Meeen så himla himla go och fin

Sussar så sött! Så magiskt! Hoppas ni alla tre mår bra trots förlossningen som inte blev som tänkt.
Ungen mår prima i alla fall, mamman är dock sliten fortfarande efter förlossningen. Förhoppningsvis kommer det kännas bättre när vi får gå igenom förlossningen med barnmorskan som vill hjälpa oss att anmäla det hela.
Men otroligt lycklig över att han mår bra i alla fall.
Gick över tiden och fick bli igångsatt tyvärr, tog 3 dagar innan kroppen kom igång och då bröt helvetet ut med värkar från helvetet med 5 i minuten under 2 dagar. Fick kramplösande, bricanyl, morfin, lustgas samt epidrual för jag var helt utmattad och bara låg och krampa.
Skrek efter KS men nekades för det inte fanns tillräckligt med personal på varken förlossningen eller OP och dom fick "stanna" upp mina värkar på dag 4 av igångsättningen just för personalbristen.
Dom fick sätta elektrod på lilleman då det fanns viss oro att han inte heller skulle orka det hela.
På dag 5 satte dom in värkstimulerande igen, jag var helt borta och grät och bönade om KS men ignorerades, ingen ville riktigt samtala med min man heller som var superolig om jag eller sonen skulle orka länge till.
Fick tillslut krystvärkar vid 18 och jag trodde jag skulle dö tack vare utmattningen och hög som ett satans hus, under 15min var han ute och har aldrig i hela mitt liv kännt sådan tacksamhet att det gick bra till sist.
Sprack en grad 3:a, fick sys i 3 omgångar för fanns bara en behörig läkare som kunde sy. Tog 2h innan jag kunde bli sydd klar.
"Min barnmorska" erkänner grav vårdmiss av mig och sonen, skandal att jag behövde gå över till v.43, fick utstå vad som kan hända vid personalbrist, att dom lät mig "lida" till utmattning och att KS skulle egentligen ha gjorts om det hade funnits folk på förlossningen och OP.
Är som tur inte traumatiserad, men känner mig snuvad på min första och enda förlossning, ledsen att ha känslan att dom spelade på mitt barns liv och hur illa det kunde ha gått, vilket dom själva erkänner.
@Wenniz Och om du vill och när du känner dig redo får du såklart gärna berätta om er förlossning

Kram!!