Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att vårdcentralerna har gått över till att de ringer upp en när man vill ringa till dem :arghh: jag ringer via tolk och det funkar ju inte att de ringer till tolken sen :meh:
 
Att messenger-appen beter sig som en obstinat jävla tonåring. :mad:
Jag vill INTE ha nåt plingade men gärna vibration vid avisering. Följaktligen har jag ställt in mobilen på att inte ha ljud vid aviseringar, vilket alla appar utom messenger respekterar. Den plingar glatt på ändå. Jag går därför in i appen och ställer in INGET LJUD I APPEN, vilket tar bort plinget. Ända tills telefonen uppdaterar sig och då ställer tillbaka plingandet. :banghead:
Idag fick jag trots inställningarna AVISERINGSLJUD AV och INGET LJUD I APPEN telefonsamtal i appen. Gissa tre gånger om det plingade eller inte? :arghh:
 
Barnet på vc som sitter och smaskar och dunkar i bordet hela tiden. Med vilda protester när mamman säger ifrån, tillsägelser som grabben dessutom struntar totalt i. Nu slår han sin mamma också.

Min mor som tycker att jag ska betala maten de tar med till oss i jul (första året någonsin vi är hos oss, har alltid varit hos dem annars). Men varje år har vi tagit med mat till dem också utan att varken be om eller erbjudas några pengar för det. De har lånat min bil i ett halvår, jag har betalat besiktningen, nya däck, skatt och försäkring, ny termostat och gud vet allt som tydligen blev jätteakut att fixa just nu. De skulle betala hälften av däcken för att de får ha bilen, men har inte fått ett öre. Men att de tar med 1 julskinka till oss som alla kommer äta av, även dem, det ska vi betala då.
:eek:
Ja du har verkligen något att störa dig på :mad: Så obstinat!
 
+ @Mineur
Om jag går in på en spellista på mobilen (med iPhone) så har jag alltid ”shuffle”-knappen överst, drar jag neråt en gång över skärmen så kommer bilden för listan upp, drar jag ytterligare en gång neråt över skärmen får jag upp lilla sökrutan eller filtreringen längst upp.

Jag tror jag har senaste uppdateringen på Spotify eftersom den ska uppdatera apparna själv.
Hmm, jo så såg det ut för mig innan. Men av någon anledning inte längre, men sökrutan finns ju än så länge kvar fast bland de tre punkterna längst upp i jögra hörnet.

Bara för det var jag tvungen att testa i ipaden också, för att se om det är något fel på mobilen, och i ipaden är det precis så som du beskriver (och som det var på min mobil, tills för någon dag sen) :)
 
Åh vet du jag läste det någonstans för länge sedan att typ 80% eller något av alla smart phone-ägare upplever såna "fantomvibrationer" där man tycker sig höra mobilen vibrera utan att den gör det. Och enda sedan jag läste det har jag kommit på mig själv med att syssla med det här otyget för jämnan så #metoo :D
Har känt det sen vibrationer kom på telefonerna. Det bästa är dessutom när man vet att man har ljudet på men ändå inbillar sig att det ringer för att man tror det vibrerar :idea:
 
Jag stör mig på att vårdcentralerna har gått över till att de ringer upp en när man vill ringa till dem :arghh: jag ringer via tolk och det funkar ju inte att de ringer till tolken sen :meh:
Det är riktigt värdelöst!
Vill ju prata med en livs levande person när jag ringer, inte en dator där jag får knappa mig fram till allting.

Ja det är riktigt tröttsamt, de har själva kraschat sin ekonomi och förväntar sig att alla andra ska rädda situationen åt dem. Om och om och om igen :meh:
 
Det är riktigt värdelöst!
Vill ju prata med en livs levande person när jag ringer, inte en dator där jag får knappa mig fram till allting.

Ja det är riktigt tröttsamt, de har själva kraschat sin ekonomi och förväntar sig att alla andra ska rädda situationen åt dem. Om och om och om igen :meh:
Fast jag har inget emot att knappa mig fram, det är smart att organisera snabbt så att folk kommer rätt. Men för mig blev det väldigt knepigt med det där att de ska ringa upp en istället för att man väntar i kö, även om jag förstår att andra kan ha motsatt åsikt :p
 
Nu är jag så jäkla trött på vem det nu är som flyger drönare över Gatwick.
Skulle flugit ut idag, är ombokad till.imorgon men då de fortfarande inte fått tag i snubben så överväger jag om det är värt att lägga 1500 spänn på o köpa en ny biljett och flyga ut från Manchester imorgon istället... aaaarrrgghhh.
Jag vill ligga på föräldrarnas soffa och titta på julfilmer!
 
Just nu stör jag mig på att samhället inte funkar för gamla människor. Min far skulle hämta sina hjärtmediciner idag med fick besked på apoteket att alla recept var bortplockade ! Och när han ska försöka ringa sjukvården kommer han bara till en massa automatiska svar med knappval han inte reder av . Var gör alla äldre som inte har barn eller släktingar som kan hjälpa dem?
 
Stör mig på personalen på apoteket som ifrågasätter min ordination. Inte doseringen eller något de ska reagera på utan det faktum att jag blivit ordinerad sömntabletter. Det är en psykiatriker som skrivit ut det, vi har diskuterat det. Det är inte upp till apotekspersonal att blanda in sina privata åsikter att om inte tycker man ska äta sömntabletter.
 
Stör mig på personalen på apoteket som ifrågasätter min ordination. Inte doseringen eller något de ska reagera på utan det faktum att jag blivit ordinerad sömntabletter. Det är en psykiatriker som skrivit ut det, vi har diskuterat det. Det är inte upp till apotekspersonal att blanda in sina privata åsikter att om inte tycker man ska äta sömntabletter.
Menar du att de gjorde det? Det ska de ju verkligen inte göra.
 
Stör mig på personalen på apoteket som ifrågasätter min ordination. Inte doseringen eller något de ska reagera på utan det faktum att jag blivit ordinerad sömntabletter. Det är en psykiatriker som skrivit ut det, vi har diskuterat det. Det är inte upp till apotekspersonal att blanda in sina privata åsikter att om inte tycker man ska äta sömntabletter.

Jag har varit med om det också. Jag sa åt hen att det ska hen skita i, min behandling är specialanpassad för att det ska funka pga biverkningar. Så jäkla tröttsamt.
 
Nu är jag så jäkla trött på vem det nu är som flyger drönare över Gatwick.
Skulle flugit ut idag, är ombokad till.imorgon men då de fortfarande inte fått tag i snubben så överväger jag om det är värt att lägga 1500 spänn på o köpa en ny biljett och flyga ut från Manchester imorgon istället... aaaarrrgghhh.
Jag vill ligga på föräldrarnas soffa och titta på julfilmer!
Usch, stackare! Min bästa kompis skulle också ha flugit hem i eftermiddags men blev fast av samma anledning. Hon har en begravning att gå på imorgon förmiddag, så för hennes del var det bara att hosta upp några tusen och köpa biljett med BA från Heathrow istället. Hoppas verkligen att ni blir kompenserade för allt strul, men risken är väl att det räknas som force majeur... :down:
 
Usch, stackare! Min bästa kompis skulle också ha flugit hem i eftermiddags men blev fast av samma anledning. Hon har en begravning att gå på imorgon förmiddag, så för hennes del var det bara att hosta upp några tusen och köpa biljett med BA från Heathrow istället. Hoppas verkligen att ni blir kompenserade för allt strul, men risken är väl att det räknas som force majeur... :down:

Åh stackare!
är ganska glad över att jag aldrig ens åkte till flygplatsen idag, det kan inte ha varit kul.. Jag har bokat ett nytt flyg från Birmingham imorgon nu, alla flyg frpn London kostade typ 5000, så jag kom relativt lindrigt undan med typ 1600 - dessutom får jag ett extra stop i Bryssels helt utan kostnad!
 
Åh stackare!
är ganska glad över att jag aldrig ens åkte till flygplatsen idag, det kan inte ha varit kul.. Jag har bokat ett nytt flyg från Birmingham imorgon nu, alla flyg frpn London kostade typ 5000, så jag kom relativt lindrigt undan med typ 1600 - dessutom får jag ett extra stop i Bryssels helt utan kostnad!
Vad skönt! Hoppas de får tag på jubelidioterna som ligger bakom hela alltet :rage:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
19 213
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
27 971
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 631
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 732
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp