Bukefalos 28 år!

Ssssch...en hemlis...!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, det är jättebra att du hittat något du tycker om att hålla på med TS. Men något jag inte kan undgå att tänka på är att om det var så mycket mirakel osv inom healing, borde inte metoderna vara större än de är? Om healing kunde bota cancer, varför är det inte överallt i media och populärt?
 
Du vet, kunskap och erfarenheter skaffar man sig. Grunderna har jag, och det jag gör är inte farligt. För nån.
Fast frågan handlade om huruvida man kunnat fastställa någon som helst positiv inverkan förutom placebo av healing.

GotAsecret skrev:
Ingen effekt har kunnat påvisas från vaddå? Har man frågat de som aldrig testat och tar det som bevis, eller väljer man att gå efter de som testat men kanske inte upplevde vad de trodde (eller rent av inte känner nåt alls)?
Jaja ni får tro, tycka och tänka precis vad ni vill. Det finns ingen som hindrar er från det.

När det kommer till behandling av sjukdomar o skador föredrar jag att ta hjälp av de som kan o inte av sådana som tror/tycker/tänker precis vad dom vill.
 
Ofta får de betala rätt mycket för att gå dem också

Ja tyvärr! Ngn tjänar troligen grova cash.

Jag köper liksom inte heller att det nästan alltid är lågutbildade alt sjukskrivna, arbetslösa, ensamstående mammor i gledbygd som helt plötsligt kan se andar, prata med djur och heala allt och alla. Är dessa mer mottagna mot allt detta? Eller hur funkar det?
Finns säkert undantag här men generellt sett.

Sen fattar jag inte. Om vi nu ponerar att det faktiskt finns folk med dessa egenskaper. Går det ens att via en utbildning bli "utbildad". Jag tänker att antingen har man det eller så har man det inte? Eller hur funkar det?

Hur ser marknaden ut för "diplomerade healers"?
 
Senast ändrad av en moderator:
Ja tyvärr! Ngn tjänar troligen grova cash.

Jag köper liksom inte heller att det nästan alltid är lågutbildade alt sjukskrivna, arbetslösa, ensamstående mammor i gledbygd som helt plötsligt kan se andar, prata med djur och heala allt och alla. Är dessa mer mottagna mot allt detta? Eller hur funkar det?
Finns säkert undantag här men generellt sett.

Hur ser marknaden ut för "diplomerade healers"?
Skulle tro det.
De som håller i kursen kan ju egentligen stå och säga vilket humbug som helst, ingen kan granska det ändå.

Ja det är lite märkligt, även om jag (motsägelsefullt nog) faktiskt följer Det Okända slaviskt och har haft besök av medium hemma två gånger :p Men att någon skulle kunna läka skador och sjukdomar genom att lägga handen på en eller tänka på personen, nej det går jag inte på
 
Jag sätter 5000 spänn på att jag kan gå den där kursen och bli legitimerad utan att heala ett endaste dugg.

Det är klart alla blir godkända, de har ju betalat för kursen. Alla får diplom.

Jag har inget emot om folk tror på detta och healar sina bekanta och sin omgivning.
Mitt enda problem är om detta blir en affärsverksamhet där ngn tjänar pengar på detta. Det känns inte helt ok eftersom jag gissar att målgruppen är ganska svag och lättledd liksom.
Känns också väldigt luddigt men alla utbildningar som slutar med att ngn blir "diplomerad". Vad exakt innebär detta? Kan man bli diplomerad inom vad som helst? Vem skriver ut alla dessa diplom egentligen, diplomerade diplomskrivare?
 
Jag har följt tråden under dagen försökt hålla mig från att skriva men ärligt talat....

Det är jättebra att att TS har hittat något hon brinner för och vill utvecklas inom men...
Det är självklart att AF/FK hejar på. Här visar människan plötsligt att denne kan ta för sig, kan läsa en utbildning och därmed utvecklas och börja stå på egna ben och då kan krav ställas längre fram på att personen i fråga ska klara sig själv oavsett vad denna själv tycker och börja jobba och bli självförsörjande.
Det finns inget vetenskapligt bevisat på att healing faktiskt fungerar. Då man försökt få till detta har människorna som sysslat med detta backat ur likaså dom som behandlats. Man kan ju fråga sig varför.
Sjukvården är vetenskapligt bevisad att den fungerar. Det betyder inte att vården är prickfri men att den räddar liv.
Placebo kan vara oerhört starkt och rent av farligt. En människa kan i sina försök avbryta vetenskaplig bevisad behandling i sitt försök att bli frisk och använda sig av tex healing som inte har några som helst vetenskapligt bevisade effekter och det kan leda till döden i värsta fall.

Vid ett försök med antidepressiv medicin fick ena gruppen placebo och ena gruppen medicinen. Ingen visste vilken som fått vilken.
En man där försökte ta livet av sig så han svalde en hel burk med medicinen. Han fick hjärtstillestånd och dog nästan. Det var ju hans plan att avsluta allt och därför tog han en överdos av medicinen. De var bara det att det var inte medicin utan ren placebo. Han piller var rena sockerpiller och inget annat men hans placeboeffekt var så stark att han fick hjärtstillestånd för att han tog en "överdos"
Så ja det kan vara oerhört farligt på många plan. Därför har man ett stort ansvar om man behandlar någon oavsett om det är äkta eller "bara" placebo.

Vem som helst kan köp sig ett diplom. Bara att surfa runt lite så kan man hitta det på det mesta ;)

Jag själv skulle inte sitta här i dag utan den vetenskapligt bevisade sjukvården. Den har räddat mitt liv. Det har också gjort många fel på vägen och jag har fått lösa en hel del på egen hand. Läkare är också människor och inga allvetande gudar som kan lösa allt men det finns så klart både bra och dåliga läkare. Jag är heller inte främmande för alternativa behandlingar eller att använda tex örter MEN jag läser på innan, studier, forskning och resultat så jag vet vad jag håller på med. Jag har flertalet stött på saker som nån säger är jättebra, sen hittar man varken forskning eller info.
Det går helt bort för mig då.

Det intressanta med healing är att ingen riktigt kan förklara ingående hur det fungerar. Biverkningar osv. Att ställa en obalanserad kropp i balans görs sällan utan biverkningar. Men ingen vill eller kan förklara. Hur fungerar det på cellnivå tex?

Om nu någonting vore så fantastiskt bra så skulle folk ju kunna förklara det, kunna svara på frågor ge information om hur det fungerar och vad som händer i kroppen till dom som vill veta. Jag är helt och hållet med på att människor mår bra av beröring och att man läsa av och påverka andra människor på plats med energi man sänder ut, tex orolighet, ledsamhet, glädje, kärlek eller ilska. Men att man skulle kunna utföra detta på distans? Nej hur skulle det kunna ske? Kan nån förklara in på cellnivå åt mig ;)
 
Tänk och bli diplomerad gamer, det vore något det :p
Gamer? Menar du som i att spela tv-spel/datorspel? E-sport är redan en enormt stor sak som folk livnär sig på och tjänar betydligt mycket mer än en vanlig svensson. Så visst, du har nog goda chanser :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 689
Senast: MML
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 620
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 598
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 464
Senast: Pilot
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Häst med eksem
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp