Stänger ni kranen till diskmaskinen?

Det har aldrig hänt. Jo, en gång. Men det var av misstag och jag fick fundera rejält över varför diskmaskinsf-n inte startade.

Tvättmaskinen är en lite äldre installation där jag kanske inte har fullt förtroende så där stänger jag av vattnet efter genomförd tvätt.
 
Ni som kör maskinerna när ni är hemma, kör ni bara korta program eller är ni hemma väldigt många timmar? Min diskmaskin kör nästan enbart nattetid eller när jag är på jobbet. Tvättmaskinen brukar jag ta korta program eller ställa in så den är färdig strax innan jag kommer hem.
 
Ni som kör maskinerna när ni är hemma, kör ni bara korta program eller är ni hemma väldigt många timmar? Min diskmaskin kör nästan enbart nattetid eller när jag är på jobbet. Tvättmaskinen brukar jag ta korta program eller ställa in så den är färdig strax innan jag kommer hem.
Våra maskiner tar 2 timmar och den tiden är jag hemma och vaken på kvällen. Förra diskmaskinen stängde inte av sig när den dog. Barndomsgrannens tvättmaskin gjorde en vittvätt till bruntvätt. Jag är glad att vi var hemma när diskmaskinen tog livet av sig.
 
Ni som kör maskinerna när ni är hemma, kör ni bara korta program eller är ni hemma väldigt många timmar? Min diskmaskin kör nästan enbart nattetid eller när jag är på jobbet. Tvättmaskinen brukar jag ta korta program eller ställa in så den är färdig strax innan jag kommer hem.
Jag startar ofta maskinen på kvällen. Den kan ju ta upp emot 3 timmar på sig och på det sättet så är den klar på morgonen.
 
Stänger alltid av.
Kör dessutom bara diskmaskinen när någon är hemma. Är glad för att vår rutin ser ut så då vår förra började brinna.

Kör normalprogrammet på 2:30h eller ekonomiprogrammet på 5:20h.
Kör aldrig maskiner på natten.
 
Stänger alltid av vattnet till disk- och tvättmaskin så snart de gått klart. Vattenskador är verkligen inte kul.
 
Nej. Kanske om vi åker bort en längre tid. Men vi har fuktlarm, dvs Sector alarm hör av sig om det är fukt under diskbänken.
 
Jag stänger av om jag åker iväg till stugan, åker på jobbresa eller så. Annars är jag nästan alltid hemma då jag jobbar hemifrån i princip 100%.
 
Ni som kör maskinerna när ni är hemma, kör ni bara korta program eller är ni hemma väldigt många timmar? Min diskmaskin kör nästan enbart nattetid eller när jag är på jobbet. Tvättmaskinen brukar jag ta korta program eller ställa in så den är färdig strax innan jag kommer hem.
Vi kör normalprogram som beroende på temperatur är mellan 2-3 timmar. Vi sätter ofta igång den när man lagat middag och är då klar lagom när man ska gå och lägga sig. Äter vi middag hemma är oftast någon av oss hemma under kvällen. Vi kan gå iväg typ för att handla med den igång, men är inte iväg i flera timmar, då väntar vi med att starta igång den. Sen jobbar vi hemifrån ibland och då kan den köras dagtid istället. Vi är nog inte hemma mer än andra, men upplever inga problem egentligen att bara köra den när vi är hemma. Tvättmaskin har vi gemensam tvättstuga, men gjorde samma när jag hade egen. Tvättprogrammen var 1-3h.
 

Liknande trådar

Hemmet Så. -30 ute. Mitt vatten i köket klarar runt -20, alltså så kommer det frysa i natt. Det är bara vattnet i köket som fryser då det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 037
Senast: FrDrake
·
Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
1 719
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Jag har aldrig råkat ut för det själv så jag undrar hur det funkar om man får en väldigt hög veterinärräkning.Säg att hästen måste...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 490
Senast: ako
·
Hemmet Jag ska köpa oss en ny diskmaskin. Mitt största dilemma är huruvida det ska vara en standardbred eller en smal. Vi är 2 vuxna i huset...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 139
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp