Sommar lov

Jag vill bara skriva lite här för jag har ganska så mycket ensam känslor och då känns det som det iallafall hjälper lite att skriva här till er ❤️ För jag vet att det finns många här som bryr sig även fast jag kanske inte märker det alltid. Men då vill jag iallafall skriva ❤️
Men ja jag kan börja med att jag vet att mamma har berättat om det som hände. Så det be höver jag kanske inte förklara nånting om.
Och i fredags så var det skol avslutning. Och jag var med på den som var mitt mål så jag klarade iallafall det. Så nu är jag KLAR med grund skolan som känns helt o verkligt och konstigt. Och lite jobbigt för jag kommer ändå sakna skolan och lärarna och klassen och allting även fast jag inte var där så jätte mycket.
Men jag gick ju i en liten grupp och både min pojk vän och min kompis gick också i den och det kommer jag sakna. Och att då träffade jag han varje dag i skolan iallafall för personalen här tycker inte att jag ska um gås med han för mycket utan att jag ska ha energi för annat också och att det inte är så bra att bara um gås med en enda person helatiden. Och jag fattar väl lite hur dom tänker men ändå inte för att det laddar ju upp mitt batteri också. Och jag träffar ju domandra här varje dag så jag tycker inte att jag BARA um gås med han iallafall.
Men jag vet inte hur det blir i sommar iallafall. Och ridningen är sista gången på tisdag sen är det sommar uppe håll. Och domflesta tycker nog att det är skönt med sommar lov men jag tycker bara att det känns som hur lång tid somhelst och INGET kommer hända. Så för mig så känns sommaren som en jätte lång jobbig tid bara. Men det är väl mera possitiva saker som kommer hända också men det känns bara inte som det. Utan det känns bara jobbigt för att det är ingen som normal vardag och jätte många saker som jag inte kan göra som andra kan. Så det känns som jag blir ännu mera på mind om allt sånt på sommaren.
Och justnu så måste jag även ha en personal med mig helatiden och det är också väldigt jobbigt tycker jag. Men jag fattar såklart varför men då kanske jag måste ha så hela sommaren isåfall och det orkar jag bara inte. Men jag försöker att inte tänka så långt i fram tiden utan att bara ta en dag i taget liksom. Men som exempel idag så har jag INGET in planerat så då känns även bara en dag som jätte långt.
 

Hej Emma @EmmaFilippa grattis till examen från grundskolan! :bump: Bra jobbat :bow: Du kan skriva här så mycket eller lite du känner att du orkar och vill vi hejar på dig oavsett och ingen här tror att det är för att du tycker att det är något fel på bukefalos. Vi förstår att du behöver dra ner på tiden här just nu, det är förövrigt något som kan hända oss alla i perioder har jag inte heller varit så aktiv här för att det blivit för mycket. Det låter som ett bra första mål med valpen! :)
Tack ❤️
 
Klokt! Jag skulle med behöva hålla nere på buke eller alltså skärmtid överlag! Slog mig häromdagen att när jag var i din ålder var mobilerna inte så moderna så man kunde hänga här hela tiden och vet du art jag mådde fasen bättre på den tiden. Jag tror inte det är alls bra med så mycket skärm och påverkan av olika slag från internet..
Det är nog både och tror jag iallafall. För som du skrev att det blir kanske förmycket skärm tid och på verkan helatiden på ett neggativt sätt. Men också så hade jag inte haft NÅN vän på väldigt lång tid ifall jag inte hade skrivit här och lärt känna personer här så det hade varit ännu mera ensamt. Så det kanske var bättre förut på ett sätt men inte på ett sätt tror jag.
 
Det är nog både och tror jag iallafall. För som du skrev att det blir kanske förmycket skärm tid och på verkan helatiden på ett neggativt sätt. Men också så hade jag inte haft NÅN vän på väldigt lång tid ifall jag inte hade skrivit här och lärt känna personer här så det hade varit ännu mera ensamt. Så det kanske var bättre förut på ett sätt men inte på ett sätt tror jag.
Det är ju helt riktigt, du har ju verkligen en vinst i det! 🤗
 
Grattis till sommarlov och examen från grundskolan! 🩷🌸 klart det känns annorlunda på flera vis att lämna något man ändå varit bekant med, absolut! 🤗.

Håller med om att dagarna blir långa när man inte har nått att göra- tyckte framförallt det i din ålder då man ju inte hade en massa måsten som får tiden att gå (eget hushåll osv), känner helt klart igen mig i det! 🤗.

Vad mysigt det låter med stugan 😍 vart i landet? Alltså norr? Söder eller väst-östkust? 😍. Sambons syster bor i norr (utanför Sundsvall är väldigt norr för mig fast jag vet det eg inte är så 😂) och när vi varit där på besök på sommaren har vi fått låna hennes sambos familjs stuga, mitt ute i ingenstans typ och så harmoniskt 😍.
Tack ❤️
Och ja jag tycker att det känns väldigt jobbigt bara när man bara väntar. Men jag vet att jag be höver ha lugna dagar också för både kroppen och hjärnan be höver vila men jag tycker att det är svårt.
Och jag vill inte skriva var stugan är men hoppas det är okej ❤️ Men det låter jätte mysigt med den stigen som ni har lånat iallafall! Vi var på en utflykt igår och hade lunch paus vid en sjö mitt i skogen ungefär och det var heeelt tyst förutom fåglar. Men man hörde inga bilar eller nånting och det var skit mysigt!
 
Tack ❤️
Och ja jag tycker att det känns väldigt jobbigt bara när man bara väntar. Men jag vet att jag be höver ha lugna dagar också för både kroppen och hjärnan be höver vila men jag tycker att det är svårt.
Och jag vill inte skriva var stugan är men hoppas det är okej ❤️ Men det låter jätte mysigt med den stigen som ni har lånat iallafall! Vi var på en utflykt igår och hade lunch paus vid en sjö mitt i skogen ungefär och det var heeelt tyst förutom fåglar. Men man hörde inga bilar eller nånting och det var skit mysigt!
Såklart, kroppen och sinnet är ju ändå unga och full av energi i grunden tänker jag! Svårt helt klart.

Givetvis behöver du inte det, det förstår och respekterar jag självklart!! ❤. Ja den är jättemysig att besöka, ingen el så lite speciellt 😄 och precis bredvid sjön och så de där norrländska kullarna, jättefint 😍.

Låter som en riktigt mysig utflykt 🥰.
 
Roligt att höra av dig, och grattis till avklarad grundskola från mig också!

Jag kan känna igen mig i tankarna att tiden går så långsamt om det inte finns några hållpunkter. Men jag har märkt att det brukar lösa sig i alla fall.

Håller du ännu på med pyssel och färgläggning? Jag brukar lösa korsord ibland när jag inte har något bättre för mig. Man får lite tid att gå och så kan man koncentrera sig på det.

Paus från forum brukar jag också ha ibland när jag behöver.
 
Grattis till examen!
Förstår att det kan kännas jobbigt att inte ha något planerat. Jag kan också tycka att det känns som "slöseri" och lite vemodigt med en massa ledig tid om jag inte har något kul eller viktigt att fylla den med. Du får försöka tänka att den här sommaren är till för att läka och återhämta dig, så kommer det fler somrar att orka göra roliga saker på sen. :heart

Kommer du få rida något på mammas häst i sommar tror du?
 
Hej @EmmaFilippa och grattis till att ha gjort klart grundskolan 🌷Det kan kännas väldigt tomt och konstigt när en uppnått mål en strävat mot. Den känslan överraskade mig första gången jag råkade ut för den, för jag hade trott att det bara skulle kännas glatt och roligt då. Jag hoppas iallafall du får en sommar med mycket valpgos och att stugsemestern blir mysig!
 
Såklart, kroppen och sinnet är ju ändå unga och full av energi i grunden tänker jag! Svårt helt klart.

Givetvis behöver du inte det, det förstår och respekterar jag självklart!! ❤. Ja den är jättemysig att besöka, ingen el så lite speciellt 😄 och precis bredvid sjön och så de där norrländska kullarna, jättefint 😍.

Låter som en riktigt mysig utflykt 🥰.
Det låter jätte fint ❤️ Och ja det var jätte mysigt!
 
Roligt att höra av dig, och grattis till avklarad grundskola från mig också!

Jag kan känna igen mig i tankarna att tiden går så långsamt om det inte finns några hållpunkter. Men jag har märkt att det brukar lösa sig i alla fall.

Håller du ännu på med pyssel och färgläggning? Jag brukar lösa korsord ibland när jag inte har något bättre för mig. Man får lite tid att gå och så kan man koncentrera sig på det.

Paus från forum brukar jag också ha ibland när jag behöver.
Tack ❤️
Jag har inte pysslat eller färg lagt på jätte länge men det är väl inte att jag har slutat utan jag bara har inte haft lust. Kors ord är oftast förmycket för min hjärna så jag inte kan tänka men jag brukar göra sudoku ibland iallafall.
 
Grattis till examen!
Förstår att det kan kännas jobbigt att inte ha något planerat. Jag kan också tycka att det känns som "slöseri" och lite vemodigt med en massa ledig tid om jag inte har något kul eller viktigt att fylla den med. Du får försöka tänka att den här sommaren är till för att läka och återhämta dig, så kommer det fler somrar att orka göra roliga saker på sen. :heart

Kommer du få rida något på mammas häst i sommar tror du?
Tack ❤️
Men ja denhär sommaren kanske är för åter hämting och så men det känns ändå bara jobbigt. Och det är svårt att tänka att det kommer fler somrar som jag kan göra roliga saker för många saker KAN jag ju iallafall inte göra iallafall inte som jag skulle vilja.
Och om att rida på mammas häst så det är en sak som jag har tänkt på faktist. För en jobbig sak med sommaren är att det är uppe håll på ridningen så nästa vecka är sista gången och sen är det inget förräns i augusti. Och då känns det som jag kommer tappa jätte mycket även fast jag inte precis kan rida såmycket nu heller. Men jag kommer nog bli mycket mera rädd igen då.
Så ja jag skulle vilja rida lite ibland iallafall men jag vet inte om jag kommer kunna rida på mammas häst nånting heller för vet inte om det går med ut rustningen och så plus så är det ju en bit att åka och jag måste ha hjälp och så. Så jag vet inte riktigt hur det kommer bli.
 
Hej @EmmaFilippa och grattis till att ha gjort klart grundskolan 🌷Det kan kännas väldigt tomt och konstigt när en uppnått mål en strävat mot. Den känslan överraskade mig första gången jag råkade ut för den, för jag hade trott att det bara skulle kännas glatt och roligt då. Jag hoppas iallafall du får en sommar med mycket valpgos och att stugsemestern blir mysig!
Tack ❤️ Och ja det hoppas jag också!
 
Grattis till examen från grundskolan! :heart

Förstår att det känns trist med en massa dagar utan något särskilt att göra. Kan du få hjälp med att planera upp lite olika aktiviteter så att det finns något att se fram emot lagom långt fram i tiden? 🙂 Se på en film varje vecka eller välja en serie och kolla på ett avsnitt om dagen eller så, kanske med hästtema? Jag tycker om att spela brädspel på sommaren, det finns verkligen oändligt med alternativ för alla åldrar.
 
Grattis till examen från grundskolan! :heart

Förstår att det känns trist med en massa dagar utan något särskilt att göra. Kan du få hjälp med att planera upp lite olika aktiviteter så att det finns något att se fram emot lagom långt fram i tiden? 🙂 Se på en film varje vecka eller välja en serie och kolla på ett avsnitt om dagen eller så, kanske med hästtema? Jag tycker om att spela brädspel på sommaren, det finns verkligen oändligt med alternativ för alla åldrar.
Tack ❤️ Vi ska göra ett sommar schema imorgon på vecko mötet så efter det så är det nog lite lättare att planera iallafall. Men ja kanske att hitta nån bra serie skulle kunna vara en bra sak!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
807
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 703
L
  • Artikel
Dagbok Dethär blir bara kort för min pojkvän komme snart. Men jag vill bara berätta en sak och dela med mig till ni här som kanske tycker att...
2
Svar
27
· Visningar
2 328
L
  • Artikel
Dagbok Igår så var mamma och pappa och min valp här ❤️ Och det gick faktist ganska bra och valpen och M kom mycket mera överens denhär gången...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp