Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
På gravida mammor som röker. Liksom, vad f-n är inte det väldigt mycket 70/80 tal när man sa att rökning inte var farligt? Idag vet vi ju bättre och det kan väl inte undgått någon att rökning är farligt?! O_o

Iallafall jag kan inte förstå att man utsätter sig själv och sitt barn för den faran :down:. Speciellt barnet som är helt oskyldigt och bara råkar vara ett foster i en rökande mammas mage :rage:
Du får nog gå tillbaka till 60-talet, eller ännu längre, för att rökning skulle vara ofarligt.
 
Jag stör mig på att ingenting jag gör någonsin är bra nog.
Och på att jag för tillfället måste dela tak med en mänska som konstant pikar mig för det. Sover på soffan så kan inte dra mig undan heller.
Får bli några timmars sittande i bilen på nån öde plats ikväll igen.
 
Stör mig på min snuva som gjort att jag mest suttit på en stol hela dagen och slösurfat - med avbrott för slummer på soffan.
 
Huvudvärk och en situation som verkar hopplös att hitta en lösning på. Dessutom beställt en bröllopspresent för en hel evighet sedan utan att ha fått minsta bekräftelse på att betalning är mottagen eller att den är på väg.
 
När man litar på att en person ska fixa det den har sagt och upptäcker att ingenting är gjort. Riktigt besviken faktiskt!
 
Ok jag stör mig på sambons bil han köpte för två månader sedan. Lång historia kort: säljaren bullshittade honom med att säga "du får köpa bilen för 8500kr. Men då måste du hämta den ikväll för jag har 3 andra intressenter på den som är villiga att betala mer men vi är ju vänner så du har första tjing osv"

Sambon panikar, tar ut pengar och vi åker och hämtar bilen och betalar.

Säljaren säger att bilen kan stå kvar i hennes namn medan vi fixar det som behöver fixas för att få bilen att gå igenom besiktning som behövs för att kunna överföra den i vårt namn.

Det visar sig att det är så mycket som behöver fixas att det kommer kosta mer än bilen. En vecka senare startar inte bilen av nån anledning. Batteri byts. Bilen går en vecka till innan den slutar starta igen. Sen dess har den stått...

Vi har varit på säljaren antal ggr om att låta avregga bilen och överföra den till oss oregistrerad. Då kan vi överföra den i vårt namn utan besiktning.

Detta har inte skett på 2 månader och irritationen växer och växer om hur vi blivit lurade på en skitbil som hör hemma på tippen.


Eftersom bilen fortf är i hennes namn men hon vill inte veta av den (eller oss, hon säger att hon är upptagen hela tiden med jobb och barn osv) så funderar jag nu på att startkabla bilen och köra över den till hennes hus och dumpa den där. Hon får tillbaka bilen och säger hon något så säger vi som det är. Att vi känner oss lurade och om du kan åtminstone ge oss hälften av pengarna tillbaka så kan vi fortf "vara vänner".

Jag tror inte vi nånsin får några pengar tillbaka men vi kan ju inte ens ge bort bilen till nån annan nu då den fortf är i hennes namn. Vi har inget kvitto på affären.

Jag är så trött på att se bilen plus att vi har inte plats för den nu när vi köpt en till (som fungerar)
 
Att jag gick till affären utan att kolla upp vilka batterier jag skulle ha eller hur många lampor som var trasiga på ljusstaken. Så blev inget köpt, fast det var det jag egentligen gick till affären för att köpa...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 725
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
27 238
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 162
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 687
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp