Bukefalos 28 år!

Stall Hästlyckan - Ulvlek

Behöver tyvärr sätta mig och jobba lite så för att inte riskera att missa dagens DL så lägger jag en röst nu. Ska försöka gå in i tid före DL för att hinna ändra om något skulle dyka upp som talar för att det kan vara en bra idé.

FiaM röstar på quarter4ever.

Jag har svårt att tro att tre så rutinerade spelare som Paddington, cirkus och LenaH skulle peka ut henne dom misstänkt utan att ha fog för det. Emtherlias hastiga vändning stärker de misstankarna.

antingen så är du lost god ( hoppas!) eller så är du inte på min sida i denna leken ( just say´n)
 
det är ju det som är så svårt!!!
jag har velat hålla tex Idahoe åt det godare hållet bla pga att @LenaH verkade ha på fötterna för det, men jag blir ju tveksam iom att hon fortsätter att gå på mig och rösta på mig utifrån LenaHs teorier som det bara INTE finns någon anledning att tro på om man tänker efter? Och hade LenaH varit siare så hade jag definitivt hållt Idahoe god, men just nu iom att hon var brevis så blir det svårare att faktiskt lita på det?
Bara en liten reaktion här:
Du har velat hålla mig åt det goda hållet för att LenaH var säker på att jag var god (utan att egentligen ha några egna motiv för det?) Men du tycker det är konstigt att ett av mina argument för att jag tror att du är ond är just att LenaH var säker på det?? :confused:

Intressant att du litat så mycket på henne själv, men tycker det är fel att jag gör det, som dessutom backar upp med mina egna argument...
 
Behöver tyvärr sätta mig och jobba lite så för att inte riskera att missa dagens DL så lägger jag en röst nu. Ska försöka gå in i tid före DL för att hinna ändra om något skulle dyka upp som talar för att det kan vara en bra idé.

FiaM röstar på quarter4ever.

Jag har svårt att tro att tre så rutinerade spelare som Paddington, cirkus och LenaH skulle peka ut henne dom misstänkt utan att ha fog för det. Emtherlias hastiga vändning stärker de misstankarna.
Vad baserar du på att cirkus skulle varit misstänksam emot mig? nog för att jag kommer ihåg att hon skrev att hon inte litade på mig, men hade hon haft någon info om mig så hade hon a) backat b) om hon haft fog för det definitvit röstat på mig? eller?

Paddis var kluven, och LenaH tror jag har låst sig vid en tanke hon fått från tidigt i leken. jag blir så frustrerad att jag känner för att göra en @Hedinn ( VAD GÖÖÖÖR NI?)
 
Bara en liten reaktion här:
Du har velat hålla mig åt det goda hållet för att LenaH var säker på att jag var god (utan att egentligen ha några egna motiv för det?) Men du tycker det är konstigt att ett av mina argument för att jag tror att du är ond är just att LenaH var säker på det?? :confused:

Intressant att du litat så mycket på henne själv, men tycker det är fel att jag gör det, som dessutom backar upp med mina egna argument...
Jag kan bara utgå från hur jag har uppfattat saker i leken ( likväl som du gör det :) )
Men du röstar ju på mig utifrån hennes resonemang, så inte konstigt att jag blir fundersam? ( om du tänker ett varv till på det?)
Jag har inte den blekaste aning om vart du står, men det enda jag vet "for sure" är att LenaH har haft fel om mig, och jag kan bara agera utifrån det eller hur?
 
Jag kan bara utgå från hur jag har uppfattat saker i leken ( likväl som du gör det :) )
Men du röstar ju på mig utifrån hennes resonemang, så inte konstigt att jag blir fundersam? ( om du tänker ett varv till på det?)
Jag har inte den blekaste aning om vart du står, men det enda jag vet "for sure" är att LenaH har haft fel om mig, och jag kan bara agera utifrån det eller hur?
Jag röstar på dig med mitt resonemang, baserat på saker du gjort, med LenaH's tvärsäkra åsikt om dig som en förstärkande faktor.

Och jag säger inte att du ska agera på nåt särskilt sätt, jag bara blir lite road av att du när du är på defensiven tydligen anser att det är fel att jag jag en sak, men när du gör samma så är det inte konstigt :p

Menmen, jag lägger ner diskussionen, och hoppas att övriga spelare har koll på sitt röstande. För jag tror du är en ensam desperat ulv och att vi kan vinna om vi röstar ut dig ikväll :)
 
Jag röstar på dig med mitt resonemang, baserat på saker du gjort, med LenaH's tvärsäkra åsikt om dig som en förstärkande faktor.

Och jag säger inte att du ska agera på nåt särskilt sätt, jag bara blir lite road av att du när du är på defensiven tydligen anser att det är fel att jag jag en sak, men när du gör samma så är det inte konstigt :p

Menmen, jag lägger ner diskussionen, och hoppas att övriga spelare har koll på sitt röstande. För jag tror du är en ensam desperat ulv och att vi kan vinna om vi röstar ut dig ikväll :)

OK
Om det hjälper goda sidan att jag åker så fine!
Inga problem
hoppas bara då att det INTE är två ulvar kvar:crazy:
men återigen
HUR kan du tolka det som att LenaH har fog för , citat,
"med LenaH's tvärsäkra åsikt om dig som en förstärkande faktor"
slut citat

DET är en omöjlig faktor helt enkelt, som får mig att undra över om du väljer den bekväma vägen att gå på någons åsikt som bara inte finns någon rim och reson att den stämmer?
enligt ditt eget resonemang finns det bara en ulv kvar, ergo- det måste vara Mr Grey- eller hur? ( om det nu bara är en ulv kvar- för den har inte hittats än!)
Och om någon, vare sig det var @cirkus ,@Paddington eller @LenaH , hade haft någon info om den tror du verkligen att INGEN av dem gjort precis allt för att rösta på mig( ffa cirkus som åkte l nattDL3?) och även om LenaH röstade på mig i DL5 så höll hon inte fast vid den i nästa DL. så näääää finner inte någon logik i ditt resonemang faktiskt!
dessutom fanns det inga brev utdelade efter DL3( el 4?) har fortfarande inte hunnit kolla upp det, fullt upptagen med att försöka visa varför det är ologiskt att tro att LenaH hade fog för sina misstankar mot mig, för det ÄR omöjligt...
 
@FiaM som gammal LL och eftersom jag blir inkallad i tråden som en ande i flaskan hela tiden :p ;) så passar jag på att besvara frågan (generellt)

En siare som får ange 3 personer får ange samma person flera ggr. Dock ser jag egentligen inget behov av att få svar på samma person fler än en gång men tycker man det är kul så visst får man även fråga om ngn man redan fått svaret på....

:p
 
nu hann jag kolla upp det och det var sedan i torsdags som inga brev/ presenter har kunnat delats ut ....( idag har vi söndag så 4 dagar utan brev om jag tolkar detta rätt?) För LL har förtydligat på min fråga om för hur länge att det är som med alla strejker så länge som de varar, och mig veterligen har ingen info kommit om att den upphört?

Viktigt meddelande

Postverket har drabbats av strejk pga alla tunga lyft, inga paket kommer att levereras.

Ms Anastasia Steel
 
@FiaM som gammal LL och eftersom jag blir inkallad i tråden som en ande i flaskan hela tiden :p ;) så passar jag på att besvara frågan (generellt)

En siare som får ange 3 personer får ange samma person flera ggr. Dock ser jag egentligen inget behov av att få svar på samma person fler än en gång men tycker man det är kul så visst får man även fråga om ngn man redan fått svaret på....

:p
Det låter ju mer sannolikt att man frågar om någon man inte fått svar om, är min spontana tanke iaf? För vet mn något om någon så borde man ju framföra det ordentligt så det blir uppenbart i leken ändå? ( eller är det bara jag som tycker/ resonerar så?)
 
@FiaM som gammal LL och eftersom jag blir inkallad i tråden som en ande i flaskan hela tiden :p ;) så passar jag på att besvara frågan (generellt)

En siare som får ange 3 personer får ange samma person flera ggr. Dock ser jag egentligen inget behov av att få svar på samma person fler än en gång men tycker man det är kul så visst får man även fråga om ngn man redan fått svaret på....

:p
Tack för svar! Tänkte mer på att Saida får fråga om tre personer men bara lyckas med en, min undran då var ju om hon får fråga om på de hon inte fått svar på. :) Jag tycker också att det är ganska onödigt att slösa sior på någon som man redan har siat. :D
 
Det låter ju mer sannolikt att man frågar om någon man inte fått svar om, är min spontana tanke iaf? För vet mn något om någon så borde man ju framföra det ordentligt så det blir uppenbart i leken ändå? ( eller är det bara jag som tycker/ resonerar så?)
Förtydligande från anden in flaskan: Om siaren frågar på A,B och C och får svar på B, så får siare fråga igen på A och/el C om denne vill eller fråga på helt nya personer. Sedan finns det inget som hindrar siaren från att fråga på B igen, men jag ser iaf ingen nytta med det ;) :p
 
Nu är vi tillbaka från lågprisparadiset :D

Mina tankar har inte ändrats något sedan före DL, även om q har gjort ett bra försök att hålla igång spelet ;) . Jag tror att LenaH har varit väldigt tjenis med våra kompisar på läktaren och därför har mer koll på spelet än hennes roll enbart avslöjade. Jag tror inte hon hade argumenterat så starkt om hon bara hade det som syns i tråden att gå på.

Så med det i ryggen + bl.a. Emtherlias vändning angående q efter att hon blev värvad till skötarligan gör att jag tror q är den som suttit och styrt i lyan hela tiden.

Gabby_Ossi röstar på quarter4ever
 
Jag behöver fixa nattamat till pojkarna och stoppa dem i säng, jag vill avvakta och se hur allas tankar ser ut denna lynchen innan jag vill rösta idag. Iofs tror jag att det kan ge mycket till goda om jag åker, men är fortfarande spooky över om det ändå är 2 ulvar jvar? För då bjuder vi ju dem till att ro hem det hela nu?
Och vem vet de kanske har full koll på vem ängeln är så de kanske lyckas ta hem detta bara för det?
( tänker på misslyckade käket nu, LenaH hävdade mycket bestämt att brev med beskydd inte utdelats så tidigt i leken, så det håller jag för troligt iom att LenaH var brevis, bagaren var omvandlad redan i DL1, så den kan de inte ha råkat på- förlorade dessutom sina förmågor i samband med omvandlingen så igen risk att du kunnat kört en luring)
 
Nu är vi tillbaka från lågprisparadiset :D

Mina tankar har inte ändrats något sedan före DL, även om q har gjort ett bra försök att hålla igång spelet ;) . Jag tror att LenaH har varit väldigt tjenis med våra kompisar på läktaren och därför har mer koll på spelet än hennes roll enbart avslöjade. Jag tror inte hon hade argumenterat så starkt om hon bara hade det som syns i tråden att gå på.

Så med det i ryggen + bl.a. Emtherlias vändning angående q efter att hon blev värvad till skötarligan gör att jag tror q är den som suttit och styrt i lyan hela tiden.

Gabby_Ossi röstar på quarter4ever

ok alla ni som röstar på mig kan ju omöjligt vara onda,för då hade leken varit slut efter nattDL
Så hoppas att ni inte skjuter er i foten nu och det ändå är 2 ulvar kvar som argumenterar för att få ut mig....
Som sagt inget emot att offras bara det hjälper min sida!!

Fundering? varför tror du att LenaH varit så tjenis med de i "goda lyan" att hon fått alla rader? Det om något vore ju konstigt resonerat tycker jag , varför ge all info till en i leken istället för att ge pusselbitar till flera?
 
Och återigen :
Vilken spioninfo kan peka på en enda ulv nu? om det nu skulle komma från LenaH?
Jag är inte siad, det är en praktisk omöjlighet helt enkelt, så fattar inte att ni inte ser det?
 
ok alla ni som röstar på mig kan ju omöjligt vara onda,för då hade leken varit slut efter nattDL
Så hoppas att ni inte skjuter er i foten nu och det ändå är 2 ulvar kvar som argumenterar för att få ut mig....
Som sagt inget emot att offras bara det hjälper min sida!!

Fundering? varför tror du att LenaH varit så tjenis med de i "goda lyan" att hon fått alla rader? Det om något vore ju konstigt resonerat tycker jag , varför ge all info till en i leken istället för att ge pusselbitar till flera?

Det skrev jag, för jag tror inte hon skulle gett ett så säkert intryck utan mer att gå på.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 010
Senast: Niyama
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
25 667
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 958
Senast: Klara
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 711
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp