Bukefalos 28 år!

Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Jag orkar inte rota i leken, vad var det mammas nailade? Vem förtrollade ni och varför?
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Men vad fasiken, jag gjorde ju knappt nåt annat än höll med Vira och diskuterade tjuven med henne! :p Trodde hon hade räknat ut det faktiskt, speciellt när hon var vänligt inställd mot mig trots det och inte blev misstänksam... Jag skickade ju flera, fantastisk bra, kryptiska meddelanden till Vira under kvällen igår för att tala om vilka ni kunde käka! :D Sen att chansen är minimal att någon annan än skribenten lyckas uppfatta sånt är ju en annan sak... :angel: Men jag hade koll på ängeln efter första natten (stackars ängeln fick bara skydda en gång) men med tanke på spionen kändes det lite vanskligt att skydda mig själv, med så få kvar (jag visste ju inte hur många ni var i lyan) så jag valde att skydda OOS, för att hon höll Vira som god och verkade sätta mig något mer åt det hållet också, så jag trodde inte att hon skulle bli ert förstahandsval, och så trodde jag ju ni hade koll på mig vid det laget... Så jag försökte säga lite fint till er att OOS var skyddad och att ni skulle käka den ni trodde var siaren. :p Gick tydligen halvbra. Och så tänkte jag att spionen skulle få en rad om att tjuven skyddade OOS... :devil: Men det förstörde ni ju också genom att käka spionen. :mad:

Känns för övrigt fullt normalt med en tjuv som snor från ängeln för att sen skydda ängeln. ;)
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Haha, du fick såklart den spionraden? :p

Jag fick raderna att ni skulle käka Cirkus och att trollkarlen förtrollade mig. Jag frågade LL specifikt om hur raderna hanterades eftersom jag inte fick ihop käket med raden vid första läsningen av tråden. jag hade liksom förträngt tjuven. :p
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Haha, jag förtrollade MM att rösta på mig första natten... ;)

Mammas nämnde lite skämtsamt i förbifarten när MMs eventuella förtrollade röst var uppe i diskussion att lyan kanske förtrollat henne att rösta på en ulv för att hon inte skulle misstänka ulven... :angel:
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Hahaha, meh! Jag är ALLTID snäll! :mad: ;)

Mammas skrämde ju livet ur mig när hon nailade exakt vad vi gjorde första förtrollningen, men hon missade på att jag bara skulle vara en ulv... :sneaky:

Vart är min sista kollega? Hon vill också gratulera sig! :o



Ohnej av dessa två lekar jag sett dig så var du MYCKET lugnare/snällare/anonym i denna leken.. borde förstått det tidigare! Hmpf :mad:

Ja Mammas :love:
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Tack! :o
Haha nä, vi hade räknat ut att hon var siare, blev måttligt roade när tjuven stal käket och käkade en bybo istället... :meh: :p Speciellt en bybo jag förtrollat Bumpo att rösta på, så förtrollningen gick också åt pipan den natten. :p

Tjuven käkade i alla fall inte en ulv! Tjuven hade väldig ångest den natten eftersom tjuven kände till ängeln, men vågade inte käka ängel eftersom ängeln med största sannolikhet skyddade sig själv den natten. Då gick jag på Viras misstankar mot OOS, vilket kändes säkrare. Jag fixade ju igår så ni hade fritt fram att käka siaren! Inte mitt fel att ni inte kan läsa hemliga meddelanden. :mad:
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Deltagare

LL: TeamLundVer

1. OutOfService1 = DI Lestrade (borgmästare)
2. Niyama/ Drama2 = Mrs Hudson (eremit)
3. cirkus = Sherlock Homes (siare)
4. Dramatik1 = Mary Morstan (vapensmed)
5. Mammas/ OOS2 = Dr. John Watson (ängel)
6. Bumpo = Mycroft Holmes (spion)
7.MatMissbrukaren = Sgt Sally Donovan (bybo)
8. CaisaLundblad = James Moriarty (trollkarl)
9. Habina = Robert Frankland (ulv)
10. Hedinn = Irene Adler (tjuv)
11. Vira = Jonathan Small (ulv)

12. AskoII = Molly Hooper (bybo)

Dag 1
Matmissbrukaren röstar på OutOfService
Dramatik röstar på AskoII
Vira röstar på bumpo
Bumpo röstar på matmissbrukaren
Caisa röstar på dramatik
Hedinn röstar på Vira
Habina röstar på dramatik
Mammas röstar på Vira
Niyama röstar på Mammas
AskoII röstar på dramatik
Cirkus röstar på Mammas
Ej röstat: OutOfService

Damatik1 lynchas

Natt1
Ulvarna vill käka Niyama/ Drama2
Moriarty förtrollar Matmissbrukaren att rösta på Caisa
Mrs hudson stoppar käket
Sherlock siar Mammas
Watson vill skydda Hedinn
Irene Adler stjäler Mammas förmåga och väljer att skydda sig själv

Spionrader:
Sherlock siar Mammas
Irene Adler stjäler Mammas förmåga

Inget käk

Dag2
Habina röstar på AskoII
Vira röstar på OutOfService
OutOfService röstar på Matmissbrukaren
Bumpo röstar på Matmissbrukaren
Hedinn röstar på cirkus
Caisa röstar på cirkus
Matmissbrukaren röstar på CaisaLundblad
Cirkus röstar på Matmissbrukaren
Mammas röstar på Vira
Ej röstat: Niyama, AskoII

Matmissbrukaren lynchas

Natt2
Ulvarna vill käka cirkus
Moriarty förtrollar bumpo att rösta på OOS1

Sherlock siar Hedinn
Watson vill skydda Habina
Irene Adler stjäler Viras förmåga och väljer att käka OOS1

OOS1 käkas

Spionrader:
Ulvarna äter Cirkus
Moriarty förtrollar Bumpo att rösta på OutOfService i nästa lynch

Dag3
Dramatik röstar på AskoII
Habina röstar på AskoII
Vira röstar på AskoII
Hedinn röstar på AskoII
AskoII röstar på AskoII
Outofservice röstar på AskoII
cirkus röstar på AskoII
Caisa röstar på AskoII
Ej röstat: bumpo

Natt3
Ulvarna vill käka bumpo
Moriarty förtrollar OOS att rösta på cirkus
Sherlock siar Caisa
Watson vill skydda OOS2
Irene Adler stjäler OOS2 förmåga och väljer att skydda OOS2

bumpo käkas

Nu tror jag att jag fick rätt på det :) Det som står i rött är sådant som inte inföll pga andra omständigheter
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Haha, jag förtrollade MM att rösta på mig första natten... ;)

Mammas nämnde lite skämtsamt i förbifarten när MMs eventuella förtrollade röst var uppe i diskussion att lyan kanske förtrollat henne att rösta på en ulv för att hon inte skulle misstänka ulven... :angel:

Det där känner jag igen ja. Jag är rätt värdelös på ulvlekar känner jag. Eller så har hjärnan varit upptagen med en massa annat så leken hamnade i något slags vakuum, jag fick inte ihop något om någon ett tag.

Plus att jag faktiskt blev stött iom MMs "anklagelse" om att jag fuskade med rösten på henne.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Men vad fasiken, jag gjorde ju knappt nåt annat än höll med Vira och diskuterade tjuven med henne! :p Trodde hon hade räknat ut det faktiskt, speciellt när hon var vänligt inställd mot mig trots det och inte blev misstänksam... Jag skickade ju flera, fantastisk bra, kryptiska meddelanden till Vira under kvällen igår för att tala om vilka ni kunde käka! :D Sen att chansen är minimal att någon annan än skribenten lyckas uppfatta sånt är ju en annan sak... :angel: Men jag hade koll på ängeln efter första natten (stackars ängeln fick bara skydda en gång) men med tanke på spionen kändes det lite vanskligt att skydda mig själv, med så få kvar (jag visste ju inte hur många ni var i lyan) så jag valde att skydda OOS, för att hon höll Vira som god och verkade sätta mig något mer åt det hållet också, så jag trodde inte att hon skulle bli ert förstahandsval, och så trodde jag ju ni hade koll på mig vid det laget... Så jag försökte säga lite fint till er att OOS var skyddad och att ni skulle käka den ni trodde var siaren. :p Gick tydligen halvbra. Och så tänkte jag att spionen skulle få en rad om att tjuven skyddade OOS... :devil: Men det förstörde ni ju också genom att käka spionen. :mad:

Känns för övrigt fullt normalt med en tjuv som snor från ängeln för att sen skydda ängeln. ;)

Nä, jag läste det där om siaren några gånger, men vi hade ju våran egna onda plan. Och du, det var INTE långt ifrån att vi käkade OOS alltså, shit vad när det var! :p
Jag borde ha fattat att du var tjuv ja, framförallt för att du, som sagt, verkat så vänligt inställd. :D

Så oos var ängel? Då var det MrsHudson vi försökte käka första natten? :p Niyama/Drama2 alltså.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Tack LL för en riktigt rolig lek! Jag blir nästan också sugen att se tv-serien, men som tur är har jag inte den tiden. ;)

Det finns alltid tid till denna serien. Det hjälper ju att varje säsong enbart består av 3-4 avsnitt också :cautious:
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Tack för en mycket rolig lek! :D Men du behöver tömma din inkorg, den var full när jag försökte PM:a dig för att muttra om att mitt kryptiska budskap inte verkade gå fram och att min fenomenala plan förstördes när ulvarna käkade spionen... Var SÅ besviken! :p

Men det spelade ju ingen roll! :D Mycket bra spelat, onda!

Haha jag måste säga att det har varit ett sant nöje att läsa vissa pm både från dig och andra :D Mina svart har ju varit väldigt kortfattade men det har berott på att jag varit så oerhört rädd att råka hinta till ngn.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Hahahahaha älskar att jag snodde förmågan från ängeln och likförbannat skyddade samma person som ängeln tänkt skydda den natten... :rofl: Väl använd förmåga!
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Ohnej av dessa två lekar jag sett dig så var du MYCKET lugnare/snällare/anonym i denna leken.. borde förstått det tidigare! Hmpf :mad:

Ja Mammas :love:

Om du bortser från diskussionen med Drama i förra leken var det väl ingen större skillnad? :D Shit vad jobbigt när hon kom in och verkade vilja dra igång en NY sån diskussion. Jag bah "Nej.", men jag kunde ju inte INTE bemöta henne, det hade varit ännu konstigare. :p

Tjuven käkade i alla fall inte en ulv! Tjuven hade väldig ångest den natten eftersom tjuven kände till ängeln, men vågade inte käka ängel eftersom ängeln med största sannolikhet skyddade sig själv den natten. Då gick jag på Viras misstankar mot OOS, vilket kändes säkrare. Jag fixade ju igår så ni hade fritt fram att käka siaren! Inte mitt fel att ni inte kan läsa hemliga meddelanden. :mad:

Haha, du, vi var ganska tackasamma över att du inte käkade en ond den natten, så det gjorde inte så mycket. ;)
Bra gjort! :D
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Men vad fasiken, jag gjorde ju knappt nåt annat än höll med Vira och diskuterade tjuven med henne! :p Trodde hon hade räknat ut det faktiskt, speciellt när hon var vänligt inställd mot mig trots det och inte blev misstänksam... Jag skickade ju flera, fantastisk bra, kryptiska meddelanden till Vira under kvällen igår för att tala om vilka ni kunde käka! :D Sen att chansen är minimal att någon annan än skribenten lyckas uppfatta sånt är ju en annan sak... :angel: Men jag hade koll på ängeln efter första natten (stackars ängeln fick bara skydda en gång) men med tanke på spionen kändes det lite vanskligt att skydda mig själv, med så få kvar (jag visste ju inte hur många ni var i lyan) så jag valde att skydda OOS, för att hon höll Vira som god och verkade sätta mig något mer åt det hållet också, så jag trodde inte att hon skulle bli ert förstahandsval, och så trodde jag ju ni hade koll på mig vid det laget... Så jag försökte säga lite fint till er att OOS var skyddad och att ni skulle käka den ni trodde var siaren. :p Gick tydligen halvbra. Och så tänkte jag att spionen skulle få en rad om att tjuven skyddade OOS... :devil: Men det förstörde ni ju också genom att käka spionen. :mad:

Känns för övrigt fullt normalt med en tjuv som snor från ängeln för att sen skydda ängeln. ;)

Ja jag fick mig ett och annat gott skratt kan meddelas. framförallt första natten då jag tror att ni var en del fågelholkar där ute ;)
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Jag fick raderna att ni skulle käka Cirkus och att trollkarlen förtrollade mig. Jag frågade LL specifikt om hur raderna hanterades eftersom jag inte fick ihop käket med raden vid första läsningen av tråden. jag hade liksom förträngt tjuven. :p

Puh att jag frågade LL så specifikt om det. Habina var nära att låtsas vara förtrollad den natten, tills vi insåg att chansen fanns att spionen fått infon om vem som skulle ha varit förtrollad. :p
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Och sen måste jag säga att jag gillar mina små pm till Hedinn (ja inte igår dock för jag orkade inte tyvärr)

Natt1

Aj!
Watson tar sig snabbt om lillfingret. Det gäller att stoppa blodflödet snabbt. Med andra handen trevar han efter sin väska, det ska finnas ett plåster där någonstans. Nej, vänta vad?? Var är den? Förvirrat vänder han sig om och missar precis när Iréne Adler smyger bort med hans läkarväska.

Det är fritt fram att välja någon att skydda för natten


Natt2

Jonathan Small gör sig redo att döda en av Rajas tjänare för att själv undgå döden. Han ser tjänaren närma sig i korridoren och kramar krampaktigt om sitt vapen. En snabb blick över axeln för att se så att ingen följer honom. Ett snabbt drag och.. Vänta lite nu här.. Var tog tjänaren vägen?? Vem kan ha varit så djävulsk att den har snott hans offer?

Ett valfritt offer är ditt att välja
 

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
53 54 55
Svar
1 090
· Visningar
34 879
Senast: qitis
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 709
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
80 157
Senast: Niyama
·
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
50 810
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp