Bukefalos 28 år!

Stall Hästlyckan - Ulvlek

Goda

Skärgårdsdoktorn - Johan Steen har precis flyttat till fastlandet för att dottern Willma ska börja gymnasiet i stora stan. Johan och är gruppens skyddsängel, han försöker förutse och vaka över den han tror att skötaregänget ska ge sig på härnäst - även sig själv. (Ängel-natt dL)

Ture Sventon - Älskar hästar och temlor - hästar påminner om flygande mattor och man måste ju ha med sig matsäck. Ibland (3 gånger) per termin tar han med sig semlor för att bjuda vännerna i ridgruppen på dem. Skulle skötarna ge sig på honom någon av dessa dagar så snor de semlorna istället och glömmer att ställa till hyss. Modifierad bagare har skydd 3 valfria nätter, Natt DL. Skyddet är förbrukat oavsett om det används eller inte.

Saida - Saida kan se i det fördolda, hon har en egen spalt i Hemmets Journal där hon letar efter borttappade nycklar, bortsprungna hundar och en och annan bortsprungen häst. Den var så hon hamnade på ridskolan, hon hittade stallets favoritlåt som sprungit bort. Som belöning fick hon en termins gratis ridning. Saida är livrädd för hästar och totalt handlingsförlamad tills hon hunnit vänja sig vid situationen. Efter andra lektionen börjar hon slappna av och använda sina förmågor, varje natt DL försöker hon sig på att sia några på ridskolan (3 personer) men lyckas bara med en av dem. ( Natt DL från och med natt 2).

Fia är enda barnet i gruppen hon blev förälskad i ponnyn Pytteliten och för att få större chans att rida Pytteliten så lyckades hon få lov att börja i vuxengruppen. Fia är gruppens maskot och om det står lika i någon lynch så får Fia bestämma, hon har också möjlighet att stoppa en lynch ( borgmästare).

Bedalia Tråkander - har ridit i många år, men aldrig lyckats komma längre än nybörjargruppen. Innan hon flyttade till Sverige o bytte namn hette hon Mercy Dullbottle och var hedersmedlem i Jills ponnyklubb då hennes faster lånade ut en ridbana till klubben. Bedalia har nästa "inga hästar hemma" men enstaka gånger så lyckas hon med det omöjliga, men det tar tid.
(Byfåne kan sia 1 gång (lyckad), natt DL, får svar först efter nästa natt DL,

Pelle Penna har tagit ut skilsmässa från sin Suddagumma och Kluddabarnen bor hos sin mamma. Suddagumman tröttnade på allt hans klotter och att jämnt tvingas städa. Pelles främsta mål är att få nya vänner och bli vän med sig själv och så gillar han ju att skriva om att rita. Han har kommit på att han nog blir mer populär om han delar ut presenter. Pelle har 5 presenter att dela ut, semlor (beskydd mot käk), extraröst×2, gissning av roll (får gissa vilken roll en person har och få svaret ja eller nej, får ej gissa ulv men väl ridlärare), lynchstopp (kan ej lynchas kommande Dag DL)

Stallägaren Janne Traktor hyr ut lokaler bredvid sitt travstall till ridskolan, det är ett praktiskt sätt att bli av med uttjänta travhästar, eller det var planen åtminstone. Nu verkar ridlärare och tillika ridskolechefen inte tycka det samma vilket är en missräkning. Janne är en hygglig prick vill ha god stämning på gården och och ser han någon som han tror håller på med bus försöker han fånga honom/henne och så drar han med sig personen in på kontoret och skäller ut denne efter noter. Dennes röst räknas inte i lynchen, offret får meddelande via pm.

(Janne Trakter har 50% chans att förhäxad någon så dennes röst inte räknas, om det lyckas eller inte avgörs genom lottning av LL. Den drabbade och Janne själv får veta både om han blivit infångad eller lyckats smita.Personen röstar och teorier som vanligt. Alla som är kvar i leken kan drabbas. Dag DL.)

Nybörjare övriga elever i gruppen (bybor)

Specialroll - Läktarryttare. Goda som inte längre vågar rida lektioner samlas på läktaren där de diskuterar skvaller. I sina spaningar så ser de allt som händer. Varje natt-DL så får de tillgång till full spioninfo och en rad får de sprida viskande till någon där från sin läktare (Får full spioninfo och meddelar lekledaren vem som ska få infon och vad när de vill innan dag DL, informationen vidarebefordras så snart det går till mottagaren). Förtydligande - läktarryttare är lynchade/käkade goda.

ONDA

Christian Grey - sadistisk ridlärare. Christian är en skicklig ridlärare och hans elever lär dig snabbt, de som står ut. Han tycks dock ha som mål att få minst en att sluta vid varje lektion - mest effektivt har avramlingar visat sig vara, men psykisk mobbning står också på schemat. För att det inte ska vara för uppenbart tar han ofta hjälp av försteskötarna på ridskolan för att utföra sina planer.
Christian kan vid ett tillfälle skydda en av sina favoriter, skötarna, från lynch.

Hästskötarna De mest populära (enligt sig själv då) eleverna får bli skötare, dessa stroppar är givetvis avskydda av övriga elever även om dessa i hemlighet givetvis själva vill bli upphöjda. Skötarna har alltid valt in nya medlemmar i gruppen men nu har de fått så mycket kritik att det utlovats lottning till nästa lediga plats.
(När första skötare åker ut i leken så lottas det bland de goda (ej stallägaren) vem som ska få chansen. Denna flyttar in i lyan och förlorar eventuella förmågor.


1. Emtherlia Ture Sventon (modifierad bagare)
2. quarter4ever Christian Grey
3. bollen__ Skötare
4. GladFliicka Nybörjare
5. Gabby_Ossi Saida -siare
6. cirkus Nybörare
7. Snurrfian Nybörjare
8. Ferrari Skötare
9. Idahoe Janne Traktor
10. Mirtai Fia-Borgmästare
11. Habina Nybörjare
12 FiaM Skärgårdsdoktorn
13. Paddington Bedalia Tråkander
14. LenaH Pelle Pennan
15 Blacksmithfarm Skötare

Dag1 Måndag
Fia utnyttjar sin vågmästarroll
Bedalia siar Bollen__
Ulvarna käkar Habina
Pellepenna skickar ett paket till Snurrfian
Janne Traktor skäller ut LenaH
Skärgårdsdoktorn Skyddar FiaM
Ture Sventon har med sig Temlor ( alltså skyddar sig själv)
Universumkastare
Ture Sventon lottas till skötare
Blacksmithfarm lynchas (efter LL misstag som rättas)
Emthrellia tar plats i lyan
Habina Käkas av ulvarna

Paketet ovan anländer pga tekniskt strul och ouppmärksamhet aldrig till Snurrfian utan omvandlas till paket till Pelle Pennan själv.
Läktarryttarna skickar "Bedalia siar bollen__" till FiaM

Dag 2. Tisdag
Ulvarna käkar LenaH
Pellepenna skickar paket till Gabby
Saida mediterar över Cirkus Lena och Ferrari
Janne Traktor skäller ut LenaH
Skärgårdsdoktorn Skyddar FiaM
LenaH använde sitt paket
Snurrfian Lynchas felaktigt (1000 gånger förlåt Snurrfian :( ), borde ha fått ett lynchstopp, Pellepenna delar ut Temlor så hon överlever lynch och förlorar sina förmågor och blir vanlig nybörjare.
Läktarryttarna skickar "Saida mediterar över Cirkus LenaH och Ferrari" till LenaH

Dag 3 Onsdag
Saida gissar att LenaH är PellePenna
Lyan käkar Cirkus
Janne Traktor trakasserar Ferrari
Saida mediterar över bollen__, GladFliicka och cirkus
Skärgårdsdoktorn Skyddar Lena H
CG skyddar ferrari (kom tyvärr sent)
Läktarryttarna skickar "Skärgårdsdoktorn skyddar LenaH" till Gabby_ossi
Cirkus käkas
Ingen lynchas

Dag 4 Torsdag
Saida mediterar över GladFliicka, Emtherlia och Idahoe
Janne Traktor trakasserar Ferrari
Ulvarna käkar Paddington
Skärgårdsdoktorn skyddar Fiam
Läktarryttarna skickar "Skärgårdsdoktorn skyddar Fiam" till Gabby_ossi
Ferrari Lynchas
Paddington Käkas

Dag 5 Fredag
Skärgårdsdoktorn skyddar gabby_ossi
Janne Traktor misslyckas att fånga Bollen__
Saida mediterar över Emtherlia, Idahoe och quarter4ever
Ulvarna käkar Mirtai
Mirtai Käkas
bollen__ Lynchas
Läktarryttarna skickar "Saida mediterar över Emtherlia, Idahoe och quarter4ever" till LenaH

Dag 6 Lördag
Janne Traktor misslyckas att skälla ut Poisonous
Saida mediterar över Quarter4ever, FiaM och LenaH
Skärgårdsdoktorn Skyddar FiaM
Ulvarna äter LenaH
Läktarryttarna skickar "Saida mediterar över Emtherlia, Idahoe och quarter4ever" till FiaM

Och dag sju

Quarter4ever lynchas.
 
Ja heja goda! :D

Jättekul lek Lobelia!

Tack för att jag fick vara med och leka och för att ni stod ut med en nybörjare som hade lite svårt att hitta fotfästet (och tid..) Tyckte det var svårt att komma med teorier men kändes som om jag fick lite bättre kläm på det mot slutet iaf (så dags..). Hoppar gärna in i en lek till längre fram igen. Känns som om detta kan bli smått beroende framkallande.. ;)
ja det är det :D
 
Så är det dags för premiärturen på terrängbanan. Christian granskar sarkastiskt den något reducerade skaran elever och undrar om någon ska klara sig runt överhuvudtaget. Han skickar iväg dem en och en och sätter sig och väntar vid vattengraven men ingen kommer. Han börjar rida för att leta efter dem men ingenstans syns de till.

Efter en halvtimme dyker hela ridskolan upp och sliter av CG skjortan och jagar iväg honom längs stranden med stallägaren Jane Traktor i täten, de har´definitivt tröttnat på hans översittarfasoner.

jamie-dornan-660.jpg


Enligt senaste ryktena tillbringar han numera sin tid med mer passande sällskap.

images
En ÅSNA!!!
vilken förolämpning!!
:p
 
Ja heja goda! :D

Jättekul lek Lobelia!

Tack för att jag fick vara med och leka och för att ni stod ut med en nybörjare som hade lite svårt att hitta fotfästet (och tid..) Tyckte det var svårt att komma med teorier men kändes som om jag fick lite bättre kläm på det mot slutet iaf (så dags..). Hoppar gärna in i en lek till längre fram igen. Känns som om detta kan bli smått beroende framkallande.. ;)

Du var JÄTTEDUKTIG! Det var tydlig skillnad när du inte hade nån tidsbrist (skönt att pålle mår bra)
När du blev lite varm i kläderna och teoriade gjorde du det ju jättesäkert och bra!
Vi från läktarn har applåderat det!
 
nä jag skulle låtit bli skumpan så hade det kanske blivit lite svårare? Eller så har LenaH överjordiska :cautious: krafter som hittade oss DAG "??
( jag och mina kompisar som hade såååå fiiina planer :arghh: )
Alltså - jag vet faktiskt inte var jag fick mina förmågor från i den här leken, jag körde bara på och det var rätt kul hur bekräftat det blev bara för att jag spelade tvärsäker! :p
 
1. Emtherlia Ture Sventon (modifierad bagare)
2. quarter4ever Christian Grey
3. bollen__ Skötare
4. GladFliicka Nybörjare
5. Gabby_Ossi Saida -siare
6. cirkus Nybörare
7. Snurrfian Nybörjare
8. Ferrari Skötare
9. Idahoe Janne Traktor
10. Mirtai Fia-Borgmästare
11. Habina Nybörjare
12 FiaM Skärgårdsdoktorn
13. Paddington Bedalia Tråkander
14. LenaH Pelle Pennan
15 Blacksmithfarm Skötare

Hm, vi hade lite fel i lyan, ser jag.... :o

Och @LenaH - hur tusan tog du hela lyan så fort?!:eek::nailbiting:
 
nä jag skulle låtit bli skumpan så hade det kanske blivit lite svårare? Eller så har LenaH överjordiska :cautious: krafter som hittade oss DAG "??
( jag och mina kompisar som hade såååå fiiina planer :arghh: )

Äh förfan - du hade allra bästa anledningen till skumpa :up:

Ärligt talat så pendlade åtminstone den här läktarryttaren länge mellan att du var ond och god. Ond trodde jag bara i leken utan info och med tanke på hur ondsinta planer formas i en hjärna nära dig.
 
Hm, vi hade lite fel i lyan, ser jag.... :o

Och @LenaH - hur tusan tog du hela lyan så fort?!:eek::nailbiting:
Dig hade jag faktiskt inte en tanke på men det såg ju andra till att lösa. ;)
Faktum är att när @cirkus sa att det var nåt lurt med @quarter4ever så spånade jag runt lite och hajade delvis hur ni tänkte. Sen chansade jag ju hej vilt och fick ju ungefär de svar jag sökte.

Det var @bollen__ som sa att det var roligare att live on the edge... :angel: :D
 
Tack för en rolig lek alla! :D

Jag var väl dock inte på topp direkt, fan vad svårt att få fel svar på sina sior hela tiden och tvingas komma på teorier som går tvärt emot det man precis skrivit dagen innan. :cautious: Men, jag höll mig iaf vid liv, sedan att ni andra inte verkade behöva någon hjälp från mina förmågor var ju kul för er :rofl:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 502
Senast: Niyama
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
25 218
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 633
Senast: Klara
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 224
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp