Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att vår bil är ute på vift. Motorlampan och lite andra lampor började lysa samtidigt som bilen började gå ryckigt, så den fick åka bärgare. Men den verkstad som bärgaren sa att han skulle köra den till har inte sett röken av den. Den är med andra ord puts väck. Så nu pågår operation efterlysning av bil.
 
Adlibris..... :mad: Jag VET att jag - när jag beställde den 13/12 - BARA valde produkter som skulle komma senast den 18/12, dvs imorgon. Nu gick jag in och tittade på min beställning som fortfarande "behandlas" och det står HELT andra leveranstider nu. Troligen kommer de inte fram till jul - alls. Och det hade väl inte gjort så himla mycket kanske om det var en julklapp till vuxna, men nu råkar det vara mina brorsbarn på 4 och 6 år som väntar på sina julklappar..... :(

Jag beställde på Black Friday, 23:e november och mina paket är fortfarande inte skickade från Adlibris :mad:Pratade med kundtjänst i förrgår och de sa då att mina paket skulle skickas samma dag eller dagen efter.....
Paketen innehöll 4 julklappar till min 4-åriga dotter :(
 
Stör mig på att jag får skitont i ryggen när jag ligger ner men inte sitter och går. Svårt att sova då :devil:
 
Jag beställde på Black Friday, 23:e november och mina paket är fortfarande inte skickade från Adlibris :mad:Pratade med kundtjänst i förrgår och de sa då att mina paket skulle skickas samma dag eller dagen efter.....
Paketen innehöll 4 julklappar till min 4-åriga dotter :(
Jag beställde ett par byxor från Hangmatta de 17e och idag låg de i postfacket! :up:
 
På att killen som just satte sig bredvid mig på flygplatsen håller på att ösa ur sig alla sina kärleksproblem till någon på telefon, utan att fatta att jag också är svensk och därmed förstår vartenda ord. Jag viftar och vevar med min svenska bok så mycket jag bara kan, men han fortsätter haspla ur sig detaljer som jag inte känner att jag behöver veta :wtf: Och så har han sagt "jag är ett kap" typ 62 gånger sedan han satte sig för ungefär en kvart sedan. Fint med självförtroende! :D
 
Jag beställde på Black Friday, 23:e november och mina paket är fortfarande inte skickade från Adlibris :mad:Pratade med kundtjänst i förrgår och de sa då att mina paket skulle skickas samma dag eller dagen efter.....
Paketen innehöll 4 julklappar till min 4-åriga dotter :(
Sorgligt... :( Jag har mejlat idag så vi får väl se vad som händer. Adlibris var ju länge SÅ bra. Ingen frakt, snabba leveranser. Men jag tycker bara att de har blivit skräp numera..... :mad: Nästa gång kommer jag att ta en skärmdump när det står leverans till ett visst datum vid en produkt. Nu har jag ju inget bevis i efterhand. Jag påpekade för dem att det nu var ändrat, men även med ändringen skulle mitt paket har gått iväg SENAST igår.
 
På att killen som just satte sig bredvid mig på flygplatsen håller på att ösa ur sig alla sina kärleksproblem till någon på telefon, utan att fatta att jag också är svensk och därmed förstår vartenda ord. Jag viftar och vevar med min svenska bok så mycket jag bara kan, men han fortsätter haspla ur sig detaljer som jag inte känner att jag behöver veta :wtf: Och så har han sagt "jag är ett kap" typ 62 gånger sedan han satte sig för ungefär en kvart sedan. Fint med självförtroende! :D

Du skulle ha knackat honom på axeln och sagt: "Nej, det är du inte" :devil:
 
Idag stör jag mig på att i statistiskt sett vartannat förundersökningsprotokoll/förhör där ordet används, så står det "basebollträd" i stället för "basebollträ". Man undrar om det är några övningsexempel på polishögskolan som envist präntar in detta otyg eller vem som sprider detta irriterande ord.

En annan sak jag stör mig på är när jag ser i översikten på detta forum att det senaste inlägget i någon tråd vilken som helst har skrivits av "ignorerad användare". Och alldeles för ofta måste jag, BARA för det, öppna tråden, och sedan stilla min nyfikenhet med att välja "visa ignorerade inlägg". Bara för att få se vem den ignorerade är i just det fallet, och läsa vad jag sannolikt skulle ha stört mig på, om det inte varit för att jag - ignorerade användaren... (häpp!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 972
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
27 554
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 401
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 708
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp