Bukefalos 28 år!

Krusan

Trådstartare
Jag vet att jag inte ska klaga... men Sophia har somnproblem pa dagen inte natten. Hon sover bara max 45 min at gangen mellan amningarna. Jag kan ju se att hon ar trott, gaspar mycket efter dessa 45min, men somnar om gor hon alltsa inte! Detta gor att hon blir valdigt grining och "needy", jag kan ju inte gora sa mycket hemma da jag maste roa henne. Hon somnar inte ens om under promenadar langre.
Framat eftermiddagen kvallen ar hon helt slut och vid kvallsmatningen allt fran 16:30-19:30 kan hon sen sova i 6-8 timmar! Visst ar det skont att man sjalv kan sova lange, men jag hade ju helst sett att hon sover battre pa dagarna.

Nagon som har nagot tips?

//Krusan
 
Sv: Somn...

När våra var så små att de sov flera pass om dagen, sov de just 30-45 minuter själva. När de vaknade tog vi upp dem och la oss tillsammans med dem, då sov de ytterligare minst en timme.

Den som var f-ledig passade alltså på att diska och sånt under första delen av sovpasset. Andra delen njöt vi av att sova nära bebis. Det finns inget skönare!:love:
 
Sv: Somn...

Hur gammal är hon nu?

Ella hade en sådan fas kring 3 månader då hon sov jättedåligt på dagen och det resulterade i lite grinig bebis som inte alls ville vara ensam öht.

Det rättade till sig och nu sover hon bra både på dagtid och natten..
 
Sv: Somn...

Min äldsta sov 2 stycken 30-minuters från tidig morgon till sen kväll (sov kanske 21 eller 22 till 06 med massor med pauser för amning).
Hon var också sådär tröttgnällig som om hon behövde sova mera egentligen..


Lillasyster sov extra bra om man hade henne i bärsjal, då kunde hon sova riktigt länge. Kanske värt att prova?
 
Sv: Somn...

Min Ludvig sov max 20 minuter åt gången, några gånger per dag, fram tilll nu egentligen. Han var också väldigt "needy", och det går inte att göra mycket annat då än att gosa med honom. Jag löste det så att jag dels sov tillsammans med honom ibland, då han sover längre om jag gör så, dels har jag slängt upp honom sjal eller sele på ryggen, då kan han sova lite när det passar och är han vaken är han ju ändå med mig :laugh:, och automatiskt nöjdare!
 
Sv: Somn...

Sitter nog i namnet- här finns en likadan Ludvig :). fast fina är de, de där Ludvigsarna...
 

Liknande trådar

Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 080
Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 339
Senast: Huggorm
·
Kropp & Själ Jag ar 30 nu och har lange varit dalig med hudvard. Jag har val anvant nagon cleanser, toner och dagkram, speciellt nar jag brukade...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: Rosett
·
Hemmet Har de flesta ingen aning om hur skunk luktar. Det gar inte att beskriva. Graden av vidrighet ar varre an nagon kan forestalla sig om...
2
Svar
34
· Visningar
4 065
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp