Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Va? Internet-verision? Finns det alltså någon form av nedladdningsbar grej också?
Jag kan verkligen ingenting om detta... :rofl:
Haha ja, det finns några olika, men den som dom flesta använder (gissar jag) är köpt och installerad på datorn. Mycket bättre än den som är gratis online. :rofl:
 
Haha ja, det finns några olika, men den som dom flesta använder (gissar jag) är köpt och installerad på datorn. Mycket bättre än den som är gratis online. :rofl:
Haha, okej. Hm, det säger mig inte speciellt mycket mer än att jag kan mindre än jag trodde :rofl:
Då har jag ingen aning om vilken verision jag använder men det fungerar att skriva (ja, förutom att skriva ° då...) :rofl:
 
(Ja, jag kände mig tvungen att testa i alla program jag känner till :p)

alt+0176 är det som ger ° - funkar att göra så här också, i vanliga word, wordpad, word online och i google docs - så den är universal. :)
I vanliga word (och i wordpad) finns det knappar för att göra texten upphöjd eller nedsänkt - man kan också trycka på ctrl och + då hamnar pekaren i rätt läge för att man ska skriva ett litet "o" som blir °.
Men det fungerar inte i onlineversionerna - däremot har både word online (onedrive) och google docs (Mydrive/googledrive) infoga - symbol (word online) och insert - special characters (google docs) där man kan få fatt i °.

Har jag valet väljer jag alltid att jobba i "det riktiga" word - alltså det man installerar på datorn, det är det jag jobbat mest i och känner till bäst. :)

____

Och ska jag koppla detta till något jag stör mig på så säger jag bara - google kalkylark:meh: Knappt ett enda snabbkommando fungerar som i excel - jag blir tokig varje gång jag tvingas arbeta med det.
 
Jag stör mig på att jag har fått någon annan elevs bedömning :rage:
En bedömning om en kurs jag ska avsluta nästa vecka, så då ska det ju omöjligt finnas en bedömning från den kursen med kommentar och matris och hela bunten.
Dessutom är det lärare X som lagt in den när det är lärare Y som ska bedömma min examination :confused:
 
Håller på med en studie om det samiska språket och hittade en bok som detaljerat beskriver upplägget i den samiska skolan sedan 1600 talet och framåt! Hur bra som helst tänkte jag och la en timme på att gå till biblioteket, låna boken för att komma hem och inse att det endast står om hur det skulle fungera i teorin och inget om den diskriminering som funnits vilket är det område jag utforskar.
Enligt den här boken verkar samerna ha haft fantastiska utbildningsmöjligheter :grin:
 
Idag stör jag mig som vanligt på vägarbeten. Rödljus är inte roligt, särskilt när det blir köer som är mer än kilometerlånga (fast jag borde väl egentligen inte klaga; det är ju vardag i storstäderna) och det tar tio minuter extra till och från jobbet.

Dessutom stör jag mig lite på vädret. Det är lite väl kyligt idag.
På grund av en schemamiss på jobbet var jag schemalagd på en utbildning idag (en vettig utbildning i och för sig) - det var bara det att utbildningen ägde rum förra veckan. Så jag har en arbetsdag där det inte fanns något alls inplanerat.
Och visserligen har jag ett generöst flexavtal så jag hade kunnat flexa ut och ha i stort sett en ledig dag.
Men kylan gör att jag inte har lust att vara ledig ändå, så jag har gjort en del "pappersarbete" (sådana där tråkiga uppgifter som det i och för sig var bra att få gjort) och så retar jag mig lite på att egentligen ha kastat bort en dag.
 
Stör mig på min höft. Cyklade kanske 750 meter och nu värker det värre än på länge. Det var inte ens en intensiv cykeltur!
Och ett resultat av denna värk är att jag stör mig på vården, som bara slussar runt mig till olika instanser som alla hänvisar till varandra och ingen kan göra något. Jag förstår att det är svårt att veta vad det är och att det är svårt att göra något åt det, men det stör mig ändå. Jag
 
Stör mig på att jag köpte en vara på nätet där det stod leverans inom 24 timmar :up: Men så upptäckte jag att det gällde bara från butiken till posten, från posten till mig tar det 5-7 dagar :meh::banghead:
 
Stör mig på att fick hjärnsläpp och tog fel på tiden, så från att haft mer än gott om tid att åka till jobbet så kom jag istället en timme försent! :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
19 279
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
28 175
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 714
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 738
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Allergiutredning
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp