Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20220515_134333_HDR.jpg

Idag stod hon och njöt när sonen borstade! Och flera gånger luktade hon på honom, men inga hot nån gång. Hoppas hon fortsätter vara så.
 
I morse vaknade jag med ett stort sug efter att få köra lite häst.
Så då gick jag ut och gjorde det. Alltså, är inte det en definition av lycka? :love:

Lite senare under dagen fick jag frågan om jag skulle vilja ha ponnyridning ute vid ett café på landet.

Någon som har någon idé om vad man kan ta betalt? Kommer i så fall bli ridning på min ena ponny, och körning (tänker 1-3 barn per tur, jag behöver ju inte sitta med i vagnen om de är flera) av den andra :)
 
@ameo
Nu approximerade jag bara mobilen och räknade sträcka mha hitta.se vägbeskrivning.
Men travade Mumma dryga km idag med rockard och bara bröstsele på grusvägen.
Pushade henne inte max heller.
Grov uppskattning 3,5 min/km men med kort avbrott för ett bilmöte.
Ska försöka minnas stoppuret nästa gång :angel:.
3.57.22 på 1 km traktorväg med rockard och 70kg i vagnen i värmen idag 😇.
Fortfarande energi kvar när hon skrittat lite. Och inte ens så svetten rann efter snarare fuktig.
Älskade tokroliga ponny, hon har bäst kondis av alla mina hästar 😁.
Hon har slutat brunstar och blivit social och lättfångad igen också 😊.
 

Bifogade filer

  • IMG_20220522_151457~2.jpg
    IMG_20220522_151457~2.jpg
    625,4 KB · Visningar: 59
I morse vaknade jag med ett stort sug efter att få köra lite häst.
Så då gick jag ut och gjorde det. Alltså, är inte det en definition av lycka? :love:

Lite senare under dagen fick jag frågan om jag skulle vilja ha ponnyridning ute vid ett café på landet.

Någon som har någon idé om vad man kan ta betalt? Kommer i så fall bli ridning på min ena ponny, och körning (tänker 1-3 barn per tur, jag behöver ju inte sitta med i vagnen om de är flera) av den andra :)
Är det en kortare ”åka häst” eller prov på ridning?
 
Här nere i Mälardalen tog de nog 220kr redan för 10-15 år sedan har jag för mig.
@Blyger 30-40kr tror jag man kan ta?
Hoppas det, tror det är där någonstans jag behöver ligga för att det ska kännas värt besväret :)

Ska förhoppningsvis dit och reka imorgon och kolla vad det kan finnas för bra ställe att gå en sväng på - vill helst ha vagnen med mig och den kräver ju lite svängutrymme.

Vi håller också till i Mälardalen och caféet ligger i utkanten på en storstad.
 
Hoppas det, tror det är där någonstans jag behöver ligga för att det ska kännas värt besväret :)

Ska förhoppningsvis dit och reka imorgon och kolla vad det kan finnas för bra ställe att gå en sväng på - vill helst ha vagnen med mig och den kräver ju lite svängutrymme.

Vi håller också till i Mälardalen och caféet ligger i utkanten på en storstad.
Prova googla runt och se vad folk tar? Beror ju på hur lång runda med men jag har nog sett ponnyridning för 50 kr på inte alls lång slinga? Jag hade nog hellre tagit 40 kr dock. 50 könns i överkant för runt 5 min.
Hur mycket plats har du i vagnen?
Om du sitter med två barn tex kommer det ju in lite mer pengar på mindre tid. Med vagn kan man väl eventuellt trava lite kort vilket en del barn nog uppskattar. Men det beror ju på hur vagnen ser ut. Två barn och mig i min rockard tex skulle nog vara lite trångt 😅.
 
Har tänkt ungefär som du, men måste kolla sträckan bättre.

Vagnen har nog plats för mig plus två små barn, men annars leder jag så kan tre barn (eller två större) åka med utan problem. Tänkte kanske 40:- för ridning, 40:- för ett barn i vagnen, 60:- för fler, eller nått sånt?
 
När jag var barn (litet barn alltså) och var på ponnyridning kostade det redan då typ 25 spänn och då pratar vi ändå 90-tal. Så bortåt 50 kronor hade jag definitivt tyckt var rimligt. Bor inte i Stockholmsområdet.
 
Slottsskogen i Göteborg tar 20 kronor för sin ponnyridning, men det är ju också kommunalt så svårt att jämföra.

Hur har du tänkt logistiskt? Både vagn och ponnyridning samtidigt känns lite krångligt (om du t ex har kö). Beroende på vilket tryck det är så kanske det är bättre att välja en per gång?
Om det ändå är hyfsat tryck så skulle jag nog ha satsat på vagn, så kan du få dubbelt med pengar per runda (givet att de tar ungefär samma tid).
 
Slottsskogen i Göteborg tar 20 kronor för sin ponnyridning, men det är ju också kommunalt så svårt att jämföra.

Hur har du tänkt logistiskt? Både vagn och ponnyridning samtidigt känns lite krångligt (om du t ex har kö). Beroende på vilket tryck det är så kanske det är bättre att välja en per gång?
Om det ändå är hyfsat tryck så skulle jag nog ha satsat på vagn, så kan du få dubbelt med pengar per runda (givet att de tar ungefär samma tid).
Vi kommer vara två stycken, en till varje ponny. Den ena ponnyn är inte så förtjust i barn på ryggen, men väldigt trevlig i vagn.

Planen är att vara där typ 10-14 eller något liknande, så inte hela dagen heller :)
 
Ute och kört en pigg ponny två dagar nu :)

Däremot går det sämre med den nya medryttare till andra ponnyn, de har inte ridit på flera veckor nu :( först var barnet sjukt, nu vet jag inte om de kanske tappat intresset. Suck, det är en guldponny, perfekt läromästare men ändå svårt att hitta någon som vill rida?

Kanske bara får tvinga hit en kompis och se om vi kan köra in henne också. Eller så får hon bli pensionär helg enkelt..
 
Vi var och badade igår. Älskar att åka med vår shettis, allt är så himla smidigt med henne. Vi körde fel först så allt tog dubbelt så lång tid, men ponnyn står alltid som ett ljus. Härlig utflykt!
 

Bifogade filer

  • Screenshot_2022-06-12-18-17-16-778_com.miui.videoplayer.jpg
    Screenshot_2022-06-12-18-17-16-778_com.miui.videoplayer.jpg
    142,7 KB · Visningar: 53
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 573
Senast: Solis
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Enya
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
63 962
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp