Snart kommer deklarationen.

Jag kom in nu men min är nog inte klar än för jag hittar bara pdf:er för tidigare år.
I år har jag ingen känsla alls. Det är första året själv med hus/bolån och har en del andra saker som kan påverka både uppåt och neråt såvitt jag förstår. Blir väl en överraskning när det plingar till i Kivra sen då...
 
Jag brukar få tillbaka en liten slant, ett par tusenlappar, de kommer gå till att betala räkningar då det känns som jag har alldeles för många extra nu med fler hästar i år och föl och grejer 🫠
 
Det har kommit upp ett meddelande att deklarationen kommer upp 8 mars på skatteverkets sida. Antar att de har fått göra så får att inte sidan ska krascha.
 
Det har kommit upp ett meddelande att deklarationen kommer upp 8 mars på skatteverkets sida. Antar att de har fått göra så får att inte sidan ska krascha.
Hos mig står det 19 mars.

Jag brukar alltid behöva betala några tusenlappar i restskatt men hoppas att det kanske blir +-0 i år i och med de högre räntorna.
 
Jag såg imorse, gick att logga in på första försöket. PDF:en fungerade inte men en sammanfattning gick att se i text och siffror direkt på deklarationssidan liksom. Får överraskande mycket, 11 000 tillbaka, beror nog på lite föräldraledighet, rotarbete och räntor (fast jag har bundna räntor, kan det ändå påverka?). Min man kom också in imorse, han får nästan dubbelt tillbaka mot mig (beror nog mest på föräldraledighet) så det blir en välbehövlig summa in på renoveringskontot :up:
 
Hos mig står det 19 mars.

Jag brukar alltid behöva betala några tusenlappar i restskatt men hoppas att det kanske blir +-0 i år i och med de högre räntorna.
19e mars öppnar deklarationstjänsten, men själva underlaget finns (från iaf 8e mars om inte nu) på mina sidor som en pdf fil (det är alltså två olika saker, deklarationstjänsten vs underlaget vissa kan se redan nu)
 
Kom in på sidan och lyckades se vad jag tjänat respektive betalat i skatt så en preliminär uträkning på de siffror visar att jag får tillbaka några tusenlappar. Vore skönt att slippa betala
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
443
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 100
Senast: Norma
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 326
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp