Skriva brev till sin gärningsman?

Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Så du frågar alltid din partner om allt innan du gör något?

Att säga att något är normalt eller inte när det kommer till sexuella preferenser är att vara ute på djupt vatten. (Omformulera det lite blev inte riktigt som jag tänkt mig där)

Nej jag frågar inte min partner om allt jag gör innan med honom. Däremot fortsätter jag inte med något som han säger att han inte gillar.

Men att fråga hela tiden: Får jag göra så, får jag göra si är ju inte direkt jättesexigt.
 
Senast ändrad:
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Så du frågar alltid din partner om allt innan du gör något?

Att säga att något är normalt eller inte när det kommer till sexuella preferenser är att vara ute på djupt vatten. (Omformulera det lite blev inte riktigt som jag tänkt mig där)
Ja, absolut, fysiskt eller verbalt. Jag ser till att partnern är medveten om vad jag gör, dvs kan säga ja eller nej innan, kanske frågar jag verbalt också om det är något jag inte är säker på.

Jag pratar inte om sexuella preferenser alls, utan om det sexuella beteendet att skita i att fråga eller underrätta partnern innan man kör upp något.
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Nej jag ser ingen anledning till att man alltid måste fråga innan man använder någon sexuell stimulans när man håller på med sex. Däremot måste man ju ha någon form av kommunikation.

Det här är inte riktigt så enkelt som du försöker få det till.

Tex finns det många vardagsföremål som kan införlivas i den sexuella akten. Min man har inte frågat innan han använt dom heller.

Dock hade ingen av oss tänt på att använda en toaborste (men det finns säkert de som gör det).

Inte hade min man heller kört på som om han använde en slagborr. (Men det finns säkert de som tänder på det också)

Och hade min man gjort något som inte kändes skönt eller gjort ont så hade jag sagt till med en gång.

Man kan ju tycka att en person med någotsånär vett mellan öronen borde fatta att det inte är så jätteskönt att få en toaborste uppkörd som en slagborr mellan benen. Bara för att du och jag förstår det så kanske inte alla gör det.
 
Senast ändrad:
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Nej jag ser ingen anledning till att man måste fråga innan man använder någon sexuell stimulans.

Det här är inte riktigt så enkelt som du försöker få det till.

Tex finns det många vardagsföremål som kan införlivas i den sexuella akten. Min man har inte frågat innan han använt dom heller.
Jo det är så enkelt.

Du var alltså ovetande om att han använde dem på dig, du visste inte vad han använde för något, hade inte sett det, var inte medveten om det som skedde?
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Däremot måste man ju ha någon form av kommunikation.
Såg att du lagt till det här.

Och det är ju det här som saknades i killens fall, helt. Ingen kommunikation, bara köra upp den. Det är där problemet ligger, man gör inte sådant utan att ha en ömsesidig förståelse och överenskommelse.
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Jo det är så enkelt.

Du var alltså ovetande om att han använde dem på dig, du visste inte vad han använde för något, hade inte sett det, var inte medveten om det som skedde?

Nej det gjorde jag inte. Och hade det varit otrevligt så hade jag sagt till.
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Nej det gjorde jag inte. Och hade det varit otrevligt så hade jag sagt till.
Och hade någon du precis träffat (dvs någon du inte hade samma tillit och förhållande till) gjort samma sak, dvs använt ett tillhygge du inte såg eller blivit underrättad om, exempelvis en toaborste, till att penetrera dig med, hade det varit helt ok det med?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Såg att du lagt till det här.

Och det är ju det här som saknades i killens fall, helt. Ingen kommunikation, bara köra upp den. Det är där problemet ligger, man gör inte sådant utan att ha en ömsesidig förståelse och överenskommelse.

Men allvarligt hade inte Ts lika gärna kunnat säga stopp när det gjorde ont?

Som sagt någon som inte var riktigt lika korkad hade antagligeninte använt en toaborste och framför allt varit lite mer varsam.

Men jag tycker faktiskt rent tekniskt inte att det är något övergrepp. Däremot om hon hade sagt sluta och han fortsatt då hade det varit en helt annan sak.

Problemet är att kommunikationen brast totalt och att killen var osedvanligt korkad. Låter dessutom som om det var en del sprit inblandad och de inte var så gamla. Många gånger är det en väldigt dålig kombination.

Killens ansvar var att kolla av läget (och antagligen ta efter porrfilmer lite mindre) men samtidigt är kommunikation för det mesta en tvåvägs relation.
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Och hade någon du precis träffat (dvs någon du inte hade samma tillit och förhållande till) gjort samma sak, dvs använt ett tillhygge du inte såg eller blivit underrättad om, exempelvis en toaborste, till att penetrera dig med, hade det varit helt ok det med?

Jag hade sagt till att nästa gång vill jag inte att det är en toaborste och så hade jag hållit bättre koll på vad killen använt för något i framtiden.

Hade det visat sig att killen tänder på att använda toaborstar så hade jag helt enkelt avslutat den relationen för det är inget jag finner sexuellt upphetsande.

Sen tycker jag väl att det inte är direkt smart att använda en toaborste utan att fråga först och hade antagligen dumpat honom bara för att han var så korkad.

Men jag hade inte sett det som ett övergrepp eller liknande bara korkat och fruktansvärt osexigt.

(Nu förutsätter jag att det inte var något våld inblandat. För hade det gjort ont eller varit obehagligt hade jag sagt till med en gång och förutsätter då att kilen slutat omedelbart)
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Jag hade sagt till att nästa gång vill jag inte att det är en toaborste och så hade jag hållit bättre koll på vad killen använt för något i framtiden.

Ska man behöva "hålla koll" så att inte snubben man ligger med får för sig att penetrera en med något som skadar en?!
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Silincer och Tora: Jag förstår på ett sätt hur ni tänker, och tro mig så tänkte jag först. Men sen tänkte jag också, vem fan är gör så? Eftersom jag innan det inte upplevt något konstigt sex så litade jag ju på killen i fråga, det är ju i normala fall en situation som du ska njuta i. Befinner du dig i ett mörkt rum och du känner att du blir penetrerad och det till en början känns bra så tänker du inte på att fråga "vad är det du stoppar upp i fittan på mig?" Det kanske inte är ett lagbrott, men det är oerhört kränkande och jag tror inte du själv skulle vilja ha en toaborste uppkörd i fiffi utan din vetskap. Hade jag sett något så hade jag ju klivit upp med en gång. Jag hade en tanke om att resa mig upp och gå redan då, men jag gjorde inte det.

Oavsett så kan ingen förminska mig eller hur jag känner!

Foinix: Tack för att du står upp för systerskapet!
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Men allvarligt hade inte Ts lika gärna kunnat säga stopp när det gjorde ont?

(....)

Killens ansvar var att kolla av läget (och antagligen ta efter porrfilmer lite mindre) men samtidigt är kommunikation för det mesta en tvåvägs relation.
Ts agerande tar inte ifrån killen hans ansvar att visa grundläggande hänsyn.

Men jag hade inte sett det som ett övergrepp eller liknande bara korkat och fruktansvärt osexigt.
halvt kl, lite allmän reflektion

Jag tycker det här att killen bara var "korkad" är smått obehagligt.

Med det resonemanget - var går gränsen för hur korkad man får vara? Du sa att man ska akta sig för att tala om vad som är onormalt när det gäller sex, men säg då om det finns någon gräns övht för hur mycket man kan pressa innan man måste börja fråga först? Existerar den? Var i så fall?

Hur långt kan man gå utan att behöva ta ansvar, för att man inte förstod att personen inte ville? Kan man göra vad som helst? För det är väl bara för den andra att säga nej till det man kan tänkas hitta på? Fram tills hen säger nej har man fri tillgång till den andra människans kropp?

Finns det någon gräns? Inte vid en toaborste alltså, inte vid främmande föremål i kroppsöppningar, så kanske vid mer renodlat våld, ett litet strypgrepp? Men det finns de som gillar när det är hårdhänt, du kan ju alltid säga nej. Lite gruppsex som man inte talat över innan, några kompisar kommer in och börjar ta för sig? Du kan ju alltid säga ifrån om du inte vill eller blir rädd. Se till att säga ifrån på rätt sätt bara, för kanske är männen så korkade att de inte förstår vad du säger eller vad de gör.

Vi har haft flera rättsfall på sistone där mäns gränslösa idioti tagits upp som ursäkt för övergrepp de objektivt sett begått. En man har sex med redlöst berusad kvinna ur stånd att säga nej - han förstod inte hur berusad hon var, trots att hon föll ihop på gatan, så det var ingen våldtäkt. En man har sex med kvinna som säger nej - han var korkad och trodde inte hon menade nej utan att de (trots brist på överenskommelse) hade dominanssex för hon sa nej i olika tonfall, så det var ingen våldtäkt.

Killen penetrerade ts med en toaborste tills hon blödde - han var "korkad men det var inget övergrepp".

Var är ansvaret, undrar jag då? Varför är män alltid "korkade", de "förstod inte", att hon inte skulle vilja "tänkte han inte ens på". Varför ska vi utgå från att den andra måste säga nej och fram tills dess (och kanske tom efter) är allt ok, fram tills dess finns inget övergrepp, det är bara att köra på?

Se vart den mentaliteten för oss.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Ska man behöva "hålla koll" så att inte snubben man ligger med får för sig att penetrera en med något som skadar en?!
Ja sånt måste man hålla utkik efter, det kan man inte förvänta sig att män ska ha koll på.

Helst ska man ha en psykisk utredning i handen innan man tar av sig kläderna, så man vet hur uppmärksam man måste vara på just den mannen och i vilka sexuella situationer hans tankeförmåga kan tänkas försvinna helt.
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Oavsett så kan ingen förminska mig eller hur jag känner!

Foinix: Tack för att du står upp för systerskapet!
Bra där, fortsätt så!

Jag försöker. Men jag ber om ursäkt för att tråden kommit att handla om lite annat än din ursprungliga frågeställning. Det är ju inte bara jag som styrt den på avvägar men ja...

Jag kan absolut förstå din fråga, att du vill få honom att förstå vad han gjort, att han gjorde fel. Jag har själv haft tankar om att söka upp mannen som våldtog mig och förklara vad han gjorde, ställa honom mot väggen. I mitt fall tror jag nog han vet innerst inne, han visade en smula ånger, men jag vill inte att han ska glömma. Och jag vill att han ska få höra det från mig, inte bara från sina egna fantasier och ombytliga samvete där han ursäktar sig själv.

Jag har inte den möjligheten att kontakta honom, han har gått under jorden, och jag vet inte vad jag gjort om jag kunnat. Kanske hade jag inte gjort det ändå, eller kanske hade hans svar/reaktion eller brist på densamma provocerat och rivit upp så att det inte varit värt det? Jag vet inte.

Jag skulle inte blanda in hans föräldrar dock, de kanske inte ens skulle tro på det och det är inte heller de som måste komma till insikt. Det finns inte mycket de kan göra (om de ens har den typen av relation att de bryr sig om vad deras son gör).
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Ts agerande tar inte ifrån killen hans ansvar att visa grundläggande hänsyn.


halvt kl, lite allmän reflektion

Jag tycker det här att killen bara var "korkad" är smått obehagligt.

Med det resonemanget - var går gränsen för hur korkad man får vara? Du sa att man ska akta sig för att tala om vad som är onormalt när det gäller sex, men säg då om det finns någon gräns övht för hur mycket man kan pressa innan man måste börja fråga först? Existerar den? Var i så fall?

Hur långt kan man gå utan att behöva ta ansvar, för att man inte förstod att personen inte ville? Kan man göra vad som helst? För det är väl bara för den andra att säga nej till det man kan tänkas hitta på? Fram tills hen säger nej har man fri tillgång till den andra människans kropp?

Finns det någon gräns? Inte vid en toaborste alltså, inte vid främmande föremål i kroppsöppningar, så kanske vid mer renodlat våld, ett litet strypgrepp? Men det finns de som gillar när det är hårdhänt, du kan ju alltid säga nej. Lite gruppsex som man inte talat över innan, några kompisar kommer in och börjar ta för sig? Du kan ju alltid säga ifrån om du inte vill eller blir rädd. Se till att säga ifrån på rätt sätt bara, för kanske är männen så korkade att de inte förstår vad du säger eller vad de gör.

Vi har haft flera rättsfall på sistone där mäns gränslösa idioti tagits upp som ursäkt för övergrepp de objektivt sett begått. En man har sex med redlöst berusad kvinna ur stånd att säga nej - han förstod inte hur berusad hon var, trots att hon föll ihop på gatan, så det var ingen våldtäkt. En man har sex med kvinna som säger nej - han var korkad och trodde inte hon menade nej utan att de (trots brist på överenskommelse) hade dominanssex för hon sa nej i olika tonfall, så det var ingen våldtäkt.

Killen penetrerade ts med en toaborste tills hon blödde - han var "korkad men det var inget övergrepp".

Var är ansvaret, undrar jag då? Varför är män alltid "korkade", de "förstod inte", att hon inte skulle vilja "tänkte han inte ens på". Varför ska vi utgå från att den andra måste säga nej och fram tills dess (och kanske tom efter) är allt ok, fram tills dess finns inget övergrepp, det är bara att köra på?

Se vart den mentaliteten för oss.

Gränsen går där det används våld för att kunna göra något. Hade killen tex med tvång hållit isär Ts ben, ja då är det fel. Ts bad ju honom att ta det lugnare och det gjorde han.

Hade killen sett att det började blöda ja då är det fel. Men det var ju mörkt.

Så nej jag tycker inte det är ett solklart fall av övergrepp.

Men som jag väldigt tydligt påpekat flera gånger så har Ts all rätt att känna det hon känner. Det är hennes känslor. Ingen kan säga att de är fel.

Däremot tycker jag att Ts borde vara mer rädd om sig och säga till med en gång när något känns fel eller gör det minsta ont eller känns obehagligt.

Du skriver grundläggande hänsyn. Problemet är att så länge det inte kommer till ytterligheter så är grundläggande hänsyn väldigt olika från person till person. Du sätter dina egna gränser för vad som gäller för dig. Du kan ju inte lita på att den andra personen har samma gränser som du själv.
 
Senast ändrad:
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Nej det tar inte ifrån killen ansvaret (jag skrev klart och tydligt att det var killens ansvar) men det tar inte heller ifrån Ts ansvaret att säga stopp när något inte känns bra.

Men för den sakens skull är det inte Ts fel och killen går inte fri från ansvar. Men det är en massa olyckliga omständigheter runt om som gör att Ts upplever det som en våldtäkt. Vilket hon har all rätt att känna.
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Nej det tar inte ifrån killen ansvaret (jag skrev klart och tydligt att det var killens ansvar) men det tar inte heller ifrån Ts ansvaret att säga stopp när något inte känns bra.

Men för den sakens skull är det inte Ts fel och killen går inte fri från ansvar. Men det är en massa olyckliga omständigheter runt om som gör att Ts upplever det som en våldtäkt. Vilket hon har all rätt att känna.

Stora delar av den här tråden gör mig väldigt illa till mods. Skuldbeläggande av någon som blivit utsatt för sexuella övergrepp känns verkligen fräscht :crazy:

Man kan inte prata om ansvar att säga stopp i såna här situationer. Mängder av människor reagerar med att bli passiva, inte "förstå" vad som händer etc. när de är med om något liknande.
Jag tycker hela ansvaret ligger på killen. Det är skillnad på att två personer som känner varandra väl och brukar ha sex med varandra "överraskar" genom att prova någon ny grej som leksak, helst i nyktert tillstånd och givetvis hela tiden kollar av att allt är bra, mot att en person man inte känner så väl/har sex med regelbundet får för sig att köra upp en toaborste utan att verkligen kolla av innan om det är okej. Att man går med på att ha sex betyder ju verkligen inte att man går med på att få diverse prylar uppkörda i nån kroppsöppning. Jag kan inte riktigt förstå att jag behöver skriva det på ett forum där de flesta är unga kvinnor, år 2014, i Sverige, menmen...

TS: Du har all rätt i världen att känna det du känner. Jättebra att du har sökt hjälp! Det är jobbigt att det tar tid men det kanske också är skönt att ha tagit första steget iallafall?

Finns det någon i din närhet du kan prata med om det du har upplevt? Annars kan skriva vara bra, säger jag av erfarenhet. Att bara skriva om det som har hänt kan vara skönt.
 
Senast ändrad:
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

Det är skillnad på att två personer som känner varandra väl och brukar ha sex med varandra "överraskar" genom att prova någon ny grej som leksak, helst i nyktert tillstånd och givetvis hela tiden kollar av att allt är bra, mot att en person man inte känner så väl/har sex med regelbundet får för sig att köra upp en toaborste utan att verkligen kolla av innan om det är okej. Att man går med på att ha sex betyder ju verkligen inte att man går med på att få diverse prylar uppkörda i nån kroppsöppning.

Det här. Tack. Det här har jag tänkt men inte kunnat formulera. Ärligt talat finner jag det skrämmande hur man kan antyda något annat, och jag är tacksam för att jag inte har stött på det tänket hos någon som jag har sex med.
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

varför försvarar folk snubben. Jag fattar inte. Visst kanske det inte känns "självklart" för alla att kolla med den andre att den säkert är med på noterna men man BORDE, män är ju tydlgen så pass dumma i huvudet att någons skrikande nej uppfattas som "en naturlig del i samlaget, jagkände igen det från andra sexuella kontakter jag haft" trots att den utsatta skrek tills halsen svullnade upp.

Men det kunde ju inte han fattat, penisen har ju inga öron???


OCH VEM BA YEY FAN VILKEN BRA IDE, SPRINGER OCH HÄMTAR TOABORSTEN, NU BLIRE ÅKA AV

liksom????!??!?!?!?
 
Sv: Skriva brev till sin gärningsman?

nu har jag läst övriga svar också och det är så jävla otäckt tycker jag, att så många verkar tycka att dte är ok att ens sexpartner tar sig friheter utan att checka läget. Samt ser det som tjejens ansvar att säga ifrån och "hålla koll". Visst har man ett ansvar men bara för att man hånglat/legat med en person betyder det inte automatiskt att man är sugen på alla snuskiga idéer hen kan få. Gäller både tjejer och killar. Att man legat md någon en gång betyder inte att man absolut vill ligga igen. Eller är sugen på andra sexuella aktiviteter. Det behövs en samtyckeslag och ett förändrat tänk där allt betyder NEJ tills någon säger JA JAG VILL. Tystnad borde inte ses som ett samtycke, särskilt inte som det är en vanlig reaktion när man känner sig utnyttjad/utsatt att gå in i "stänga av-läget".
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 668
Senast: LovingLife
·
Kropp & Själ Jag brukar inte svära eller säga sådana saker men just nu är det precis det jag känner. Jag har i princip ständig ångest men idag tog...
2
Svar
22
· Visningar
2 026
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp