Bukefalos 28 år!

Skrivarhjälp, tack!

Corax

Trådstartare
Nu är jag förtvivlad och känner mig mer än korkad.

Jag har fått en skrivare. En Epson fotoskrivare. Allt är frid och fröjd tills man skriver ut. :smirk:
HUR jag än beter mig så blir utskriften större än pappret. Spelar ingen roll hur jag ändrar och håller på.
Har jag missat nått ställe där det finns massa hemliga inställningar ;) eller är jag bara helt enkelt dum?
Hjälp! Nån?
 
Sv: Skrivarhjälp, tack!

Kolla så att du har angett rätt storlek på papper.
Antar att vi pratar om Windows?
Kontrollpanelen > Skrivare&Fax > Din skrivare, högerklicka > Egenskaper > Utskriftsinställningar
Där ska du sen kunna ändra pappersformatet.
 
Sv: Skrivarhjälp, tack!

Jodå jag har ändrat där också. :(
Tror jag har varit in överallt där man kan knappa in inställningar.
Men jag börjar undra om det inte är datorn i sig som det är fel på. Den är gammal som fan och lite knepig. Testade nämligen att skriva ut text på A4 och efter tre sidor så avbröt datorn(?). *suckar*
Har Win Me på den.

KAN man ha en ny skrivare på en asgammal dator?
 
Sv: Skrivarhjälp, tack!

Vad är det för model av Epson?
Kan vara bra att få reda på så man kan se vad den stöder för versioner av windows.
 
Sv: Skrivarhjälp, tack!

Åh shit. Ska man komma ihåg det också? Ehm...
Ska googla lite å se om jag hittar den...

Ok. Är nästan hundra på att det är en Stylus Photo R240
 
Sv: Skrivarhjälp, tack!

Ok, men det funkar ju inte i alla fall.. *muttrar*

Men visst ska det jag knappar in om jag tar Utskriftsformat (eller vad sjutton det heter)gälla? Eller finns det nån primär inställning nånstans som jag har missat? Har varit in på kontrollpanelen men kammat noll. Det ser ju precis likadant ut där som under Utskriftsformat.
Jag är en jävel på hårdvara med är uppenbarligen kass på mjukvara. :crazy:

Jag har ställt in förhandsgranskning och när jag ska skriva ut så varnar datorn om att bilden är för stor för pappret. Kan det vara bildfilen det är fel på? Formatet? Har Photoshop och jobbar bara med j-peg.
 
Sv: Skrivarhjälp, tack!

Du kan testa att skriva ut en textdokument.
Säger den samma problem?
 
Sv: Skrivarhjälp, tack!

Nja... Jag testade ju, men det var på A4. Är inte så sugen att skriva ut text på fotopapper. Fast det kanske blir en ny fluga, vem vet? *haha*
 
Sv: Skrivarhjälp, tack!

he he jo på fotopapper är det nog inte sååå bra :)

Du kan testa att öppna word och sedan importera en bild och sen skriva ut.
 
Sv: Skrivarhjälp, tack!

Är bilden i rätt format då, så den inte är för stor för pappret?
 
Sv: Skrivarhjälp, tack!

Har du installerat några drivrutiner till den? Kanske hjälper, kanske är fullständigt onödigt. Jag vet inte.

/Ida
 
Sv: Skrivarhjälp, tack!

Jodå jag har installerat den.
Den funkar ju, bara inte riktigt som jag vill...
 
Sv: Skrivarhjälp, tack!

När du håller på med bilden i något program måste du väl kunna se höjd och bredd? Då kan du ju se om det överstiger papprets storlek...
 
Sv: Skrivarhjälp, tack!

Med risk för att låta korkad men ska inte det ställas in av sig själv när man skriver ut??
 
Sv: Skrivarhjälp, tack!

Ok. Jag testade och det verkade funka ypperligt. Den varnade fortfarande för för stor utskrift men såg bra ut på förhandsgranskningen. Så jag printade.
Men... :smirk:
Det måste vara nå vaj på min dator för skrivaren avbröt efter några centimeters utskrift och datorn sa att kontakten inte kunde upprätthållas.
Det är inte första gången det händer. Samma sak sker när man försöker ladda in bilder från mobilen.
Så nu frågar jag i stället vad som felas min dator. :crazy:
 
Sv: Skrivarhjälp, tack!

Corax skrev:
Med risk för att låta korkad men ska inte det ställas in av sig själv när man skriver ut??
Nej, bilden skrivs ut i den storlek som den är, om du inte använder t.ex. guiden för bildutskrift (Windows XP har det iaf, tror ej äldre OS har det)...
 

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 558
Senast: Habina
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 755
Senast: Crossline
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
19 120
L
  • Artikel
Dagbok Varning först att det här blir jätte långt och dåligt skrivet. Men jag vill ändå ge som en förklaring ifall nån bryr sig men fattar om...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 916
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Guldfasanerna
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp