skäckhingsten Black diamond!

Sv: skäckhingsten Black diamond!

Mycket fint temprament som du skrev i ditt inslag. Har du några bilder på ditt sto? //Torparn
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Amazing Daisy...låter bekant...är det den frysmärkta travaren som påstods inte vara travare?
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Kanske, jag vet faktist inte. Det jag minns är att min kompis som ägde Macy sa att Macys mormor var hälften travare.

Hade du Camido när Daisy betäcktes med honom?
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Amaizing Daisys mamma är travare heter Lenita Liberthy, pappan till henne är okänd.
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Camido var utlånad till Lena B...men, då visste vi inte riktigt vem det var.

På den tiden var man tvungen att blodtypa såväl föl som ston trots språngsedel (såna var reglerna för att regga med full stam).Camido var redan blodtypad och klar.
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Hur kommer det sej då att hon var frysmärkt?Frysmärkning sker väl i samband med registrering?Man får väl papperna först väl... med det frysnr som gäller väl?Hm det vet nog travfolket här på Buke.
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Men stoet kan ju ha fått en avkomma med annan än travhingst och då registreras inte det på stc övht. ;)
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

så långt är jag med, men måste den inte reggas för att frysmärkas? Har för mig att de kan reggas utan att frysmärkas (?), men inte tvärt om?
U
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Men Amazing Daisy var väl inte frysmärkt? Var det inte travaren som det syftades på?? :crazy:
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Precis! :smirk:

Det kanske inte är så lätt att kolla upp stammen på sina avelsdjur innan man säljer avkommorna... :angel:

Hej! Såg ditt meddelande men jag vet inte om jag har gjort rätt så att du har fått något svar. Hör av dig igen. Mvh Smillan40
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

så långt är jag med, men måste den inte reggas för att frysmärkas? Har för mig att de kan reggas utan att frysmärkas (?), men inte tvärt om?
Med tanke på det stora stuteriets duktiga veterinär som för ett antal år sedan frysmärkte fel "brun häst utan tecken" så finns det nog inga garantier i denna frågan:angel:
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Men Amazing Daisy var väl inte frysmärkt? Var det inte travaren som det syftades på?? :crazy:

Nu kan jag vara vilse i pannkakan, men den travaren hittade jag ju, så den ska ju ha stam..Men var det inte någon som var frysmärkt men som hade okänd pappa?
U
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Med tanke på det stora stuteriets duktiga veterinär som för ett antal år sedan frysmärkte fel "brun häst utan tecken" så finns det nog inga garantier i denna frågan:angel:


Har visst missat det med... Visst kan det ske fel, men det ska väl bli rätt oftast ;)
U
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Nu kan jag vara vilse i pannkakan, men den travaren hittade jag ju, så den ska ju ha stam..Men var det inte någon som var frysmärkt men som hade okänd pappa?
U

Ja om jag minns rätt så var det Amazing Daisy...som ska ha varit e okänd undan vbl.Hon var frysmärkt.En stor brun häst...som både såg ut och rörde sej som en travare.Men påstods vara felaktigt frysmärkt....bara lite besynnerligt hur man kan frysmärka med nr om man inte har regpapper sen innan??...hade det gällt en felaktig triangelmärkning vore väl kanske inte så konstigt däremot men siffror...någonstans måste väl siffrorna vara tagna?
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Fast om mamman stämmer, så måste det ha blivit något fel vid frysmärkningen, eftersom mamman bara har fyra registrerade avkommor, alla valacker.
Alternativt är hästen en helt annan, och har inte den mamman som uppgivits.
 

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Reklamen för black week/friday väller in. På mail, på sociala medier, på tv osv. Jag blir bara trött. Jag fattar om man passar på att...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 893
Senast: Red_Chili
·
Gnägg Det var i en annan tråd jag fick lära mig att det vita på en skäck är brist på pigment och inte någon skimmelgen(?). Spännande! Sedan...
Svar
18
· Visningar
1 600
Senast: Time Lord
·
Övr. Hund Hej alla. Vi fick avliva vår 16 åriga hund i somras. Det gnager mig varje dag om den stunden då jag har totalt black out. Hon...
2
Svar
25
· Visningar
2 407
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp