Nu när jag ändå skrivit här kanske jag ska våga hoppa in i tråden officiellt också
Jag går in i vecka 9 imorgon och vi har varit på tidigt UL i veckan som visade att allt såg bra ut. Beräknad till 21 oktober som det ser ut nu. Har ett till UL om 2 veckor via fertilitetskliniken och sen har vi bestämt oss för att även bekosta NIPT+UL privat veckan efter det.
Jag har haft väldigt mycket molvärk ända sedan jag blev gravid men den har minskat senaste dagarna. Illamående har varit förvånansvärt lite (jag var övertygad om att jag skulle kräkas massor men har inte ens hulkat en gång) och det går över när jag äter. Även om jag inte är sugen på mat så går det bra att äta och då försvinner illamåendet. Jag känner oftast av det förmiddag och sen sen eftermiddag. Inte så mycket där emellan.
Men jag är väldigt trött hela tiden och skulle kunna sova jämnt!
Vi har inte berättat för någon i familjen ännu, eller jobbet. Enbart fyra personer som vet som också hängt med på hela IVF-resan.
Jag är fortfarande rädd för att få missfall typ hela tiden så har inte vågat berätta liksom. Men samtidigt längtar jag efter att berätta och se deras reaktioner. Särskilt min mamma är övertygad om att vi aldrig kommer skaffa barn och har till och med sagt något i stil med ”ja men hos er kommer det ju inte bli något barn så ska ni inte…”. Pappa frågade bara häromdagen och jag hade så svårt att inte berätta för honom!
När har ni andra berättat?