Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker köpa begagnat till sonens paket-/julkalender men inser nu att jag måste tänka lite mer på vad jag köper, råkade köpa leksaker köpta på wish vilket jag inte vill stödja (dessutom luktade de helskumt, var i plast). Försöker tänka medvetet, miljövänligt och allt sånt. Överallt finns det fällor att ramla i :arghh:
Förutom att de är skräp kan de vara full med gifter! Inget att ge till ett barn. Släng och hitta på något annat.
 
Stör mig på tentafrågor! Suttit fast på en tentafråga med a) b) c) frågor hela jädra dagen för att de är så fruktansvärt otydliga vad frågeställaren vill ha svar på, eller så är jag bara bra korkad. Har iallafall slängt iväg ett mejl till den som skrivit frågan och hoppas att han kan förtydliga vad han vill ha svar på...
 
Försöker köpa begagnat till sonens paket-/julkalender men inser nu att jag måste tänka lite mer på vad jag köper, råkade köpa leksaker köpta på wish vilket jag inte vill stödja (dessutom luktade de helskumt, var i plast). Försöker tänka medvetet, miljövänligt och allt sånt. Överallt finns det fällor att ramla i :arghh:
Jag gillar dina ambitioner - inte de dåliga wish-prylarna :heart
 
Ser ut som att jag ska fira jul ensam i år på grund av covid. Alltid älskat julen mer än alla andra högtider och nu är jag faktiskt skitledsen:(

Sedan pappa dog har jag firat själv med katten. Jag förstår om det är jobbigt om man vill fira med andra :heart men personligen älskar jag det. Jul under min uppväxt var inte oproblematisk så jag är inte dödförtjust i släktsammankomster öht.
 
Sedan pappa dog har jag firat själv med katten. Jag förstår om det är jobbigt om man vill fira med andra :heart men personligen älskar jag det. Jul under min uppväxt var inte oproblematisk så jag är inte dödförtjust i släktsammankomster öht.
Julen för mig har alltid varit just den enda gången om året då stora familjen samlas och bortser från alla andra olikheter. Hela grejen är att just de dagarna hjälps alla åt, och det är firandet i sig. Så utan den biten blir det inte så mycket firande alls, utan lite som vilken annan dag som helst.

Men, ledsen får en va. Nästa år hoppas vi att det blir som vanligt igen. Och visst kan det bli mysigt ändå :) bara inte jul riktigt
 
Stör mig på min psykmottagning. Begärde ny tid till läkaren pga att den jag fick inte funkade för mig. Fick meddelande om att de meddelar psykologen att jag vill ha en ny tid.
:banghead:
De verkar inte vara läskunniga.
Kan faktiskt säga att den största orsaken till att jag blir stressad och får ångest är just psykmottagningen. Ändå måste jag gå där för det finns inget alternativ.
 
På att min sambo hade lagt undan en hel hög nytvättad tvätt på ett mycket otippat ställe och att jag därför letat förgäves efter flera olika klädesplagg den senaste veckan.

Fast mest stör jag mig på att sambon faktiskt talade om det här för mig när han gjorde det, och att min lilla hjärna sållat bort den infon. Jag har alltså ingen annan att skylla än mig själv. 🙄

Nåja, jag blev väldigt glad att återse mina favoritträningstights och min favoritfleece i alla fall :D
 
Att mitt äldsta barn tydligen blödde massa näsblod i bilen på väg till skolan imorse men ändå blev avlämnad och därför fick stå över handfatet (eftersom det tokblödde) på morgonfritids. Jag stör mig såklart inte på näsblodet (han blöder till och från i perioder), men på att han tydligen inte var tillräckligt viktig för att ens bemöda sig att stanna hos tills det hade gått över. Han är 9.
FFS.
 
Att mitt äldsta barn tydligen blödde massa näsblod i bilen på väg till skolan imorse men ändå blev avlämnad och därför fick stå över handfatet (eftersom det tokblödde) på morgonfritids. Jag stör mig såklart inte på näsblodet (han blöder till och från i perioder), men på att han tydligen inte var tillräckligt viktig för att ens bemöda sig att stanna hos tills det hade gått över. Han är 9.
FFS.

Vem var det som lämnade barnet? (Jag hade iofs gjort detsamma med min unge om hon hade varit van vid att det inträffar. Du känner dock ditt barn bäst.)
 
Jag har slängt flaskan till det godaste vinet jag någonsin druckit. Den som köpte vinet minns inte vilket det var. Jag är helt säker på att det var chablis med en svart etikett. Problemet är dock att det var rött, vilket inte verkar existera. 😭
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 304
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 377
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 108
Senast: Marita73
·
Svar
1 774
· Visningar
93 982

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp