skäckhingsten Black diamond!

Sv: skäckhingsten Black diamond!

Okej, stammen stog så i annonserna om fölen i alla fall..:crazy:
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Jag ser annonsen, men är övertygad om att den skrivit den blandat ihop mormorsfar med farfarsfar.
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Nu har vi juh fått lite info i alla fall.. Hoppas att det kan komma nån mer som vet om några av hans avkommor.. :)
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Ja det verkar juh som att den stammen du "visade" stämmer ihop med han :) Så jag tror det stämmer!!
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

hbl-sto på 177cm. E: Singmir 557 - Ceylon 454 - Gaspari 340 : denna var den som inte tog sej, tror hon var över 25 :)

Det här stoets korrekta stam är:

Singmir-Ceylon-Astronaut-Volfram-Effendi
Född 1979, fux med bläs, och enligt stamboken 1,70 cm i mankhöjd, enl andra mätningar ca 1,73 cm.

Har påtalat för ägaren att hon inte har riktig koll på stammen...
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Singmir exporterades -78 eller -79, så om han har några svenska avkommor i livet är de välfigt gamla nu!

Det här stoet är fött 1979 och enligt nuvarande ägare så var hon i livet i våras i alla fall...
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Och eftersom Singmirs farfar var Gaspari har den stamtavlan blivit läst lika snett som Black Diamonds. Då finns det åtminstone lite logik i det hela, även om den var fel;)
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Precis! :smirk:

Det kanske inte är så lätt att kolla upp stammen på sina avelsdjur innan man säljer avkommorna... :angel:
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

KL
Jag har ägt en unghingst efter Black Diamond o u:Laika. Han var väldigt blyg o tillbakadragen o osäker men vart efter man lärde känna honom blev han modigare för var dag. Han var okomplicerad att lasta o tränsa men busig o yster att gå med.
Sålde honom dock och såg att han var till salu nu som treåring. Han såg ut att ha utvecklats bra o såg riktigt trevlig ut. Kanske var han något liten.
Tyvärr vet jag inte hur man får in bilder här men jag har honom på kort i bildgalleriet. Den mörka unghästen som kliar sig.
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Camido V är e Furioso II- RomanWay xx- Granit.Jag äger Camido V så jag är säker.
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Välkommen, jag är Camidos fd ägare.

Du menar Furioso III....;)
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Jag såg Black Diamond som 2 åring ...en del utav fotona som är ute på honom på annons är från när han var 1 år.

Camido är en grov gosse, men Black Diamond var tom grövre redan som 2 åring.
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Vore jag du skulle jag kontrollera om fölen verkligen är reggade med stam...och då menar jag RIKTIGA papper (typ SH el ASVH) inte a la skäckföreningen...
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Jag såg Black Diamond som 2 åring ...en del utav fotona som är ute på honom på annons är från när han var 1 år.

Camido är en grov gosse, men Black Diamond var tom grövre redan som 2 åring.

Aha, undra på att han ser så outvecklad ut! Vem är denna Camido, är han godkänd för halvblodsavel?
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Camido V var endast visad för avelsvärdering eftersom där bara fanna 3 godkända generationer bakom honom-för godkännande av hingst krävs 4 generationer.

Han är efter Furioso III-Roman Way xx-Granith...hans mamma hette Romantica och mormor är skäckstoet Amour-enda skäckstoet med elit...så vitt jag vet.Han är väl ca 163 cm hög ungefär.Han har lämnat ett 10-tal föl efter sej innan han blev kastrerad.Camido har tävlat i såväl hopp/dressyr (LB/LA) som deb/lätt fälttävlan och han är även inkörd.Helt underbart temperament...nuvarande ägaren kan säkert berätta mer.Ett foto på Camido nedan.

camido
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Det var en söt liten häst, men, som sagt, en stadig bit. Och om då black diamond är grövre...
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Ja, jag kan fixa fram det senare idag :)
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Det skulle vara kul!!! :)
 

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Reklamen för black week/friday väller in. På mail, på sociala medier, på tv osv. Jag blir bara trött. Jag fattar om man passar på att...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 905
Senast: Red_Chili
·
Gnägg Det var i en annan tråd jag fick lära mig att det vita på en skäck är brist på pigment och inte någon skimmelgen(?). Spännande! Sedan...
Svar
18
· Visningar
1 606
Senast: Time Lord
·
Övr. Hund Hej alla. Vi fick avliva vår 16 åriga hund i somras. Det gnager mig varje dag om den stunden då jag har totalt black out. Hon...
2
Svar
25
· Visningar
2 410
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp