Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Letar hästtransport och irriterar mig på annonser där total- och lastvikt inte skrivs ut, inte heller registreringsnummer så man kan kolla själv. Eller när det är stora fina släp och sen är de nedtypade och får lasta 400 kg. Wtf.

Jag förstår dig!
På samma tema så är det otroligt irriterande med bilannonser där reg-nr saknas. Det finns i princip aldrig uppgift om Max släpvagnsvikt utan finns det info så är det om max totalvikt för B-kort :meh:
Jag önskar att den sök-funktionen fanns på Blocket så jag slapp sitta och kolla massor av annonser helt i onödan.
 
Stör mig på folk som liksom slutar att fungera själv när andra människor är omkring.
T.ex.
Person: finns det något att skriva på här?
Jag: Jo, där på tredje hyllan *pekar*
Person: Här? *pekar på andra hyllplanet*
Jag: Nej, där på tredje.
Person: Det här? *pekar på typ en porslinskatt*

Eller.

Person står en meter framför tvättmaskinen, frågar av mig om den är igång.
Prova använd egna ögon och öron istället.
🤦‍♀️

Jag antar att det har något med personlighetstypen att göra, och att de kanske inte kan något åt det, men det är så frustrerande och jag orkar bara inte ibland.
 
På mig själv. Barnet vill köpa något i affären. Jag säger nej. Sen säger jag kanske, beror på vad det kostar. Kollar priset, tycker det är för dyrt. Säger nej. Barnet bryter ihop, bär omkring på grejen. Vi kollar lite annat och sen köper vi den där grejen ändå. Så konsekvent :banghead:

Orka bråka om allting :meh:
 
Stör mig på folk som liksom slutar att fungera själv när andra människor är omkring.
T.ex.
Person: finns det något att skriva på här?
Jag: Jo, där på tredje hyllan *pekar*
Person: Här? *pekar på andra hyllplanet*
Jag: Nej, där på tredje.
Person: Det här? *pekar på typ en porslinskatt*

Eller.

Person står en meter framför tvättmaskinen, frågar av mig om den är igång.
Prova använd egna ögon och öron istället.
🤦‍♀️

Jag antar att det har något med personlighetstypen att göra, och att de kanske inte kan något åt det, men det är så frustrerande och jag orkar bara inte ibland.
På samma ämne: Släktingar som är i stan, ringer mig och säger ”vi är på xx-gatan, finns det nån McDonalds här i närheten?”
Hur ska jag veta det? :banghead:

Eller när man är i tunnelbanan med släktingar som själv bott i stan men de frågar ändå vilket håll vi ska.
- Läs på skyltarna!

Samma släktingar tar sig utan problem själva från city till sitt hyresrum i en annan stadsdel. Jag frågar: - hur hittade ni?
- Vi läste på skyltarna.

:meh:
 
Min biståndshandledare:

"Alltså, jag förstår att boendstödet funkar väldigt bra just nu. Och att du behöver det för att kunna jobba. Men vi måste faktiskt testa att göra förändrigar för att veta att det funkar. Så vi kommer dra ner det till hälften."
 
Min biståndshandledare:

"Alltså, jag förstår att boendstödet funkar väldigt bra just nu. Och att du behöver det för att kunna jobba. Men vi måste faktiskt testa att göra förändrigar för att veta att det funkar. Så vi kommer dra ner det till hälften."
Men vad? :confused:
Hur lyder resonemanget bakom att man "måste" det och att det är enda sättet att veta att det fungerar?
 
Jag hade gäster på midsommar. Någon av dem har spolat ner något olämpligt i toaletten. Vem gör ens så hemma hos en vän? Har hållit på och meckat med det dåliga flödet själv i månader men inget biter på tamponger utom rörmokare verkar det som.

Stör mig på att jag hittade tapeter som jag verkligen gillade... för 995kr per meter... inte per rulle... per METER... :cry:
Nu blir jag hemskt nyfiken på vad det är för tapeter!
 
Min biståndshandledare:

"Alltså, jag förstår att boendstödet funkar väldigt bra just nu. Och att du behöver det för att kunna jobba. Men vi måste faktiskt testa att göra förändrigar för att veta att det funkar. Så vi kommer dra ner det till hälften."
Du får väl skriftligt beslut? Överklaga inom tre veckor. Det gjorde jag en gång och fick rätt inom en vecka.
 
Stör mig på möss i stallet. De tuggar sönder allt och gör så att man inte kan ha kraftfoder framme ens med lock för då gnager de sig igenom.
Men ena hunden var med i stallet idag och tog, med viss hjälp av mig, tre stycken. De dog inom en sekund efter att hon började jaga dem :devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 568
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 659
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 468
Senast: Marita73
·
Svar
1 427
· Visningar
77 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp