Skriva av sig

Kommer säkert sluta med att jag raderar.
Men ändå skönt att skriva av sig i stunden.

Det har inte gått bra, alls :( :( men jag har valt att vara ärlig och berättat åt kollegan jag jobbar närmast, samt 4 vänner.
Dock inte om alla återfall, dom har varit många.

På tisdag ska jag på studiebesök på öppenvården, kolla hur dom jobbar, vad det kostar osv.
De har iallafall 12 stegs programmet.

Ska sammanställa en liten lista med frågor jag har tänker jag :)

Funderar även på om jag kanske har nån diagnos? Väldigt mycket på bipolär stämmer in.

Känner inte direkt att jag mår dåligt, jag är extremt stressad över att vovven börjar bli gammal bara 💔
Annars dricker jag för att jag just älskar ruset.

Pladder pladder.
 

Du är modig, klok och stark. Jag tror på dig.
Du kommer att klara det här med rätt hjälp.
Du är så värd ett fantastiskt liv!

Tack ❤ man känner inte riktigt så när man är nere i skiten.

Funderar också extremt mycket hur jag ska klara av mitt liv när herr pudel försvinner.

Han känns väldigt skruttig 💔😥 har dock varit extremt dåligt väder så kan kanske bero på det med.
 
Tack ❤ man känner inte riktigt så när man är nere i skiten.

Funderar också extremt mycket hur jag ska klara av mitt liv när herr pudel försvinner.

Han känns väldigt skruttig 💔😥 har dock varit extremt dåligt väder så kan kanske bero på det med.
Rent logiskt. Är hunden gammal är det ju helt rimligt att han går bort, hur ont det än må göra men han är gammal och när hans liv är slut är du fortfarande så ung och ditt liv verkligen inte slut! Men förstår hur du menar. Hade samma tankar över min förra häst när jag var tonåring, men se det går. Det måste lixom det :heart . Ta hand om dig och njut av tiden han har kvar även fast det givetvis gör så galet ont att tänka på framtiden :heart.
 
Har så himla svårt att acceptera att just jag blev alkis.
Började dricka sent, vid 20.
Var med i Ungdomens nykterhetsförbund innan det (rätt ironiskt nu)

Även mamma har sagt det "pepp var den sista vi trodde skulle bli alkoholist".
:(
Kanske lite plumpt sagt kan jag tycka 🤔
Ingen oavsett när de börjar med sin debut har en tanke på att just de ska fastna i ett beroende.
 
Har så himla svårt att acceptera att just jag blev alkis.
Började dricka sent, vid 20.
Var med i Ungdomens nykterhetsförbund innan det (rätt ironiskt nu)

Även mamma har sagt det "pepp var den sista vi trodde skulle bli alkoholist".
:(
Det finns många som är alkoholister där andra inte kunnat ana det, men det säger ju inget om alkoholisten utan bara något om de andras fördomar och samhällets normer.

Önskar så att du hittar styrka och får rätt hjälp, du förtjänar att må bra❤️
 
Vet du själv vad det är som triggar dig att dricka? Är det en känsla? För att slippa känna? Jag skulle vilja påstå att det finns olika typer av missbruksproblematik. Min pappa exempelvis missbrukade främst alkohol men även annat under i stort sett hela min uppväxt. Idag har han dock en måttlig och högst normal relation till alkohol. Han drack helt enkelt för att han hade obearbetade trauman som han inte klarade av att hantera då. Kan det vara något sånt? Har du gått i terapi? Du får gärna PM:a om du vill prata. ❤️
 
Vet du själv vad det är som triggar dig att dricka? Är det en känsla? För att slippa känna? Jag skulle vilja påstå att det finns olika typer av missbruksproblematik. Min pappa exempelvis missbrukade främst alkohol men även annat under i stort sett hela min uppväxt. Idag har han dock en måttlig och högst normal relation till alkohol. Han drack helt enkelt för att han hade obearbetade trauman som han inte klarade av att hantera då. Kan det vara något sånt? Har du gått i terapi? Du får gärna PM:a om du vill prata. ❤️

Just nu vet jag inte varför jag dricker. Jag är helt enkelt bara sugen...
Trauman och dåliga upplevelser har jag massvis bakom mig, ingenting jag går runt och tänker på nu.

Har inte gått i terapi men tänkte se om det är något som öppenvården kanske kan hjälpa med 😊
 
Just nu vet jag inte varför jag dricker. Jag är helt enkelt bara sugen...
Trauman och dåliga upplevelser har jag massvis bakom mig, ingenting jag går runt och tänker på nu.

Har inte gått i terapi men tänkte se om det är något som öppenvården kanske kan hjälpa med 😊
Min pappa drack bara för att bli full.
Utan någon annan orsak alls.
Han gillade att vara full. Det var liksom roligare.
Viktigast var att få dricka sig full och hela dagarna kunde gå ut på att planera för det.
 
Min pappa drack bara för att bli full.
Utan någon annan orsak alls.
Han gillade att vara full. Det var liksom roligare.
Viktigast var att få dricka sig full och hela dagarna kunde gå ut på att planera för det.

Ja, jag älskar känslan av att vara full, alltid gjort. Sen blir det dock ofta att det blir för mycket, så jag får minnesluckor.
 
Just nu vet jag inte varför jag dricker. Jag är helt enkelt bara sugen...
Trauman och dåliga upplevelser har jag massvis bakom mig, ingenting jag går runt och tänker på nu.

Har inte gått i terapi men tänkte se om det är något som öppenvården kanske kan hjälpa med 😊
Hoppas också det för din skull! Ibland blir saker lättare när någon hjälper en att nysta i vad som är vad. Förstår ju också såklart att du får någon slags belöning/befrielse av ruset, annars hade det ju varit ganska poänglöst att dricka. Vissa människor har ett mer "lättriggat" belöningssystem har jag förstått och då blir det lättare att hamna i missbruk. Man behöver inte ens må särskilt dåligt annars, men man mår SÅ bra när man är full/hög/vad det nu kan vara, att det helt enkelt inte går att stå emot. Sen kanske man tappar kontrollen under berusningen och gör saker man i efterhand mår dåligt över, och för att slippa må dåligt börjar man dricka igen... osv. Finns verkligen 100 varianter, men jag tror det blir lättare att jobba mot någon slags lösning på problemet om man vet vad problemet är.
 
Hoppas också det för din skull! Ibland blir saker lättare när någon hjälper en att nysta i vad som är vad. Förstår ju också såklart att du får någon slags belöning/befrielse av ruset, annars hade det ju varit ganska poänglöst att dricka. Vissa människor har ett mer "lättriggat" belöningssystem har jag förstått och då blir det lättare att hamna i missbruk. Man behöver inte ens må särskilt dåligt annars, men man mår SÅ bra när man är full/hög/vad det nu kan vara, att det helt enkelt inte går att stå emot. Sen kanske man tappar kontrollen under berusningen och gör saker man i efterhand mår dåligt över, och för att slippa må dåligt börjar man dricka igen... osv. Finns verkligen 100 varianter, men jag tror det blir lättare att jobba mot någon slags lösning på problemet om man vet vad problemet är.
Det finns inte alltid något problem.
I det läget är det totalt meningslöst att leta.
Och onödigt arbete.
 
Ja, jag älskar känslan av att vara full, alltid gjort. Sen blir det dock ofta att det blir för mycket, så jag får minnesluckor.
Tänk, här är jag tvärtom. Har läääänge varit så himla rädd för full-känslan (panik över att släppa kontrollen gissar jag...! ;) )men jag har vågat "släppa loss" och varit full ordentligt en gång. 5 år sedan. Okej, vi hade jätteskoj, men inte fasen längtar jag efter dagen-efter måendet hihi. Så ja, så olika man kan vara :heart.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 433
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 850
Senast: Sel
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte försöka samla hop lite o lika saker som är väldigt mycket i mitt huvud justnu. Som INTE är om soc mötet nästa vecka och att...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 179
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Positiva tråden del 2
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp