Skulle du vaccinera dig? (covid-19)

Om ett vaccin blir godkänt inom ett år eller mer, skulle du vaccinera dig?

  • Ja

    Röster: 112 62,2%
  • Nej

    Röster: 68 37,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    180
ja tips att kolla YT etc blir rätt märkligt.

Däremot är det knappast märkligt att ett vaccin för Covid-19! kan framställas . Där förstår jag inte alls vad du avser när du inte tror det.

vad är det för väldigt samhällsvanliga virus du avser det inte finns möjlighet att ta fram vaccin ?
HIV tex har man kämpat med ända sedan det upptäcktes.
Vanlig hederlig vinterkräksjuka.
Herpes.

Men det jobbas så klart på de fronterna också. Det jag vill säga är att det är inte så lätt.
 
HIV tex har man kämpat med ända sedan det upptäcktes.
Vanlig hederlig vinterkräksjuka.
Herpes.

Men det jobbas så klart på de fronterna också. Det jag vill säga är att det är inte så lätt.

Absolut.
Att kolla YT etc blir däremot som jag kommenterade i citatet du svarar på rätt märkligt att delge som info och tips För kunskap etc
 
Det finns flera forskar team som tar fram olika vaccin mot Covid-19. CNN visade det har i gar (eller forrgar?) och de sager att det ar det som kommit langst da man inte anvander viruset sjalvt i vaccinet. Jag ar inte tillrackligt insatt for att veta om andra har fatt nagot vaccin.

Traditionellt ar USA ganska sena "pa bollen" da medicin och vacciner testas langre har an i Europa da USA har en langre testing tid lagstadgad.

just nu är forskarvärlden rätt synkad ang samarbete gällande Covid-19..

ang USA och testade godkända preparat så är de rätt lågt på skalan ang sådant för allmänheten. Det går ju utmärkt att handla div på vanliga drugstore utan recept rakt över disk, inkl piller som innehåller förbjudna preparat i många andra länder .
 
just nu är forskarvärlden rätt synkad ang samarbete gällande Covid-19..

ang USA och testade godkända preparat så är de rätt lågt på skalan ang sådant för allmänheten. Det går ju utmärkt att handla div på vanliga drugstore utan recept rakt över disk, inkl piller som innehåller förbjudna preparat i många andra länder .

Typ vilka preparat?
Da jag aldrig forsokt handla sadant som ar receptbelagt i Europa har i USA vet jag inte hur det ar i Andra Stater, men har i Oregon behover vi recept till, typ, alla de man kraver recept for i Sverige.
 
Typ vilka preparat?
Da jag aldrig forsokt handla sadant som ar receptbelagt i Europa har i USA vet jag inte hur det ar i Andra Stater, men har i Oregon behover vi recept till, typ, alla de man kraver recept for i Sverige.
Nu är det ju ett tags sen jag var i USA och då var jag i Nevada sist, men där var melatonin receptfritt på apoteket, då det räknades som hälsokost typ. Här i Sverige är det receptbelagt.

Samma sak med linser kunde man bara gå in och köpa över disk, vilket man behöver recept för i Sverige.
 
Nu är det ju ett tags sen jag var i USA och då var jag i Nevada sist, men där var melatonin receptfritt på apoteket, då det räknades som hälsokost typ. Här i Sverige är det receptbelagt.

Samma sak med linser kunde man bara gå in och köpa över disk, vilket man behöver recept för i Sverige.

Ratt. Melatonin koper man over disk, daremot inte kontaktlinser om man inte har en "Preskription". Da jag har anvant contaktlinser (numera glasogon) vet jag att man inte kan kopa dem over disk vare sig pa ostkusten eller vastkusten ... eller i Colorado utan lakar prescription. :p

Rent generellt tar det dock langre tid for studier av nya mediciner innan de, sa att saga, blir frislappta pa marknaden har i USA.
 
Typ vilka preparat?
Da jag aldrig forsokt handla sadant som ar receptbelagt i Europa har i USA vet jag inte hur det ar i Andra Stater, men har i Oregon behover vi recept till, typ, alla de man kraver recept for i Sverige.

Sorry för sent svar- jag såg att du taggat mig men har glömt av att svara.

Rakt av och enklast till hands svar: alla bantningspiller over the counter som FDA inte alls reglerar på samma sätt som mycket övrigt. Hostmedicin , painkillers etc över disk som inom EU inte tillåts annat än över recept står också nära till hands över det jag direkt associerar runt.
 
Sorry för sent svar- jag såg att du taggat mig men har glömt av att svara.

Rakt av och enklast till hands svar: alla bantningspiller over the counter som FDA inte alls reglerar på samma sätt som mycket övrigt. Hostmedicin , painkillers etc över disk som inom EU inte tillåts annat än över recept står också nära till hands över det jag direkt associerar runt.

Fast det finns ocksa en hel del hostmediciner och annat likanande som man kan hitta i UK, och annu mer i Holland, men inte har. Jag skulle tro att det finns at bada hall ...
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Hemmet Letar efter mitt nästa boende och blir lite nyfiken på hur ni hade resonerat om ni hade varit köpare. Motivera gärna ert svar :)
Svar
10
· Visningar
1 326
Senast: Lobelia
·
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
771
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Var hos husläkaren i veckan och blev uppmanad att vaccinera mig mot bältros. Jag har sett reklam på tv att om man är över 60 år så...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 470
Senast: hastflicka
·
  • Omröstning
Hemmet I ett fall där man bor och sover ensam i en dubbelsäng, är det bäst med ett stort täcke eller två små (normalstorlek)? Tänker både...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
7 789
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp