Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån är mallig över sin matstol, men hon är på tok för ostabil att sitta där själv...Visa bifogad fil 21992
Sitter era i matstol?
Jag hämtade en idag som jag ska ha vid matbordet. En annan hämtar jag på lördag som jag kan ha i köket så han kan sitta med och pilla med små matbitar medan jag lagar mat så småningom. Båda har säkerhetsbälte så han ska nog kunna sitta kvar!
 

Bifogade filer

  • 20181129_175558.jpg
    20181129_175558.jpg
    218 KB · Visningar: 30
Känns fantastiskt att nattningen funkar så smidigt - hoppas det fortsätter såhär...
Dagarna i övrigt är ju inte mycket vila för mig. Liten har gått med på att sova i vagnen, men slängt in - om den rör sig. Så vill jag att han ska sova får jag ut och gå. På förmiddagen är det helt okej, men sen behöver han sova lite på em med. Det blir ganska bra motion för mig 😂 hoppas han går mer på att sova även om vagnen står stilla framöver eller i sängen även dagtid...

Satte ihop en första matstol häromdagen - men än är han lite liten.
Och han vill fortfarande inte vara själv någon längre stund. En halv macka för mig medan han satt i babysittern imorse är rekordet för dagen.
 
Ett bekräftat fall av mässling 10 km från oss. Ovaccinerat barn som åkt utomlands till område med mässlingsutbrott. Sedan har de varit på både dagis och samlingar :banghead:

Bor i ett område med stort vaccinationsmotstånd :meh:
 
Ett bekräftat fall av mässling 10 km från oss. Ovaccinerat barn som åkt utomlands till område med mässlingsutbrott. Sedan har de varit på både dagis och samlingar :banghead:

Bor i ett område med stort vaccinationsmotstånd :meh:

Stackars barnet som åkt på mässling, men skapar ju även enorm oro bland föräldrar till bebisar som inte hunnit få sina vaccinationer klara :nailbiting: Nora har inte fått sin andra omgång ännu, jag hade ju varit skitorolig då :nailbiting:
 
Stackars barnet som åkt på mässling, men skapar ju även enorm oro bland föräldrar till bebisar som inte hunnit få sina vaccinationer klara :nailbiting: Nora har inte fått sin andra omgång ännu, jag hade ju varit skitorolig då :nailbiting:

Här får de mässling först vid 1 år... så finns en viss oro. Speciellt med tanke på hur rörlig familjen hade varit
 
Stackars barnet som åkt på mässling, men skapar ju även enorm oro bland föräldrar till bebisar som inte hunnit få sina vaccinationer klara :nailbiting: Nora har inte fått sin andra omgång ännu, jag hade ju varit skitorolig då :nailbiting:

Mässling är inte med i 3+5 månaders vaccinet utan egentligen först vid 18 månader. Kan ges från. 6 månader men då ska det till rejäla risker. Tas det före ett års ålder måste sprutan tas igen vid 18 månader.
 
Mässling är inte med i 3+5 månaders vaccinet utan egentligen först vid 18 månader. Kan ges från. 6 månader men då ska det till rejäla risker. Tas det före ett års ålder måste sprutan tas igen vid 18 månader.

Såg det sen i efterhand. Hade om än möjligt varit ännu mer oroad då :nailbiting:
 
Tror liten haft en mardröm. Vi har sovrummet på övervåningen, han låg och sov i min säng. Jag var på nedervåningen och höll på med tvätt. Hörde plötsligt hur han var jätteledsen, värre än när han vaknar och tycker man dröjer för länge.
Sprang upp och han kändes orolig, men lugnade sig fort när jag pratade med honom.
Labradoren kom och lade sig intill honom, jag gick ner för att gå på toa och när jag nu kom upp så sov han igen - med handen på labben :love:.
Labben är fortfarande lite avundsjuk, men tyr sig mer och mer till sin lillebror :heart.
 
Ett bekräftat fall av mässling 10 km från oss. Ovaccinerat barn som åkt utomlands till område med mässlingsutbrott. Sedan har de varit på både dagis och samlingar :banghead:

Bor i ett område med stort vaccinationsmotstånd :meh:
:eek::mad::mad:

Alltså, folk! Stackars det drabbade barnet. Och stackars er med en liten som inte fått vaccin än. Jag vet att det finns några enstaka antivaxxare i min närhet, men har alltid tänkt att de är undantag. Kanske ska höra med bvc om de har koll.

Diskuterade mässling med sambons mormor för två veckor sedan. Hon hade fått nedsatt syn efter att ha haft mässlingen. Och det hade gjort så ont i både kropp och ögon när hon var sjuk.
 
:eek::mad::mad:

Alltså, folk! Stackars det drabbade barnet. Och stackars er med en liten som inte fått vaccin än. Jag vet att det finns några enstaka antivaxxare i min närhet, men har alltid tänkt att de är undantag. Kanske ska höra med bvc om de har koll.

Diskuterade mässling med sambons mormor för två veckor sedan. Hon hade fått nedsatt syn efter att ha haft mässlingen. Och det hade gjort så ont i både kropp och ögon när hon var sjuk.

Tror vaccinationsproccenten ligger på 75% för mässling i grannkommunen där det finns ett bekräftat fall. De räknade med att över 300 kommit i direkt kontakt med familjen. (Dagis,samlingar osv). Många är ovaccinerade.
 
Tror vi är inne i ett språng igen. Kinkig kille. Om det inte är effekter från vaccinationen i fredags men han har inte haft någon feber. Sist kom det iofs också kink efter ett par dagar först.

På matfronten är majs och banan fortfarande favoriter, blåbär slank ner, smakprov av mammas frukostfil bubblar ut igen och äggula får vi kväljningar av..
 
På matfronten är majs och banan fortfarande favoriter, blåbär slank ner, smakprov av mammas frukostfil bubblar ut igen och äggula får vi kväljningar av..

Visst är det kul att se vad de gillar och inte :D vi testade lite av en pureburk med jordgubb, blåbär och äpple nu i morse och det tyckte han var riktigt smaskigt :D smaskade med munnen och såg jätteglad ut när han kände smaken. Naturell yoghurt gillar han också och banan. Bebisgröten är lite olika, ibland smaskar han i sig och andra gånger blir det bara massa kväljningar. Annars får han oftast smaka något från min tallrik vid lunch och middag och det kan bli allt från ”jättegott, jag vill ha mer” till grimaser och kväljningar :o
 
Börjar fundera mer och mer på det här med syskon. Fördelar och nackdelar. Svårt. Tror det har att göra med att svägerskan nyss fick sin andra.
Kommer alltid tillbaka till att det räcker med sonen, men sen börjar jag fundera igen :p.
Min största farhåga är om jag kan älska ett barn till lika mycket (gissar att det går automatiskt, men är ändå orolig).
 
Börjar fundera mer och mer på det här med syskon. Fördelar och nackdelar. Svårt. Tror det har att göra med att svägerskan nyss fick sin andra.
Kommer alltid tillbaka till att det räcker med sonen, men sen börjar jag fundera igen :p.
Min största farhåga är om jag kan älska ett barn till lika mycket (gissar att det går automatiskt, men är ändå orolig).

Med två täta barn kan jag säga att allt går. Kärleken räcker även om man älskar dem på två olika sätt

Kul kuriosa. Sover bättre som tvåbarnsmor än med ett barn (äldsta har äntligen börjat sova hela nätter och lillebror vaknar 1-2 gånger enbart för mat och närhet)
 
Börjar fundera mer och mer på det här med syskon. Fördelar och nackdelar. Svårt. Tror det har att göra med att svägerskan nyss fick sin andra.
Kommer alltid tillbaka till att det räcker med sonen, men sen börjar jag fundera igen :p.
Min största farhåga är om jag kan älska ett barn till lika mycket (gissar att det går automatiskt, men är ändå orolig).

Jag är fortfarande nöjd med tösen. Men när "en unge i minuten" börjat gå igen på tv, vänner är gravida och så står man där och ska ge bort bebiskläderna till en snart-mamma... då kommer "kanske bra att behålla kläderna utifall att"-tankar och känslor:D men förnuftet säger toknej! Jag vill hinna med mig själv också, min ponny och sticka sockar ibland. Och känna att tösen får allt jag har att ge:heart
 
Jag är fortfarande nöjd med tösen. Men när "en unge i minuten" börjat gå igen på tv, vänner är gravida och så står man där och ska ge bort bebiskläderna till en snart-mamma... då kommer "kanske bra att behålla kläderna utifall att"-tankar och känslor:D men förnuftet säger toknej! Jag vill hinna med mig själv också, min ponny och sticka sockar ibland. Och känna att tösen får allt jag har att ge:heart
Det är så jag känner med. Men sen tänker jag, kanske två barn vore trevligt....och så börjar tankarna :p.
Sambon har förut sagt han vill ha många barn (minst tre), sen fick vi ju kämpa för att få sonen och han har nu sagt att han är mer än nöjd med en. Men sen tänker han ibland också "tänk om" :p.
 
Börjar fundera mer och mer på det här med syskon. Fördelar och nackdelar. Svårt. Tror det har att göra med att svägerskan nyss fick sin andra.
Kommer alltid tillbaka till att det räcker med sonen, men sen börjar jag fundera igen :p.
Min största farhåga är om jag kan älska ett barn till lika mycket (gissar att det går automatiskt, men är ändå orolig).
Visst är det svårt! Jag är också där. Ena stunden tänker jag att det räcker verkligen med de vi har (sambon har två sen innan) så varannan vecka har vi tre och andra bara bebis. Men innerst inne vill jag verkligen ha ett till :heart men samtidigt vill man ha tid till hästen, kunna ta en joggingtur ibland ifred och så. Men jag tror man lär sig att hantera nya situationer snabbare än man tror. Jag sa innan Alvin kom att jösses, hur ska man ha tid med hästarna osv, men det löser sig ändå. Och man ändrar verkligen sin syn på saker när man blir mamma.
 
Ni som ammar, när har mensen kommit tillbaka? På fredag är det 12 veckor sedan förlossningen och mensen är inte tillbaka, tack o lov. Tänkte jag skulle börja använda min natural Cycles app så länge som preventivmedel, men det är svårt när man inte har mens :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 455
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 564
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 978
Senast: Juli0a
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 533
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp