Skriva av sig

Kommer säkert sluta med att jag raderar.
Men ändå skönt att skriva av sig i stunden.

Det har inte gått bra, alls :( :( men jag har valt att vara ärlig och berättat åt kollegan jag jobbar närmast, samt 4 vänner.
Dock inte om alla återfall, dom har varit många.

På tisdag ska jag på studiebesök på öppenvården, kolla hur dom jobbar, vad det kostar osv.
De har iallafall 12 stegs programmet.

Ska sammanställa en liten lista med frågor jag har tänker jag :)

Funderar även på om jag kanske har nån diagnos? Väldigt mycket på bipolär stämmer in.

Känner inte direkt att jag mår dåligt, jag är extremt stressad över att vovven börjar bli gammal bara 💔
Annars dricker jag för att jag just älskar ruset.

Pladder pladder.
 

Tänk, här är jag tvärtom. Har läääänge varit så himla rädd för full-känslan (panik över att släppa kontrollen gissar jag...! ;) )men jag har vågat "släppa loss" och varit full ordentligt en gång. 5 år sedan. Okej, vi hade jätteskoj, men inte fasen längtar jag efter dagen-efter måendet hihi. Så ja, så olika man kan vara :heart.

Nä dagen-efter måendet är ju skit. Har haft såna sjuka bakfyllor, spytt ändå fram till kvällstid, sen jag började dricka. Och ändå fortsatt 🤦‍♀️
 
Skönt att vakna upp fräsch!
Blev orimligt irriterad på en vän igår, hen jobbar extremt mycket och är väl inte långt ifrån väggen som jag upplever det. Vilket jag påtalat.

Hen valde att jämföra sin arbetssituation med min alkoholism... :cautious:
Jag ser min alkoholism som en sjukdom och hade jag vetat att det skulle bli såhär hade jag aldrig börjat dricka från första början.
 
Har så himla svårt att acceptera att just jag blev alkis.
Började dricka sent, vid 20.
Var med i Ungdomens nykterhetsförbund innan det (rätt ironiskt nu)

Även mamma har sagt det "pepp var den sista vi trodde skulle bli alkoholist".
:(
Förstår att det känns lite skevt. Själv hade jag mina första fyllor när jag var typ 13, fick dricka hemma tidigt och har alkoholism i både den nära familjen och släkten och jag skulle absolut säga att jag har lite av en beroendepersonlighet, i den mån man nu kan prata om att ha en sådan. Men.. apropå ditt inlägg om att spy fram till kvällen dagen efter etc. så fick jag sådana fyllor redan från början, och det har oftast inte handlat om en öl för mycket innan jag skulle börja spy utan mer någon klunk och sedan har jag tenderat att bli ganska deppig när jag druckit, utöver att jag har vissa komplex som jag upplever som värre i onyktert tillstånd - så därför har det liksom inte eskalerat och jag dricker väldigt sällan. Så jag har egentligen haft alla "förutsättningar" till att få en destruktiv relation till alkohol, men av en slump så får jag dåliga fyllor 9/10 gånger... så det är ju inte så enkelt att man kan säga som din mamma gjorde. :heart
 
@pepp har inga bra råd då jag inte har egen erfarenhet av alkoholism men ville bara tipsa om att på en del jobb kan man boka ett samtal hos företagshälsovården utan att chefen får veta det. Kolla upp om den möjligheten finns på ditt jobb om du är intresserad av det. Tycker det är jättestarkt av dig att vara så öppen och ärlig här på forumet. Jag hoppas du får bra hjälp och att ditt mående kan bli bättre.
 
Varit nykter cirka 1.5 vecka nu och det känns skitbra. Jag mår bra, är dock väldigt trött, men det är ju som vanligt :D

Detta medför ju att jag inte är lika peppad på mötet imorgon (jag ska fortfarande gå såklart, se hur deras upplägg ser ut osv) och vill klara detta själv... tjurig som man är.
Kom ihåg vad du själv vet och skrev förut - alkoholism är en sjukdom och det är sällan man klarar en sjukdom själv, var inte tjurig utan ta all hjälp du kan få.
 
Min bästa bästis är nykter alkholist sen .... 12 år nu.
Hon fick hjälp och jag är så glad för hennes skull. Det har betytt att hon har återfått livet på ett helt annat sätt. (hon kommer för övrigt ut med en bok om sitt liv på måndag, läs den för jag tror den kan gjuta mod i dig)) :heart

Skicka gärna pm om boken 😊
 
Nu så har hon åkt!
Fick ett väldigt positivt första intryck av mannen jag träffade igår. Han berättade lite hur dom jobbar osv, han ställde lite frågor om mig också.

Frågade hur mycket själva rehabiliteringen skulle kosta, 85000kr O_o
Jag sa att jag skulle fundera över allt till nästa vecka, det är mycket att smälta. Och jag är så inte sugen på att kontakta min AG....

Min kompis jobbar lite med sånt här, och nämnde att öppenvården även finns via kommunen, hon skulle hjälpa mig att kika mer på det.

Men är lite inne på det jag skrev tidigare, att köra ett sista försök själv. Det är kanske jättedumt, men det är så det känns just nu.
 
Nu så har hon åkt!
Fick ett väldigt positivt första intryck av mannen jag träffade igår. Han berättade lite hur dom jobbar osv, han ställde lite frågor om mig också.

Frågade hur mycket själva rehabiliteringen skulle kosta, 85000kr O_o
Jag sa att jag skulle fundera över allt till nästa vecka, det är mycket att smälta. Och jag är så inte sugen på att kontakta min AG....

Min kompis jobbar lite med sånt här, och nämnde att öppenvården även finns via kommunen, hon skulle hjälpa mig att kika mer på det.

Men är lite inne på det jag skrev tidigare, att köra ett sista försök själv. Det är kanske jättedumt, men det är så det känns just nu.
Men du som var så redo att berätta för arbetsgivaren bara häromveckan. SÅ synd att det mötet blev avbokat. Tror det skulle gå bättre för dig om du vågade ta hjälp utifrån..måste vara jättesvårt att få rätsida på helt själv.
 
Men du som var så redo att berätta för arbetsgivaren bara häromveckan. SÅ synd att det mötet blev avbokat. Tror det skulle gå bättre för dig om du vågade ta hjälp utifrån..måste vara jättesvårt att få rätsida på helt själv.

Jag vet, sen hann det gå en vecka och så blir man otaggad 🙃 men men.
 
Jag förstår dig. Men det känns jättedeppigt att ett avbokat möte kanske kommer att påverka så mkt av ditt liv. Önskar att jag kunde få dig att tagga till igen.. eller att arbetsgivaren själv tar upp det!
Men det blir lätt så om jobbiga saker skjuts upp. Man hinner tänka och övertänka i femtielva varv och vet tillslut varken in eller ut.
Lite dumt att kostnaden togs upp blir ju ännu svårare att säga då.
Jag tänker att du @pepp inte behöver besluta dig för just nu på studs i hur du vill göra. Ta helgen på dig :heart
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 394
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 812
Senast: Sel
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte försöka samla hop lite o lika saker som är väldigt mycket i mitt huvud justnu. Som INTE är om soc mötet nästa vecka och att...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 164
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp