Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
:rofl::rofl::rofl:

Stör mig på att det är så jäkla kallt! :eek:
-13.9 här på morgonen, måste gå till affären idag så blir så illa tvungen att gå ut. Hundfröken här hemma är inte heller så lockad av att gå ut.
 

Bifogade filer

  • 20181128_101755.jpg
    20181128_101755.jpg
    295,1 KB · Visningar: 19
Stör mig på att nästan alla nyproducerade lägenheter/radhus inte har ett eget rum till köket, allting ska vara så yteffektivt och minimalt att köket får bli en vägg i vardagsrummet, ett vardagsrum som oftast också redan är pyttelitet.

Jag vill inte laga mat i vardagsrummet!! :arghh:
 
:rofl::rofl::rofl:

Stör mig på att det är så jäkla kallt! :eek:
-13.9 här på morgonen, måste gå till affären idag så blir så illa tvungen att gå ut. Hundfröken här hemma är inte heller så lockad av att gå ut.
Jag tror jag ska ta tillbaka mina ord idag om att det är kallt här :o
-6° när jag gick upp, runt 07.00. -2° nu och jag tycker fortfarande det är jäkligt kallt :angel:
 
Vi har -11 nu, var -16 när sambon gick upp tidigt i morse och -13 när jag gick upp. Galet kallt!
Jösses... ni har det verkligen kallt! Kollade på termometern nu (den riktiga som sitter ute) och den säger -1, men mobilen säger -2, det är ju ingenting jämfört med hos dig...
 
STÖR MIG!!
Red ut hästen barbacka igår. Brukar vara skitsnäll. Men nä, kastar sig runt och sticker. Drar ner huvudet när jag försöker bromsa. Så barbacka, jäklar full fart och mulen i marken. Glömde jag nämna att det var på asfalt? :grin: jag trodde döden var nära. (Red sen ut och det gick kalas, något pigg bara).

Idag har jag sjukt ont i både lår och ryggmuskler och det är -13,5grader. Så jag tänkte såhär: vi sparar min stackars kropp och longerar lite på gräset.

Jo tjena.

GALEN. Hon far omkring som en idiot och bockar och hoppar och sliter i linan, till slut "sticker" hon och jag hänger efter bäst jag kan. Till slut så slänger jag mig ner på marken och åker "efter"(hon springer fortfarande i typ en cirkel) en stund tills hon stannar.(det var det alternativet eller släppa, men ej inhägnat område, halvmörkt och bredvid en 70-väg, så det alternativet fanns inte) Jäkla puckohäst. Vi ska på återbesök hos veterinären i måndag, jag misstänker att hon är mycket frisk. :cautious:

Jag lär ju inte ha mindre ont i kroppen imorgon. :meh:
 
När Brittan blev pop var nog spotify inte ens påtänkt ännu, det närmaste var nog snarast mtv och napster ;):D
Tankevurpa :banghead:
Men det finns på Spotify nu,, och jag minns inte vad jag tittar på. Skulle kunna se en film för att sekunden efter den är slut ha glömt hela handlingen :D
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Stör mig på att nästan alla nyproducerade lägenheter/radhus inte har ett eget rum till köket, allting ska vara så yteffektivt och minimalt att köket får bli en vägg i vardagsrummet, ett vardagsrum som oftast också redan är pyttelitet.

Jag vill inte laga mat i vardagsrummet!! :arghh:
Och så tycker man att studenter ska bo i 18kvm där man sover och lagar mat i vardagsrummet :P
 
Nya visionen: "våldsfri kommun"

Ungefär som nollvision i trafiken.
Oavsett vilka mål om minskning och vilka insatser man gör så VET man att noll är en omöjlighet både teoretiskt och praktiskt. Löjligt och kontraproduktivt att låtsas något annat.
Inget arbete blir väl bättre av att man bygger upp det med orealistiskt hittepå som referensram?
 
Myndigheter som tycker 8 - 16.30 är utmärkta telefontider fast det alltid är lång kö och många jobbar då :grin: Jag blir så illa tvungen ringa när jag är på jobbet imorgon :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 956
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
27 479
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 390
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 708
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp