Sommarföräldrar 2019

Har en tid hos BM på onsdag så får kanske be om det då ifall bebis inte kommit. Men jag tycker vaginala undersökningar är jobbiga och har bett dem att inte göra någon i onödan. Har inte gjort någon hittills i graviditeten. Hur jobbigt är det att göra hinnsvepning?
När jag blev igångsatt med första barnet, gjorde de hinnsvepning, det kändes men var fullt hanterbart.
 
Om jag går över bf så ska jag be om hinnsvepning tror jag. Jag kan verkligen tänka mig hur olidlig väntan måste vara när man passerat datum för bf. Igår ilade det och stack och gjorde ont mellan benen, men fick inga fler sammandragningar än jag brukar ha. Jag tycker slemproppen kan gå nu så det händer nått mer. Är taggad för träffa denna lilla krabat nu.
 
Har en tid hos BM på onsdag så får kanske be om det då ifall bebis inte kommit. Men jag tycker vaginala undersökningar är jobbiga och har bett dem att inte göra någon i onödan. Har inte gjort någon hittills i graviditeten. Hur jobbigt är det att göra hinnsvepning?

Jag tror att det är väldigt individuellt. Min hinnsvepning kändes knappt alls, men då var jag ju redan två cm öppen.
 
Har en tid hos BM på onsdag så får kanske be om det då ifall bebis inte kommit. Men jag tycker vaginala undersökningar är jobbiga och har bett dem att inte göra någon i onödan. Har inte gjort någon hittills i graviditeten. Hur jobbigt är det att göra hinnsvepning?

För mig var de tuffa. De var riktigt långt upp och grävde och det gjorde ont så i ditt ställe hade jag avstått. Bor du i ett län där du sätts igång på max 14 dgr över tiden?
 
För mig var de tuffa. De var riktigt långt upp och grävde och det gjorde ont så i ditt ställe hade jag avstått. Bor du i ett län där du sätts igång på max 14 dgr över tiden?

Låter lite jobbigt ja :(. Japp man sätts igång här 2 v efter bf. Men hoppas verkligen hen kommer innan dess!
 
De flesta gör det. Med min första upptäcktes det att jag hade lite fostervatten efter en vecka så sattes igång tex.

Jag har varit på TUL 2 gånger nu senaste tiden och allt har sett bra ut. Så har inget hopp om att bli igångsatt tidigare tyvärr :(. BF + 5 idag, inga känningar alls.

Lilla bebis kom ut nu!
 
Verkar väldigt tufft att gå långt över bf... hoppas det drar igång snart för er som väntar!

Idag har jag 2 veckor till bf, räknar med att gå någon dag över bf pga förstföderska och dessutom är jag och mina syskon födda några dagar efter bf och det sägs ju att det kan spela roll. Dock födde min syster 10 dagar innan bf så man vet ju aldrig. Känns inte som om något kommer hända så snart dock. Igår hade jag rejält med tryck nedåt under kvällen, och har vaknat av sammandragningar (för att jag måste kissa..) typ en gång i timmen mellan 22 och 04 senaste nätterna. I natt också rosa flytning så det märks ju att kroppen och bebis förbereder sig, men det kan ju vara några veckor kvar ändå. Hoppas bara att de här tecknen betyder att det är två veckor snarare än fyra kvar, ingen lust att gå gravid 4 veckor till :meh: tycker det vore bra med en punktlig bebis :p
 
Verkar väldigt tufft att gå långt över bf... hoppas det drar igång snart för er som väntar!

Idag har jag 2 veckor till bf, räknar med att gå någon dag över bf pga förstföderska och dessutom är jag och mina syskon födda några dagar efter bf och det sägs ju att det kan spela roll. Dock födde min syster 10 dagar innan bf så man vet ju aldrig. Känns inte som om något kommer hända så snart dock. Igår hade jag rejält med tryck nedåt under kvällen, och har vaknat av sammandragningar (för att jag måste kissa..) typ en gång i timmen mellan 22 och 04 senaste nätterna. I natt också rosa flytning så det märks ju att kroppen och bebis förbereder sig, men det kan ju vara några veckor kvar ändå. Hoppas bara att de här tecknen betyder att det är två veckor snarare än fyra kvar, ingen lust att gå gravid 4 veckor till :meh: tycker det vore bra med en punktlig bebis :p
Känner också som du, inget roligt vara gravid längre. Jag har också mkt ilningar och tryck neråt. Som även går ut i benen. Har ordentliga sammandragningar som känns. Känner mig inte riktigt lika obekymrad som jag varit innan utan börjar oroa mig nu istället för att gå över tiden och bli igångsatt av den anledningen. Jag vill så gärna få en förlossning som sätter igång av sig själv. Min första förlossning var en igångsättning.
 
Trodde nästan det drog igång inatt, men blev aldrig smärtsamt och avstannade senare. Men hade sammandragningar som blev till molande värk i mage och rygg i 4 timmar. Som tätaste 3 på 10min. Får väll hoppas det var uppvärmning inför det riktiga inom kort 😊
 
Apropå hinnsvepning - jag fick tre stycken i första graviditeten, jag tyckte inte att det var obehagligt eller gjorde ont alls och då var dom ändå väldigt ”aggressiva”. Men sen tycker jag inte att vaginala undersökningar osv är obehagligt heller, det kan säkert spela in. ☺️
 
Imorgon är det skarpt läge, sambon ska tillbaka till jobbet! Jag känner mig taggad och lite nervös 😄 Lillasyster har börjat gilla BabyBjörns bärsele och även om jag får lite ont i axlarna av den så kommer vi nog ha bra användning av den ☺️
 
Äsch fick inte "godkänt" på blodtrycket hos bm idag. Det la över gränsen var jag får ha med tanke på jag redan medicineras 3ggr om dagen pga högt blodtryck. Så ska in på kontroll imorgon på sjukhuset. Känns lite tråkigt om jag ska snuva på mållinjen och inte få en naturlig förlossning utan igångsättning som min förra. 😞
 
Äsch fick inte "godkänt" på blodtrycket hos bm idag. Det la över gränsen var jag får ha med tanke på jag redan medicineras 3ggr om dagen pga högt blodtryck. Så ska in på kontroll imorgon på sjukhuset. Känns lite tråkigt om jag ska snuva på mållinjen och inte få en naturlig förlossning utan igångsättning som min förra. 😞

Hoppas det är igång på riktigt nu så bebis kommer inatt :).
 
Det är samma status än så länge. Ja det vore toppen om det drog igång inatt 😊 Hur är det med dig? Några känningar?

Hur har det gått inatt?

Nej här händer ingenting. Är BF + 9 idag och har inte ens haft minsta lilla förvärk. Så tror verkligen inte att min kropp fattar hur man föder. Ska till BM imorgon, har bestämt att jag ska strunta i mitt obehag för vaginala undersökningar och be om hinnsvepning. Och annars hoppas jag att de sätter igång mig snart.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
11 836
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 568
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 144
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 351
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp