Skriva brev till sin gärningsman?

Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Ja jag såg efter jag svarat att du hade raderat det du skrev. Jag kanske borde raderat mitt svar då också men det blev bara inte så.
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Tycker du då det var en våldtäkt bara för att det var en toaborste som användes? Hade det varit ok om det varit en dildo?

Det var ju så pass mörkt i rummet att Ts inte kunde se vad som användes men killen skulle då ha sett att det började blöda?

(Blev något skumt här. Detta är riktat till Trani)

Det är utan tvekan att gå över gränsen att
1)oombedd och utan förvarning penetrera någon med ett föremål som inte är avsett för ändamålet och som kan skada
och
2)göra det så oaktsamt att personen börjar blöda
samt
3)dessutom vara så jävla oaktsam att man inte märker att det börjar blöda/inte slutar när man märker det/inte uppmärksammar den andre personen på att denne blöder.

Ska jag verkligen behöva förklara detta? :eek::rage:
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Precis vad jag tänker... Om det varit en dildo som låg i sängen och det inte funnits blod, hur hade man reagerat då? Inget alls förmodligen.
Fast det här resonemanget håller inte.

"Tänk om det var på ett helt annat sätt då hade ingen reagerat"

Jaha, men nu var det inte på ett helt annat sätt. Killen borde veta att en toalettborste inte är gjord för sex och absolut inte bara köra upp den utan att fråga, ts blev ju skadad av det han gjorde.
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Kan ju ha varit mörkt i rummet, och för min del känns det inte som självklart att fråga om lov att testa saker när man gått till sängs tillsammans? Man testar å ser hur den andra reagerar på andning, stönanden osv. Om man inte vill eller inte tycker det är skönt måste man ju visa det...
Att man inte använder farliga/skarpa saker är ju en självklarhet, men en toaborste är ju av plast och rund i formerna osv. Dock kanske inte så hygienisk och upphetsande...
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Ja, men hur kunde han veta det? Hon sa ju inte åt han att sluta och ingen av dom verkande ju se något så han kunde ju inte veta att hon blödde.
Som jag ser det var TS helt ok med sexet tills hon vaknade nykter dagen efter och såg blodet och toaborsten.
Visst ångrar man sig i det läget men man kan ju inte skylla ifrån sig och säga att den andra gjorde fel när man var med på det när det skedde.
Det han gjorde fel var väl egentligen att inte välja ett bättre föremål?
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Jag hade inte uppskattat om någon kört upp någonting, oavsett vad det må vara, i mig utan att fråga. Nej, inte en dildo heller. Herregud alltså ...

För övrigt finner jag diskussionen osmaklig. TS känner sig utsatt för ett övergrepp och mår dåligt över det. Varför känner ni ett behov av att diskutera huruvida hon blivit utsatt för ett eller inte?
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

TS skriver att hon inte tyckte det var skönt, att killen inte verkade vilja kännas vid toaborsten dagen efter, att hon hade ont och att hela grejen inte kändes bra.

Är du killen som har snokat dig hit på något sätt eller varför vill du så gärna försvara hans ansvars- och respektlösa handlande?

TS skriver att hon upplevde det som ett övergrepp, jag förstår inte varför du och Tora känner er nödgade att ifrågasätta det. Om något så ska det vara upp till rättsväsendet att avgöra om det finns bevis för att det var ett övergrepp.
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Ja, men hur kunde han veta det? Hon sa ju inte åt han att sluta och ingen av dom verkande ju se något så han kunde ju inte veta att hon blödde.
Som jag ser det var TS helt ok med sexet tills hon vaknade nykter dagen efter och såg blodet och toaborsten.
Visst ångrar man sig i det läget men man kan ju inte skylla ifrån sig och säga att den andra gjorde fel när man var med på det när det skedde.
Det han gjorde fel var väl egentligen att inte välja ett bättre föremål?
Vadå "hur kunde han veta det?"?

Han hade inte tillåtelse att köra upp den, så enkelt är det. Det är sånt man frågar om innan.

Hon var inte med på det - han körde upp den utan hennes vetskap och samtycke. De hade inte diskuterat användandet av toaborstar eller ens sexleksaker vad jag förstår. Då kör man inte oombedd upp det utan att så mycket som fråga.

Skylla ifrån sig? Lägg av, ts har all rätt att vara upprörd och förbannad och ledsen. Det han gjorde var fel och inte på något sätt ts ansvar.
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Det han gjorde fel var väl egentligen att inte välja ett bättre föremål?
Nej problemet hade inte varit löst om han hittat ett annat föremål (kanske en vinflaska?) att oombedd och utan hennes vetskap eller samtycke penetrera henne med.

Förtydligande: Problemet var att han inte frågade. Han sket i att fråga, det var vad han gjorde fel.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

kl

Jag har faktiskt aldrig blivit tillfrågad om lov att få göra nånting annorlunda i sängen men så brukar jag ha lyset tänt och säger ifrån om det inte känns bra.

Han kunde omöjligen veta att det inte var skönt då hon istället för att säga nej eller sluta sa att han skulle ta det lite lugnare.

Visst ha hon rätt att känna sig arg och ledsen, men att anklaga han för övergrepp tycker jag är lite i överkant då hon va med på det hela. Anklaga han hellre då för att vara "helt jävla dum i huvet" för det var han ju absolut.

Men det var inte min mening att trycka ner TS.
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Absolut, hon har rätt att känna sig ledsen osv men jag tycker att det är orättvist att anklaga han för övergrepp. Att anklaga han för att vara en blåst idiot känns mer korrekt.

Ja blåst idiot är nog bara förnamnet. Helt sanslöst korkad människa!!
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Det är utan tvekan att gå över gränsen att
1)oombedd och utan förvarning penetrera någon med ett föremål som inte är avsett för ändamålet och som kan skada
och
2)göra det så oaktsamt att personen börjar blöda
samt
3)dessutom vara så jävla oaktsam att man inte märker att det börjar blöda/inte slutar när man märker det/inte uppmärksammar den andre personen på att denne blöder.

Ska jag verkligen behöva förklara detta? :eek::rage:

Till att börja med så var det mörkt. Så pass mörkt att Ts inte själv såg vad för tillhygge som användes. Hur skall han då se att Ts börjar blöda?

Hon bad honom att ta det lugnare och det gjorde han.

Att han är en korkad, okänslig människa är tyvärr inte straffbart.
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Visst ha hon rätt att känna sig arg och ledsen, men att anklaga han för övergrepp tycker jag är lite i överkant då hon va med på det hela. Anklaga han hellre då för att vara "helt jävla dum i huvet" för det var han ju absolut.
Kan du citera tillfället då hon gick med på att bli penetrerad av toalettborsten?

Nej det kan du förstås inte, för hon var inte "med på det hela".

Ett ja till sex är inte ett ja till att bli penetrerad med vad som helst utan att bli tillfrågad. Han fick inte ett ja till att penetrera henne på det sättet utan han sket i att höra sig för - det var ett övergrepp.

Att han begick ett övergrepp utesluter förstås inte att han också är helt jävla dum i huvudet.
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Till att börja med så var det mörkt. Så pass mörkt att Ts inte själv såg vad för tillhygge som användes. Hur skall han då se att Ts börjar blöda?

Hon bad honom att ta det lugnare och det gjorde han.

Att han är en korkad, okänslig människa är tyvärr inte straffbart.
Att utan att fråga köra upp diverse tillhyggen i någons kropp är alltså helt normalt? Man behöver inte ett "ja", det är bara att köra upp vad som helst som man känner för och som ligger nära till hands?
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Att utan att fråga köra upp diverse tillhyggen i någons kropp är alltså helt normalt? Man behöver inte ett "ja", det är bara att köra upp vad som helst som man känner för och som ligger nära till hands?

Sverige har vi ingen samtyckeslag (tyvärr). Så det behövs inget ja däremot ett nej.

Men som det skrivits flera gånger: Ts har all rätt till att känna det hon känner. Och killen är ju bara så korkad det går att bli. Total idiot och en fiskmås har nog mer vett än vad han har (inget ont om fiskmåsar).
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Nej i Sverige har vi ingen samtyckeslag än (tyvärr). Så det behövs inget ja däremot ett nej.

Men som det skrivits flera gånger: Ts har all rätt till att känna det hon känner. Och killen är ju bara så korkad det går att bli. Total idiot och en fiskmås har nog mer vett än vad han har (inget ont om fiskmåsar).
Ett sexuellt övergrepp kan det vara även om det inte skulle få en brottsrubricering.

Nej nu pratar du om våldtäktslagstiftningen, och det är dessutom en förenkling att säga att det behövs ett nej.

Jag frågade inte om det var ett övergrepp (jag skulle kanske inte kalla det våldtäkt då ordet används ganska strikt, men övergrepp - självklart) i lagens mening, jag frågade om det var helt normalt.
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Att fråga om något är normalt när det kommer till sex är att vara ute på väldigt djupt vatten.

Det som är normalt för någon är onormalt för någon annan så nej det kan jag inte svara på.

Däremot kan jag säga att jag inte hade använt en toaborste (om inte det specifikt efterfrågades) och jag hade ju varit bra mycket försiktigare. Min sexuella läggning är att jag vill att min partner skall njuta och ej ta skada.
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Att fråga om något är normalt när det kommer till sex är att vara ute på väldigt djupt vatten.

Det som är normalt för någon är onormalt för någon annan så nej det kan jag inte svara på.

Däremot kan jag säga att jag inte hade använt en toaborste (om inte det specifikt efterfrågades) och jag hade ju varit bra mycket försiktigare. Min sexuella läggning är att jag vill att min partner skall njuta och ej ta skada.
Det känns som att du missförstår - min fråga var om det är helt normalt att köra upp diverse tillhyggen i någons kropp utan att fråga.

Det är alltså att vara ute på djupt vatten att fråga om det är normalt att inte höra sig för om partnern vill innan?

Tillägg: Frågan rör alltså specifikt "utan att fråga", dvs att köra upp saker utan att fråga eller höra sig för om partnern vill - är det helt normalt?
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 668
Senast: LovingLife
·
Kropp & Själ Jag brukar inte svära eller säga sådana saker men just nu är det precis det jag känner. Jag har i princip ständig ångest men idag tog...
2
Svar
22
· Visningar
2 026
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp