama
·
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
50 809
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp