Besök hos bm idag, och till min förvåning fick sf-måttet godkänt idag. Bebisen är pigg och ligger med huvudet nedåt, om än inte fixerad än. Min foglossning har försvunnit och jag mår på det hela taget bra. Blodtrycket var dock lite högt idag, så vi bokade in ett extra besök i nästa vecka för att stämma av det.
Annars slår det mig ibland att det ju är JÄTTEKONSTIGT att det finns en levande liten människa i mig som min kropp byggt ihop

Min hjärna verkar heller inte riktigt ta in att vi snart ska ha en liten bebis i huset igen. Men nu har vi börjat ta oss samman och begärt tillbaka utlånat babyskydd och köpt ett paket miniblöjor, sen kände vi att vi nog har allt som behövs
En annan otippat grej är att jag tror vi har ett förnamn klart

Eller vi konstaterade idag att det nog är två slutkandidater som vi båda tycker är två bra namn, och vi verkar båda luta mer mot det ena. Men vi ska smaka på det i någon vecka och sen stämma av. Däremot verkar det bli lite stök med andranamn. Vi har tidigare kört på att vi valt varsitt andranamn och då till pojkarna valt varsitt släktnamn från rätt långt tillbaka i tiden. Nu vill min man ge kommande dottern sin mammas namn som mellannamn. Jag tycker det blir skumt om jag då inte ger henne min mammas namn som andra mellannamn, men samtidigt gillar jag inte att plocka namn så nära ifrån i släkten. Och dessutom tycker jag att det blir skumt i så fall att ingen av de tidigare barnen fick min pappas namn som mellannamn. Min man har en mer komplicerad relation till sin pappa så han påverkas inte av den logiken. Men det känns som ett orättvist statement att ungen ska få sin farmors namn men inte sin mormors, när mormor är så himla bra och engagerad i barnbarnen dessutom. Suck. Hur gör ni andra/hur har ni tänkt göra med eventuella andranamn?