Låter lite lika våra tjejer (nu är förvisso vår bara ett par dagar, så kanske tidigt än att utvärdera). Men lillasyster här skiljer sig tydligt från storasyster i samma ålder. Vill bara vara nära (men båda föräldrarna går bra än så länge) och går absolut inte att lämna ifrån. Men är världens nöjdaste så fort hon får närkontakt. Blir kankse en sjal- snarare än vagnbebis det här. Hur sover ni på nätterna? Det är.vårt största huvudbry nu. Och har.ni testat napp? Har någon förhoppning om att det kanske kan hjälpa något
Är dock tacksam som nysnittad att hon är så otroligt duktig ammare! Hon är som en sugfisk som kan haka sig fast med fint grepp på bröstet oavsett hur jag lägger henne. Med syrran behövde jag sitta i bra position, lägga till henne precis rätt osv men denna gång kan jag ligga/sitta hur som helst och lilla bara greppar tag även om hon typ är upp och ner. Fantastiskt

Skönt att inte behöva krångla sig upp till sittande eller sidoläge som nysnittad, eller behöva liggamma med bebis fötter precis över såret osv.
Måste dock få klaga på min mage! Den är så oerhört gasig, verkligen det mest besvärande just nu. Och kommer inte igång med att göra nr 2, precis som sist. Så magbesvären förstör första tiden här! Äter kiwi, katrinplommon och tog även första dosen movicol här så får vi se om det reder sig...