Bukefalos 28 år!

Ska på "Polishästträning"

Veronika

Trådstartare
Fick reda på igår att jag kom med som reserv o ska på "polishästträning" för LA på Söndag :bump:
Någon som har vart på detta och kan berätta lite om vad ni/hästarna tyckte och hur det gick för er. Någon annan här som ska dit på söndag kanske?
Jag ska dit med min 2½ åring o min kompis ska ev oxå dit med halvsystern till min som är lika gammal :)
 
Sv: Ska på "Polishästträning"

Jag var förra hösten! Både jag och hästen tyckte det var störtkul, fast hon ogillade
presseningarna (stavning?) och rökmaskinen skarpt.
Avslutade med fotboll och hästa älskade den :D
 
Sv: Ska på "Polishästträning"

Roligt att ni var nöjda :)
Var ni på det 1 eller flera gånger?
Ska bli himla skoj o se hur hästarna beter sig :D
 
Sv: Ska på "Polishästträning"

Tok-roligt är allt jag kan säga. L.A är super duktig så passa på och njut och ta in kunskap.
Allt ifrån rökmaskiner, pressenigar, paraplyn, fobollsspelande osv.
 
Sv: Ska på "Polishästträning"

Så kul! Då träffar du nog Knickedick och hennes haflinger!

Immer
 
Sv: Ska på "Polishästträning"

Bara en gång. Han kom till klubben nu i höst också och jag ville dit igen
men hade ingen som kunde köra. Hade varit himla kul att vara med fler gånger :)

Det var väldigt intressant med hästarna faktiskt. Min som vanligtvis är ganska
cool i de flesta situationer reagerade på sånt jag trodde skulle passera relativt obemärkt :D
 
Senast ändrad:
Sv: Ska på "Polishästträning"

Det är superkul. Min kompis var med sist och hon ska vara med även nästa gång. Jag funderar på att vara med. Får se. Det är helt underbart skoj!
 
Sv: Ska på "Polishästträning"

Hej!

Kan du inte skriva lite om hur det var? Vad ni gjorde och hur olika hästar reagerade? Vore jättekul att få läsa om.

Hur får man möjlighet att åka på något sådant?

Mvh Myy
 
Sv: Ska på "Polishästträning"

jag ska också, fast när han kommer uppåt hitåt:bump: :banana: men det är ju ett par veckor kvar tills dess:( (jag är inte alls av den otåliga typen:p :angel: )
du får gärna berätta allt sen:)
 
Sv: Ska på "Polishästträning"

En här på Buke tipsade mig om ett ställe här i NV Skåne dit L.A kommer ca 1 gång i månaden o håller träningar, så jag anmälde mig bara till arrangörerna :)
 
Sv: Ska på "Polishästträning"

Hej!

Kan du inte skriva lite om hur det var? Vad ni gjorde och hur olika hästar reagerade? Vore jättekul att få läsa om.

Hur får man möjlighet att åka på något sådant?

Mvh Myy

Jepp, lovar att skriva sen hur det gick :) Har även övertalat sambon att följa med så han kanske kan filma :angel:

Som jag skrev ovan så anmälde jag mig bara till arrangörerna men det var stort intresse så de satte mig på kölista.. Nu vet jag inte vart du bor men du kanske bor här i krokarna o oxå kan vara med?
 
Senast ändrad:
Sv: Ska på "Polishästträning"

Tror du kommer bli lika nöjd som jag! Tredje gången jag satt på min häst var på en av LAs träningar, snacka om att lära känna varandra, det var helt perfekt, nu vet jag hur han reagerar när han blir pressad och fick lära mig hur jag ska reagera för att visa honom att det inte är något farligt. Vi hade det nog tuffast i gruppen men på slutet litade vi totalt på varandra just för att vi tvingades att gå igenom så mycket på kort tid. De andra hade ju haft sina hästar i flera år och hade redan en bra grund att stå på. Vår lilla ridklubb (Kolböra) utanför Malmö har LA på besök ungefär två gånger per termin och vi fyller platserna lätt varje gång. Helt klart något att rekommendera!

http://www.kolbora.se/index2?page=miljotraning Bilder från en av våra träningar, detta var första steget, det blir allt svårare övningar ju fler gånger han tränar samma grupp.
 
Senast ändrad:
Sv: Ska på "Polishästträning"

Vi kontaktade LA och hade tur :-) Har man väl fått in en fot är det mycket lättare att få honom att komma tillbaka och hålla fler kurser. Han har ju väldigt mycket att göra så det gäller att vara beredd på att få en tid långt fram i tiden.
 
Sv: Ska på "Polishästträning"

Hej,

Var på LA-träningen igår med min haflinger, gruppen "nybörjare-fortsättning" (det var 2:a gången för oss).

Hoppas du tyckte det var lika kul som vi :) Vi sprängde verkligen våra gränser igår, jag o hästen. T ex som 2,5-åring skenade Nicke med skaklar slängande efter sig vid ett misslyckat inkörningsförsök och är sedan dess livrädd för sånt som släpar i marken vid sidan/bakom honom. När vi då igår skulle rida med en jättelång pressening släpande efter fastsatt i sadeln, då fick jag nästan panik. Men denne underbare tränare hjälpte oss lugnt och pedagogiskt och efter en stund travade vi omkring med detta släp prasslande efter oss som om vi aldrig gjort annat :bump: Som vi växte!

Kanske du var i gruppen efter oss? Vi hann inte kolla då tyvärr, eftersom min "hjälpare" skulle gå på sitt kvällsskift strax efter.

Ska bli kul att höra om hur du och din unghäst upplevde det?
Hälsningar Knickedick
 
Sv: Ska på "Polishästträning"

Aha men då var vi nog i gruppen efter er, vi började kl 18.
Vad roligt att det gick så bra för dig o Nicke, kan tänka mig att ni växte 2 meter båda två :D Och just när man vet att det finns problem som man sedan lyckas övervinna så är det extra roligt!

Vi tyckte att det var jätteskoj o unghästen skötte sig fint, han reagerade ju klart på en del saker men det han tyckte var läskigast var att gå över/under presenningarna.
Röken gick han igenom galant o var bland de första så det var riktigt skoj! Flaggan kunde jag ganska smärtfritt lägga/dra över huvudet utan att han brydde sig :) Jag räknade ju med att han skulle reagera, han är ju bara 2½ år o har inte sett så mkt "farliga" saker på en gång men jag trodde att han skulle vara "värre" så jag blev positivt överraskad :love:
Fick mycket beröm oxå, LA sa meddetsamma att "det här är en trevlig och lätthanterad häst"
Det enda som jag tyckte var lite negativt var att eftersom jag var på marken så var jag lite mer utsatt o några av ryttarna kunde visat lite mer hänsyn men det var ju inte tränarens fel ;)

En kompis filmade oxå så jag ska bara se till å få in det i datorn oxå så kan jag lägga ut ;)
 
Sv: Ska på "Polishästträning"

Åhhh-jag blir så avis på er!!! :p

Blir aldrig färdig till att anmäla mig å ge mig iväg på sådana här kuligheter!:crazy:

Hoppas han kommer hit till Åstorp igen snart så man inte behöver ordna me transport å sånt...
För då ska jag verkligen inte missa det!!! :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
283
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 460
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 110
Senast: Juli0a
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 598
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 8 månader

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp